Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1235 ggr
essut50
0

Godmorgon/kväll v. 31

Äntligen har min semester börjat, det gör inget att det är dåligt väder..

Milou och Pontus ligger på balkongen och sover dom kanske tycker det är rätt så skönt att det är svalare ute.

Idag kom det med posten med mina "ullvadar" jag vann på Tradera, fick även en liten ask med kattgodis som Milou gillade skarp, så hon satt i mitt knä för att få mer.Kyss Annars så sitter hon inte i mitt knä alls, bara hos husses..

Så Tack Gunilla för asken..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Tiana
0

Denna vecka är det jag som har nedräkning till semestern. Jag jobbar fram till måndag i nästa vecka och sedan väntar två härliga veckor utan jobb. Det blir förhoppningsvis en del med virknål och garner som väntar :)

Och mycket gos med katterna för de blir ju flyttklara mitt i semestern. Närapå hälften av ungarna tingade, resten kvar…

martdat
0

sissta veckan, sen är jag ledig nässta, tio dar med helger o allt, ska bli superskönt, jag har jobbat i helgen så jag är ledig i morn, o då ska Eva o jag på Tingsryds marknad, ska bli tevligt att strosa runt lite,

sitter fakiskt o nätdejtar jusst nu, helt nytt för mig, men denna killen var riktigt trevlig, jag behöver nån normal, träffar bara mer elr mindre idioter på hemmaplan,

i går hadde jag en rysare här, jag satt på övervåningen o kittade fönster o Lisa smet förbi bakom ryggen o ned på altanens plasttak, jises vad rädd jag blev, sprang upp o ned o visste inte om jag skulle stå på gräsmattan elr inte, taket håller inte för mig, tillslut satte jag ned en stol som hon hoppa upp på o in, hon vågade tack o lov inte hoppa ned på gräsmatten. Kitta inte fönster med hjälp av katter!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

då ska vi se..vaknade upp lycklig i morse att jag klarat att sova hela natten i egen säng…vaknade en gång av att det sprang en Jonatan över bröstet… måste säga att jag hoppade till LITE…

hade två spekulanter här igår…den första bokade min hjärtekrossare Kasper…dom andra skulle återkomma…de hade inte så många att välja på…rädda Jesper o busråttan Julius…Jesper har fortsatt att spinna när jag klappar honom… o nu blir han inte rädd för sin motor…men han har svårt att slappna av…även Jonatan har spunnit lite… o Kasper trampar runt o ser ut som en prillig njutare…fast han är inte supersäkert tam alla gånger…. Spräcklan Skräcklan har ju klappat fot på…bakfot….det gillade hon inte så super nej…

de andra terroristerna gillade jag förut när de bara rispade mina ben… nu springer dom inklusive sin mamma runt tangentbordet o hjälper till med diverse saker…Obestämd.. tid tar det att reparera deras kliv på fel ställen…hade nyss Julius bakom mej på skrivbordsstolen som testade att klättra på min rygg….det var inte så jätteskönt…

annars då?… ska leta efter ett saftrecept så mina sura klarbär kan bli saft….min chef ringde idag o sa att hon ska sluta i höst…kul för henne… återstår att se ev förändringar på jobbet… är lite jätterädd att det kan bli fel chef…. men jag får vänta att oroa mej tills det är klart vem det blir….

mulet är det här nu….måste se till att äta något… pannkaka är mitt förslag…får se om det går igenom…

hade för mycket räkningar sett till pengarna från FK så jag får hålla hårt i dom som blev kvar…hade velat bistå någon men det får vänta… förmodar att det behövs pengar även i höst….tyvärr…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

MariannE11
0

#2 nätdejtar kan vara minst lika bra… hoppas det visar sej vara en bra pärla…vilken tur att Lisa kom ner själv…

essut50
0

#1 Alltid kul att räkna ner till semester, hoppas veckan går fort för din del..Alltid kul med semester.

