Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 3236 ggr
grundig
1

Bedrövligt

Tycker det är illa när man driver katthem där man enbart vaccinerar men inte kastrerar eller steriliserar , driver man katthem skall detta vara standard

uppenbarligen ingår det inte heller i tillståndet  bara det borde vara standard

Att inte kastrera/sterilisera gör att man bidrar till mer oönskade katter som andra får städa upp

eller vad tycker ni ?

rätt intressant vad kattmänniskor tycker om detta

Dagoe
0

Håller med, driver man katthemsverksamhet ska man föregå med gott exempel och ska katterna vara kastrerade, vaccinerade, id märkta och avmaskade innan de omplaceras. Kattungar i alla fall vaccinerade och avmaskade.

Hawknestgrove
0

HUm, du får nog gå in på detta lite mer grundligt. Meddela Sajtvärd eller de som är medisar, så kanske de kan snoka lite

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

#0 Iofs en god tanke att katthemmen skall ha den grundinställningen. Små kattungar på 12 veckor kan vara svårt att få kastrerade innan utplacering men vuxna katter borde vara standard.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

grundig
0

dessa är bara vaccinerade o inge mer och man ska kalla sig seriös? i mina ögon ett av dom mest oseriösaste jag stött på hittils som katthem där man bedriver med förening och tillstånd

vet inte om ja vill hänga ut sajten tyvärr

400 kr för en vaccinerad katt   dom kan väl avmaska med  katterna är mest hemlösa katter och då även kattungar  dom verkar inte ens besiktigas av vet  det framgår iaf inte på hemsidan  hoppas dom inte är kopplade till djurskyddet sverige

majvi
0

Jag tycker att det känns självklart att alla som håller på med hittekatter kastrerar och vaccinerar katterna innan de flyttar till nya hem.kattungar kan gärna också kastreras, man jag tycker inte illa om dom som inte gör det.

Det kan finna undantag.En av mina hittekattungar hade blivit 6 månader och det var dags för kastrering.Men i samma veva dök en spekulant upp som inte ville att katten skulle kastreras förrän den var 1 år.hon tyckte inte att den hade växt färdigt innan dess.Det var en raskattsuppfödare som hade placerat en av hennes kattungar hos en fodervärd och nu sökte de efter en kompis till denna kattunge.Den andra kattungen var också en hona och uppfödaren var seriös.(Hon var med i samma kattklubb som grannen då var ordförande i).Hilda flyttade okastrerad men ett halvår efteråt stod jag på en kattutställning och då kom uppfödaren fram till mig och talade om att Hilda hade blivit kastrerad.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Du kopplade till djuskyddet är ingen garanti för något bra. Vi ville komma under deras paraply. MEn eftersom jag anse att TNR är en lösning, när inget annat finns, så var vi inte välkomna. OCh jag vet inte hur många gånger jag bettom material från djurskyddet, trots att jag är medlem privt, inget kommer. Dåligt. OCh säkert, avmaskade är nog katterna av automatik. Man behöver ju inte skriva ut allt. OCh som sagt, säger man A så får man säga B. Hör av dig via PM till någon medis. För då kan de forskas i det.

grundig
0

ja tar man en katt från det vilda så bör man för kattens bästa vaccinera,undersöka,avmaska . spec när man har egna kissar hemma men tar in såna här katter bland sina egna

ska man bedriva en sån verksamhet bör man ha som rutin/standard att genomföra dessa grundläggande saker för katternas bästa , allt handlar inet om att ta hand om hemlösa katter o ut snarast med dom handlar lite om kvalite och inte kvantite och dessutom om ryktet man får och skapar sig bland allmänheten

denna person medverka även i mer hemskheter enligt mig avrättning av katter

helt fel person på fel plats

Lena
0

Det låter ju inget vidare om de inte kasterar katterna. Det känns ju som att de skippar det allra viktigaste i så fall. Kattungar är som sagt svårare att kastera innan de flyttar då tidig kastrering inte är så vanligt i Sverige ännu. Dock bör alla vuxna katter vara det. 400 Kr låter som en allt för låg summa. Bättre de höjjer några hundra och kastrerar istället.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Ok, 400 kr är vad vi också tar, men det där är ju väldigt regionalt. Det går helt enkelt inte med mera i dessa trakter här. OCh vi har ju haft "turen" att hälften av de katter vi har haft/har för omplacering redan är kastrerade

Dagoe
0

#6  konstigt att ni inte var välkommna i Djurskyddert Sverige. Rädda Katten t ex är med i Djurskyddet Sverige och de driver ju det stora TNR projektet i en koloniområde i Malmö…

skjootan
0

Vad ska man säga om denna diskution? Visst ska katter kasterars/steliriseras men de kan ju ochså ingå i avtalet folk skriver på vid köp?

