Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 795 ggr
Praxis
2009-07-31 12:23
0

Loppis?

Jag har precis rensat ut min garderob och har en hel del saker i  jättefint skick som jag tänkte sälja. Jag har inte riktigt tid att sköta tradera auktioner och har inte tillräckligt med saker för att det ska löna sig med ett helt bord på loppis. Tänkte att pengarna kunde gå till kastering etc av hemlösa katter. Är det någon som brukar ha loppis för insamling som vill ha kläderna eller vill någon gå samman och ha ett bord på loppisen på s esplandaden i lund någon helg?

Debattia
2009-07-31 12:25
0

Hittar du ingen i Lund är du välkommen hem till mig för jag brukar ha loppis där pengarna går till katterna.

Mvh

Debattia

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hennum
2009-07-31 14:24
0

det skulle vara kul att stå på esplanaden någon gång.

borde rensa ut lite hos mig med.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

annebeate
2009-07-31 14:59
0

Hennum, du och Praxis kan väl stå på Esplanaden eller på Clemenstorget. Jag har för mig att det även finns loppis på Clemenstorget, fanns i alla fall förr. Annars tar Debattia emot lite kläder och annat. Det finns kanske andra som också kan skänka saker till Debattia och hennes loppis. Det kan ge en hel del till våra hemlösa katter.

Praxis
2009-07-31 18:28
0

Jag åker bort nu på söndag och är borta i två veckor, så om vi kör egen loppis får det bli efter det :) Hinner inte lämna kläderna hos Debattia innan heller eftersom jag ska på släktträff imorgon. Men Hennum, vad tycker du om att försöka dra ihop ett lite större loppisbord på esplanaden nu inför terminsstarten? Kan nog ge en bra slant :)

MaalinF
2009-07-31 18:37
0

Vilken ruggigt bra idé. Om någon i Götborg är sugen på att sälja lite prylar eller nått så är jag på!

Debattia
2009-07-31 18:56
0

Låter väl bra tjejer.Stå i lund en lördag,min erfarenhet är att då är dår många människor ute .Sen kan ni också ha lite info om hemlösa katter och få igång diskussioner om dem. Det är ett av mina sätt få kattkontakter ,ekonomisk hjälp och bra hem till katterna.Inte alls dumt,tycker jag!!!!

Debattia

Hennum
2009-08-01 00:13
0

ja, låter som en bra idé praxis. :) vi kör på det! ^^

Ninni123
2009-08-01 01:45
0

Blir det inte av att ni står på Esplanaden så har jag sett de från Industrikatterna där varje lördag. Har någon annan saker att skänka kontakta dem. De verkar verkligen kämpa för att få in pengar.

Praxis
2009-08-01 03:42
0

Om någon till vill vara med kan vi ha ett stort bord och samtidigt göra reklam för de katter vi behöver hem till, som ex. tyr och jp :) jag har inte så mycket saker nämligen, mest en del kläder och ev lite annat. tror bord på esplanaden kostar 120 kr för en hel dag.

Debattia
2009-08-01 10:23
0

GladSå  påhittiga och duktiga ni är!!!!

Debattia

Hennum
2009-08-01 22:26
0

Jag tänkte, att pengarna kanske kan gå till billy hittekattsfonden? Så kan vi hjälpa andra som precis som vi som har fått in Tyr och JP inte har någon speciell organisation i ryggen, utan kämpar på egen hand men behöver bidrag.

Ja, vi kan ha en massa fina bilder på JP och Tyr. Kanske lite fula oxå, så folk förstår att de hemlösa inte har det lätt, vi har ju en del som ser lite tragiska ut.

Jag kan sätta upp en lapp här på nationen, om att folk gärna får skänka saker till vårt bord.

Schopenhauer
2009-08-01 23:24
0

Hej hej! Jag har en kasse med fina kläder som jag har tänkt skänka till Erikshjälpen eller liknande, men det har inte blivit av. Jag tycker att eran idé låter hur bra som helst och ni får jättegärna sälja mina kläder om ni ska ha loppis. Just nu är jag bortrest och ska vara det i ca en vecka, men hör av er så kan jag komma och lämna dem till er (jag bor i Malmö).

Mvh

Anna Helen

Hennum
2009-08-01 23:28
0

Ja, det låter jättebra! :D Tack så mycket.

Schopenhauer
2009-08-02 00:21
0

Perfekt! :) PMa mig när det närmar sig och ni behöver kläderna. Jag kan nog inte ställa upp att stå på loppisen, men jag kan gärna dela på kostnaden för loppisbordet om det behövs.

Hennum
2009-08-02 15:33
0

det blir nog utmärkt! Vi ska höra av oss. :)