#2 Hoppas den här veckan går fort för dig oxå. Så du får din ledighet. Kul med nätdejt, vet många på jobbet som har gift sig med sina.Flört

#4 Vad bra att Kasper är tingad, hoppas dom andra blir det oxå..Vi får hålla tummarna.

Inte roligt att man har för många räkningar när man inte har några pengar.Gråter

Idag har jag och "gubben" varit i Eskilstuna och handlat på Clas Olsson, tyvärr hade dom inte din våg Marianne där. Handlade en liten resväska med hjul som kostade bara 199:. lagom pris för mig, så nu kan jag ut och resa..Hurra…Vi passade på att äta lunch där oxå, åt fläskrulader med bacon och äpplen i, jätte gott..Så nu är vi mätta och belåtna ett tag framåt. Funderar om jag orkar gå till tobaksaffär för att lämna in Emjons paket. Lat är jag verkligen, men det ska man vara när man har semester.

MariannE11
0

#5 finns fler som ringt på framförallt de röda…fattar ingenting… på bilderna på hemsidan så skulle jag genast mest fastna för Jesper… men tydligen är jag ensam om det?….han blev kallad för krigsskadad av en…. ingen människa jag bryr mej om för han kändes som en usel människa över huvud taget…. det gjorde att jag fattade beslutet att Jesper kommer i första hand när det gäller att bli klappad…. han är en orolig kisse men när han ser att läget är lugnt så blir han en helt annan kisse…..i går kväll låg han kvar på TV'n när jag klappade o såg NÄSTAN ut att trivas lite iaf….

idag är det krig här….Flört… jag SKA avmaska SpräcklanSkräcklan….hon nobbade första avmaskningen men nu är jag inne i fas 2… kruxet är att hon inte äter med mej i rummet så det innebär att ungarna nu sitter inspärrade i bur tills Spräcklan skött sej…..nu får det bli Axilur så det blir 2 fajter till men jag fick ju in ungarna lätt i buren idag iaf….

#5 vad bra essut att dom inte hade vågen….Flört….jag har en våg….kom på (smart som jag är) att jag ju kan sätta en bunke på plattan så har jag vips en Fingal Olssonvåg… Cool

MariannE11
0

*suckar*… nähä.. bregott med axilur var ingen hit…betyder att vi måste åka o handla godis….Spräcklan ska ju gilla keso så det kanske kan vara bra… o en makrill i tomatsås är ju slurp det med…Glad…tycker synd om ungarna som ligger i buren… Rynkar på näsan

Tiana
0

Här skiner solen och semestern närmar sig. Kan det bli bättre? Skrattande

Flytten närmar sig också för småttisarna. Idag var de så söta och sällskapliga innan jag skulle till jobbet att det var svårt att slita sig. När jag har tid är jag ju inte intressant typiskt nog Flört

mymlanbus
0

Nu ska jag berätta :)

Jag har jobb till den 31/12… så himla glad jag är! Skrattande Ett toppenjobb med toppenlön, det är underbart! Det är som att vinna på bingo eller nåt, största och bästa vinsten :)

Ja, så aktiv är jag inte just nu för jag jobbar både heltid och övertid så fort tillfälle ges, jag har tur just nu så jag flyter bara med just nu

Hoppas att ni har det bra? Jag tänker på er alla och hoppas att ni har det gott och sköter om er väl

Kramar
Malin som smygsurfar på jobbet :)

martdat
0

#9 Stort Grattis! det är på sommarjobbet som du trivts så bra med va?

själv är jag tröttare än tröttst i dag o ska strax återgå till viloläge,

catfoot
0

Här har solen lyst mest hela dagen, men framåt kvällen så har åska för ett himla oliv…muller å blixtar så det stod härliga till..