Har man kontakt med köparna och har man skrivet ett avtal så är ju de bindande.

Sedan att kastrera kattungar tycker jag personligen är idioti då de inte får chans att utvecklas som de ska i och med att de int efår hormonerna,men de som gör de får göra det,bara min åsikt.

Jag vet flera föreningar som håller katter i över året de sitter där i sina burar,är de humant? jag kan inte tycka de,tyvär. Vi ska ju se till kattens bästa.

Sedan vet jag ju folk som säger att andra "avrättar" katter,när de själva stått å pekat på dörrarna till de katter som ska skjutas,men att sedan inte vilja stå för de utan skylla ifrån sig är ju fegt kan jag tycka.

Att prata går ju men att ta reda på sanningen är tydligen inte så poppis bland djurmänsnikor. Varför?

Bedrövlig är falska männsikor som inte kan stå för vad de gjort el sagt. Om vi vre mer sanna mot oss själva å vår omgivning så skulle vi ha en annan förståelse och ett annat sätt att kunna lära oss av våra misstag.

Alexej
0

#11 Yes!

Tyvärr finns det bättre och sämre katthem i Sverige och det är bara bra om sanningen kommer ut.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

grundig
0

avtal var det bra att du tog upp skjootan

hur är det med avtalen alla katthem skriver  är dom juridiskt bindande? eller kan man göra som man vill efter att man skrivit ett ( avtal)

betvivlar att dom är juridiskt bindande faktiskt eller?

grundig
0

Finns inga garantier faktiskt att dom kastrerar /inte kastrerar

bara säga (oj katten smet och är nu gravid så vi kan inte kastrera) sen har vi 1-6 kattungar till som ska finna nya hem

dom kan hinna ta en kull och hitta på en fin fin ursäkt och vad ska man göra åt det ? är bara att ta det som katthem och stå sitt kast

men kastrerar man innan nya hemmen tar dom så har man en garanti iaf och katten kan inte (råka smita för att råka bli gravid)

majvi
0

De flesta som köper kattungar från katthemmen kastrerar säkert den när den är gammal nog , men det finns också de som säger att de ska kastrera men som inte gör det.

Jag vet inte hur det fungerar med kontrakt, jag har inte läst eller hört något om att någon har blivit anmäld och fälld för att h*n har brutit mot kontraktet.

Jag tycker att det är säkrast att både vuxna katter och kattungar kastreras innan flytt.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Där jag jobbade gjordes det aldrig någon uppföjlning om kattungen blev kastrerad. Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

skjootan
0

De kattungar jag har sålt,har jag själv ring upp när de varit dags å har de int evarit kastrerad så frågar jag om de ska följa med när jag ska in å ingen har nekat och på de viset så har jag trots att jag inte är ett djurhem gjort de jag kan för att minska antalet ofrivilliga kattungar.

Tycker ochså vetrinären kan sänka omkosntaden på både kastrering och stelirisering,de kan hjälpa till att få folka att både kunna och vilja göra det.

För några år sedan i vår komun hade vetrinärer en drive att alla fick komma med sina katter å de gjorde kstrering för 100kr Glad och stelerisering fickde betala 400kr för tror jag de var, de kallar jag kalas bra Glad

Lena
0

Den här typen av avtalen är tyvärr inte juridiskt bindande utan fungerar endast på det rent moraliska planet. Dock brukar det i de flesta fall ändå vara tillräckligt.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

majvi
0

Veterinärer brukar ha kastreringskampanjer ibland då de sänker priserna.På Ultuna(undervisningsdjursjukhus)har de haft kanonpris på kastrering,vaccinering och ID-märkning.Nu minns jag inte riktigt men runt 500 kr för en honkatt tror jag att det var.Det var  elever som lärde sig men de hade ju kunnig handledning.

Alexej
0

#17 Det borde absolut vara billigare. Idag kallas det bara kastrering både på honor och hanar. Men ibland kostar en honkastrering omkring 1000 kronor.

25 % av kostnader är moms. Staten borde subventionera kastreringskostnader!

MaalinF
0

Ja subventionering vore något!

Jag tycker att det är ett krav med vaccinering och att kastrering skall göras så snart som möjligt. Mellan 5-6månaders ålder.

skjootan
0

Jag hade för mig att de heter kastrering på honor nu men fått skäll här hemma på djurskyddet för de heter stelerisering på honkatt,haha där ser man :)

Ja alltså hade vi inte så långt till Ultuna så vore deju ett toppen erbjudande kalas bra pris! Dock har vi ju ca 3timmars körning. Åkte dit med hästen å har aldrig blivit så bra bemött någon gång!

grundig
0

J uppenbarligen så var hemsidan under uppbyggnad  så dom kastreras men dom skrev inte ner det på hemsidan utan la vikten på vaccinering

fick mig en utskällning ikväll så detta var faktiskt sista gången jag satt min fot på ett katthem

Startar upp mitt egna ist igen

finns verkligen sjuka personer som existerar enbart för att bråka och förstöra andra katthem

Det jag skriver är MIN personliga åsikt

Vilket andra inte heller fattar utan ska alltid relatera till det man en gång var engagerad i (tyvärr)

Sen fick jag reda på ikväll att det finns bevis på att man inte kan göra tam katt igen av vilda katter vilket är en helt fel syn enligt mig

Bara för att man blivit dumpad av en människa och igen har brytt sig omen så är man då straffad att dö (om man nu ska tolka personen så)

Ska bli skönt att slippa allt vad katthem heter så merparten av folket bara bråkar och skiter fullständigt i katterna utan det bråkas för sin egen vinnings skull och egen tillfredställelse

Denna kommentar har tagits bort.
catfoot
0

Skrämmande detta, att folk har sån syn på förvildade katter…Tänk va många katter härinne på Hittekatter, som varit skyggisar, levt i skräck för människan utomhus..Som visat sig efter en tid inne blivit riktiga knäkatter…Min Troja är en fint exempel, ingen på katthemmet trodde på henne..Tur att jag gjorde det i varje fall,….

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Dagoe, det var Djurskyddet i Bohuslän jag menade. De är helt emot TNR. MEn Ddjurskyddet har jag inte mycket för. De fick mina 300 i avgift, men de ville inte skicka mig material trots flertal påminnelser.

Ok förlåt sidospår. Trist det här om Djurhemmet….

grundig
0

ja det är faktiskt väldigt tråkigt med tanke på lokalerna vi har , men får se nu hur det går med allt  men jag kommer inte åka dit igen iaf , komemr inte engagera mig i katter längre

tyvärr synd om katterna men dom skapar samtidigt problem med folket som vill jobba för dom

och jag har nu gått där kvälls skift i 14 dagar men strö alla mina pass

alsrig mer , var världens misstag , dessutom hade vi folk där som adoptera en kisse och var fullt bråk ute o jag bad dom dämpa sig men det sket 1 person fullständigt i , det är att visa hänsyn och ett proffsigt intryck

men kanske så det funkar på vildkatten ?

men aldrig mer hoppet för mig iaf

har bara ett ord för detta (suck)

catfoot
0

Jag förstår din frustration…Jag har själv varit i din sits, å har heller inte varit dit ut å jobbat sen dess…Men som du skriver så blir katterna lidande, tyvärr…Varför ska vissa människor, å det gäller enbart några få, som ständigt ska bråka å tjafsa…Tänk va skönt det skulle vara om dessa gick hem å bara låste sin dörr å var tyst…Då kunde ni göra vad ni gör bäst, ta hand om katterna…

OT/Snyggt ....

[Daisy-Moa-Elsa]
0

#27 inte behöver du sluta arbeta för katter inte även om du inte går till det katthem du var tidigare på, många hjälper utan att jobba vid ett katthem.  Det finns många på hittekatter.ifokus som aldrig jobbat via katthem men gör lite olika saker via denna site. Behöver nån skjuts nån gång, nån fälla som ska kollas, ett litet rum för en liten katt eller kattfamilj ett tag….och massa annat

Alexej
0

Det är så sorgligt när ett katthem inte fungerar. Kanske du kan göra mycket ändå som #29 skriver.