Här är det bara rörigt, vi håller på att kakla å måla om i köket, det verkar aldrig bli klart..Jag har för första gången i mitt 51 åriga liv, kaklat..Det går över förväntan, fast många svordommar blir det emellanåt..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

essut50
0

#9 Grattis det är du värd…

Ska snart gå och lägga mig, ska upp tidigt för att åka till Västerås lasarett för undersökning, ska vara där kl 10.00, tyvärr har vi ingen bil så det blir att åka buss och tåg dit och det är dålig förbindelse som vanligt under sommaren..Skrikandes

MaalinF
0

Godkväll, ska titta på film nu och sen sova, det är sista riktiga jobbdagen imorgon för simskolan, bara avslutningen kvar på fredag. hurra! Fast sen börjar jag på gruppboendet på måndag Flört

mymlanbus
0

Tackar :) jo, det är ett himla bra jobb jag har, på ett förlag och packar böcker :) stormtrivs verkligen :)

Gardens
0

godkväll,dags att bänka sig framför "animal cops" på tv…

kanalen är animal planet och tiden är 22.00-00.00 varje vardagkväll.

Gardens
0

#0 en annan har ju semester hela tiden…*förtidspensionär*

essut50
0

Godmorgon, är uppe så här tidigt för en gång skull..Inte så kul men nödvändig tyvärr..

Har inte sovit så bra inatt dels pga undersökningen idag och att katterna har varit hos oss i sängen och tiggt mat..suck…

Såg att katthälsningen till Örebro katthem har kommit in idag från Milou och Pontus..

Katthälsningar

catfoot
0

Usch, en pestdag…..Jag går å lägger mig igen…brorsonen knäcker mig totalt…Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Druke
0

Nu kommer jag inte ha tillgång till dator i en vecka, så ni får försöka klara er utan mig så länge Flört

Mvh Druke

Tiana
0

För mig är det dags för löning imorgon, något som är välbehövligt! Glad

I övrigt fortsätter nedräkningen - bara två hela dagar kvar till semestern!

Imasy
0

Jag måste ge lite cred till Lännstyrelsen/ Transortstyrelsen för snabbt arbete! Trodde aldrig att en myndighet kunde få något gjort så snabbt ;D

I fredags lämnade jag in papper till Länsstyrelsen att jag ville ansöka om körkortstillstånd. I måndags drogs pengarna från mitt konto och idag kom den lilla lappen som ger mig tillstånd att tuta och köra :)

Alltså, bara 6 dagar tog det att få detta klart :)

Inge-elsie
0

Idag var en rolig dag, men ganska knäpp. Mamma har vänt på dygnet så hon är vaken på nätterna och sover på dagarna. Mamma trodde Essut var sjuk. Sedan ringde Magnus som undrade om hans mamma var kastrerad. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Det heter väl inte kastrerad när det gäller människor?? Har inte lagat middag ännu, blir väl vid midnatt har jag en känsla av.

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#20 Grattis till löningen och att det är snart semester.

#21 Grattis, kör igång nu så du får ditt körkort snart..

#22 Vilken son man harSkrattande Det heter  Sterilisering när det gäller människor. Den operationen gjorde jag när jag var 30 år..Alltså för 30 år sen..Det var inte det jag gjorde igår på sjukhuset..

Idag skiner solen här i Kungsör, funderar på att åka till Eskilstuna för att handla mer "sittunderlägg" på Stadium..Det går åt så många nu när Pontus gillar att klösa på dom så den blir som små bitar över hela lägenheten.Men vad gör man för våra älsklingar.

Såna här alltså.

MaalinF
0

#23 haha vad fint det blev Skrattande

MariannE11
0

hoppas catfoot att det känns bättre idag?…. hoppas det….brorsonen får du låsa in ….Flört

grattis mymlanbus till att få fortsätta jobba….kul med pengar…

så du essut är kastrerad….Skrattande…hehe….o vilken terrorister på sittunderlagen….

här har avmaskningen av Spräcklan misslyckats….Kasper kanske inte alls är bokad…gillade tjejen där jättemycket så vi får se om mitt alternativ kan hjälpa dom med det som krånglar….här har det städats idag… strax klart hoppas jag…. vi fixar hemmagjord smarrig pizza… hoppas dessutom att kräk-ungarna däruppe får behålla sin mat o passar på att raca nu o inte inatt… i morron bitti åker vi en snabbis till Åland…tillbaka på söndag eftermiddag….grannen ställer upp som kattvakt….