MaalinF
0

Men gud vad besvärligt. Förstår att det inte är roligt alls det där. :/

grundig
0

ja så trevligt som vi haft som sista 14 dagarna på hoppet , så trevligt har vi aldrig haft , kanske därför jag jobba 8 tim sen åker hem o äter o åker dit till 21,00

jag gör det för det var roligt och jag villa , o bara gosa o pussa på ungarna och ja en unge på ryggen då =) 48 klor in i kroppen =)

men tyvärr ska folk bråka och älta saker i evigheter och det är nått jag inte förstår

men när sånt folk bara bråkar och en annan har hjärnan på full varv för vad man kan göra för verksamheten , var på väg o kolla med brorsan nu om hans företag kunna gå in som huvudsponsor till oss då företaget går mycket bra , känner många företagare som jag tänkte kontakta , har ju haft hela hälsingland som arbetsplats när jag jobba som konsult åt alla dryckesföretag , var dom kontakterna jag tänkte utnyttja nu men vi får se

grodan vill att jag ska vara kvar och jag kan göra det för kissarna och vissa utvalda för att underlätta för dom men vissa är inte mer värd än skiten under foten , och när man blir så arg att man står o skakar

bad dom vara tyst och vi skulle ha ett bra måte o vad får man till svar (jag är här före mötet för att bråka) vad är det för j*vla svar?

men catfoot kom ner nån dag när jag o lena jobbar så kan vi ta en kopp kaffe , ändrat min syn på dig och vore trevligt med en kopp kaffe annars får jag tvinga grodan så får du bjuda på kaffe =)

nu ska ja krypa ner o gosa med mina kissar innan dom rymmer för natten

ha det gott alla kattälskare där ute och gör inget jag inte skulle ha gjort =)

Varma hälsningar

Peter

grundig
0

finns ett rum här och plats om nån katt skall transpoteras , bil finns med om man behöver köra en bi , ekonomin är väl inte på topp men plastkort finns =) ja fast itne mitt då  det får carlsberg betala =)

Alexej
0

Står på dig, det måste vi alla göra ibland:)

catfoot
0

Kanske tar din inbjudan på allvar..men då ska jag ha tårta till kaffetFlört…Eller kanske räcker med en skorpa eller två…Obestämd

Ja, det är inte lätt, att behöva slitas mellan hopp å förtvivlan..att aldrig få arbetsro, att det alltid ska dras upp gammalt groll…Har varit så i över ett år snart, ska dom aldrig ge upp…

Sov gott…./Catfoot

OT/Snyggt ....

Groda
0

Jag kämpar stenhårt för alla mina härliga kissar, har även börjat få ut långsittarna dom som suttit länge, på jourhem. Är så himla lycklig för det kom en kvinna som skulle ha en katt på jourhem, men hon tog båda kissarna för jag sa att jag inte ville sära på dom, så hon var verkligen en ÄNGEL som dök upp. Och hon ångrar sig inte att hon tog båda två. Men inte får man höra ett tack utan bara en massa skit från folk som kommer och bråkar, nu vet jag i alla fall vem som helst ser att allt rasar samman, hur kan ni ha ett rent samvete när ni vet hur många kissar som är beroende av oss. Vi är fem st. som håller på att jobba ihjäl oss för att det ska gå runt, och det finns folk både morgon o kväll. Men som sagt folk är aldrig nöjda. Jag vet vem som är kattälskare o som bryr sig om katterna o folk som bara vill ställa till trubbel.

skjootan
0

Hummm vad ska man säga. När en person står å vrålar skriker då är han då inte otrevlig?Den neda som hördes grudnig de var DU! Hrere jisses och varför inte kunna stå för vad skriver å säger? Fegt absolut. Sedan finns de ju folk ochså som inte ens törs stå kvar å prata utan bara tsicker iväg in,vad visar de då? Ägh ge er nu. Ni har gjort kanon jobb de har ni,men ni har själva satt er i den sits ni sitter i.