ha en underbar helg allihop!

mymlanbus
0

Äntligen fredag och jag är så trött :) men glad! Jag jobbar som en tok och jag gillar läget som bara den :)

Ha en fin helg alla

Kram kram

martdat
0

jobbat sissta dan innan 10 dars ledigt ,sköönt,

ett av mina gamla strul dog i gårnatt , han var ihop med en  kompis te mig o de har barn, känns förjävligt , tjejen bara gråter o gråter o vill inte leva, vad ska man säga,,, usch,

MaalinF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

äntligen fredag och äntligen slut på sommarjobbet. Nu roar jag mig med att spela L4D.

Tiana
0

God middag allihop! Solen skiner och humöret är på topp! Glad

i morse var det lite annorlunda - mina 11veckors bäbisar bestämde sig för att de har varit alldeles för snälla mot matte och vill bli hågkomna innan de flyttar. Därför har det lekts inatt och kabeln till min datormus var avgnagd Skrikandes.

Men vem kan vara arg länge när ungarna kommer spinnande mot en och säger god morgon.

Så idag ska jag ut på musjakt…

Sidentass
0

#26 Massor med grattis till förlängningen med jobbet! Förstår att det känns skönt att ha fått en inkomstkälla..men självklart måste de ta på krafterna att jobba så mycket, Huskatt och jag hade en trevlig stund hos Lina i onsdags….behöver jag säga att man blev helt såld på  hennes missar..o småttingarna hade man gärna velat ta med sig i väskan hem, bådatvå!!

Tack för mejlet Mymlan..kommer svar snart!

Vi har flyttat ut i vårt stora tält, känns skönt att vistas utomhus såväl dag som natt..men Lucia gillar inte läget. Hon är ju van att ha mej här uppe i sängen vid våra gosestunder, nu kan man inte ligga där eftersom madrassar o allt är utburet..

Nu puttrar kaffebryggen, ska ha med mej på svamputflykten:-)

martdat
0

har lyckats måla utsidan på ett fönster i dag, klättrandes o hängandes för jag vågar inte häkta av av rädsla att tappa,, sen var vi vid badet dottern o jag o hpn bada o jag läste en bok, skönt,

Kajsa har hafft problem med att tömma analsäckarna tydligen, någon har bajsat löst två dar o Kajsa kom jag på kissa i min säng, tänkte det kanske är urinvägsinfektionen som inte gett med sig så tog upp henne o skulle kolla om hon var röd, döm om min förvåning när det bubblar ut nått gult i rumpan! men när jag kollade så kom det från analsäckarna, inget blod elr så, jag fick tömt allihopa tror jag och jag henne vetromoxin, ska ringa vetten på måndag om det inte verkar ok, men hon är inte ett dugg svullen nu som hon var innan jag tömde ut dem, lite helosan fick hon i rumpen med,

mymlanbus
0

God förmiddag! :)

Här har det städats som bara den. Yngsta dottern fyller 17 år i morgon så idag ska vi fira henne. Presenten är fortfarande inte handlad och jag själv är inte klar *pust* måste duscha och ta hand om småttingarna en stund :)

Annars är söndagen en bra söndag, lagom mulet, men inget regn och i hjärtat strålar solen och gör mig alldeles varm i själen!

Ha en alldeles underbar söndag go vänner

Kramar

MaalinF
0

#32 här städas det med :)

Nu  ska vi vara så lata att vi går och köper pizza, sen skall jag bara roa mig lite innan jag skall på kattungegos.

Imasy
0

Gräjt!! Skrikandes

Har hållt på att städa idag, och hade bara sovrummet kvar att dammsuga. Slår på snabeldraken, som börjar låta konstigt för att sedan spy ut rök!

Så det fullkomligt STINKER i lägenheten Skrikandes

MariannE11
0

martdat -inget kul när strul dör.. hoppas sambon får koll på läget… o vad jobbigt sen att samtidigt som man är hysterisk behöva vara mamma åxå….

vad duktiga ni är som städar…fast det ska väl inte ryka om dammsugaren Imasy?…

Ålandsresan var kul o inspirerande….. fattar bara inte varför NÅGON TVINGADE i mej en hel flaska vin för mej själv….åt bara en skiva grillkött till så jag var inte sen i så vidare form… det var länge sen som det snurrade så…hade jag bara lyckats ta mej upp så hade jag säkert besökt toan med fel ände…Rynkar på näsan

kul att komma hem till kissarna….har inte själv träffat kattvakten så jag kunnat fråga om ev kräkspår…men det verkar som de mår betydligt bättre med i/d mat….de tre röda satt på span i sovrummet när vi kom…. fick tråkiga nyheter sen om att även Jimmys bokare tar tillbaka sin bokning…. hennes man hade kärat ner sej helt i en annan kattunge…o det var tydligen ovanligt…..kvinnan som hade bokat honom hade tårar i ögonen när hon sa att det inte blir Jimmy….hoppas nu att veckan som kommer löser vem som ska ha vilken katt…..jaja… visar sej väl förr eller senare….

nu är jag lite hungrig…. kanske ska steka förra årets taggsvamp så att jag sen i höst kan fylla på med nya?…sen ska det mysas med egna kissar….

Imasy
0

Suck igen!

Skulle ner i förrådet med lite skrot och vad får jag i handen då jag ska öppna dörren?

Jo, halva låset! Skrikandes

Tur i oturen iallafall så går det att låsa iaf.

essut50
0

#35 Välkommen hem… Vilken båt åkte du med????Nyfiken ju??

#36 Vilken otur du har…

Idag har jag bara varit inne och inte gjort någonting alls, det känns rätt så skönt.

Imasy
0

Ja, jag ska faktiskt begrava en hamster ikväll också, så än är det inte slut på eländet :(

MariannE11
0

#37 Rosella åkte jag med….jag bor ju halvvägs till Åland nästan….förmodar att du åker från storstan?…

#36, 38 stackare….inget kul när ens kelgrisar dör oavsett storlek… vad är det för medellivslängd på en hamster?….kram på dej…

martdat
0

vart hoss farmor på ålderdommshemet i dag, hon har tydligen canser så ja fick ta mig i kragen o åka dit, jag är dålig på att hälsa på för jag mår dåligt där,, hon  var rättså pigg i alalfall, vet inte om att hon e sjuk,

Kajsa är lite röd i rumpen men inte svullen alls längre, tror hon e röd för att hon slickat, komeri nge mer när jag trycker mot analkörtlarna, men ska ställa klockan o ringa vetten i morn bitti o höra vad de tror om att,

jag har  aldrig hafft en katt med problem med dem.

MariannE11
0

lycka till med Kajsa i morron martdat….jag är dålig jag med att hälsa på folk som är dåliga…tror jag behöver hypnotisera mej själv att klara av det för jag tror att den man hälsar på värdesätter det högt….

martdat
0

#41 Tack föresten, jag mår bra men tjejen är hysterisk, hon får hjälp med både sig själv o barnen av sin familj så det får väll gå på nått sätt, erbjudit henne att komma o bo här nåra dar om  hon inte orkar vara hemma, vet inte vad mer att göra,

Ska nog gå bra med Kajsa, jagt ycker det sre bra ut nu jämfört med när jag först märkte det o inga lösa magar, men jag är ju ingen vet så bässt att kolla,

men det är väll inte så ovanligt ändå har jag läst mig till,m verkar inte vara nån fara om man lyckas tömma dem, är bara ena, o inget blod i det som kommer ut alls,

essut50
0

#39 Synd att ni inte åkte med Cinderella? Då hade vi fått se er på TV..Flört

MariannE11
0

#43 Cinderella åkte jag på i vintras/våras…..träffade faktiskt BarenHåkan som LOVADE att bilden på mej skulle komma på hans blogg….men det löftet höll han dåligt….såg sen när resan kom på TV att det var lite resnenärer med som liksom utmärkte sej liiiiiite….åker du själv med Cinderella så vi får se lite skandaler?….