Grodan du själv har ju stått å pekat ut vilka katter som skulle skjutas,de sade du ju så stolt idag ochså. Men här sitter du och säger annat. Vi var 4st som du satt å baktalade en person för,men sedan törs du inte stå för de du sagt.

Sedan komma ut och sitta pusta och gräla inför folk som var där,du var inte du bättre än någon annan heller. Men de kanske inte räknas.

Förstår inte vad ni sysslar med,ni funderar varför folk inte vill komma å jobba,först var de mig de var fel på, ni stängde av mig,sedan var de styrelsen de avgick,men inge folk kom endå,vart ligger felet?

att sitta här å gnälla beklaga sig å gnöla är ju skratt retande.

Vem har inte kämpat och slitit för katterna? Vi är många som gör de på olika sätt.

catfoot
0

TystGråterSkrikandes…Jag blir bara förtvivlad…..Hur f*n orkar ni med allt bråk, förtal å skitprat….

Tur att man inget har med saken att göra längre…

OT/Snyggt ....

Alexej
0

Varför har ni så svårt att få igång ett katthem som är värd namet "Hoppet"?

skjootan
0

Det finn singen fungerande styrelse,den 9agusti så är de ny val av styrelse. Personer ute sluts för en el två inte kan jobb atillsammans med denna,osv. Tyvär.

catfoot
0

Jag ser det så..Att alla anklagar varandra, det pratas skit, ingen gör nått fel, bara de andra…Det är så lätt att skylla på andra, så lätt att säga att det har inte jag gjort…Så har det varit sen starten, när ska ändringen komma??

Kanske man måste ta å rannsaka sig själv, vad gör jag för att skapa dålig stämning, hur kan jag förbättra för Hoppet å för att vi ska fungera..Sen tycker man inte lika i allt, men man kan väl hålla det på en diskutabel nivå…Å inte förtala varandra..

Jag har själv suttit i skottlinjen allt för många gånger, så jag vet vad jag pratar om…

OT/Snyggt ....

skjootan
0

MMM vem har inte det. Är så trött på folk som snackar skit å sedan nte står för detta. Folk som anklagar mig hej vilt om saker jag int egjort. Det är ju de som är tragiskt egentligen att folk gör så.

Jag kan alltid förändra på mig men när jag inte ens tillåts vara där å hjälpa till hur ska jag då kunna hjälpa katter på Hoppet förutom jaga hem som man gör?

En redig styrelse som inte baktalar varandra el andra vore ju önskvärt. Medlemmar som kan jobba tillsammans el inte men att inte ute sluta folk på falska grunder ideligen.

Jag skulle ju vilja veta om de är nått jag farit med som är osant.

catfoot
0

Ja, jag kan bara hoppas för alla berörda att nått händer..Detta kan inte fortgå, ni tar knäcken på varandra, å kommer att förgöra å sätta Hoppet i dålig dager…Har jättebra förutsättningar med toppenlokaler, å så ska det falla på att de som jobbar å styrelsen pratar å förtalar varandra…

OT/Snyggt ....

skjootan
0

Tyvär har ju Hoppett redan ett rykte,de föesta hör ju hur de bråkas där uppe och hur katterna behandlas. Vilket är väldigt tråkigt. Endå hoppas jag och fler med mig att de kan bli orning där uppe så man kan ta några pass då och då,när både hälsan å tiden räcker till.

Alexej
0

Shittråkigt! Det såg så bra ut när vissa människor försvann.

Kan ni som är aktiva inte sätta er ihop och prata genom hela situationen? Antar att alla nu är ganska slut efter årets kattungeskörd men det är ju ni som är katternas hopp i Söderhamn!

catfoot
0

Jo, men ryktet kan bli bättre, om alla talar väl om varandra å om Hoppet, för som det är i dags läge, så gör väldigt få nått bra just för det..För hur det än är så gör de flesta därute ett jättejobb, jag beundrar deras ork å vilja för att dom orkar trots allt bråk å tjafs som förkommer…Det är trots allt ett gäng vuxna å kloka människor som är där å är medlemmar, men många beter sig som om dom satt i sandlådan så fort det blir ett möte, istället för att reda ut problem blir dom värre då..Hoppas ni inte tar illa vid er alla, men så tolkar jag allt som är…

OT/Snyggt ....

grundig
0

ingen som ser det positiva tyvärr  merparten ser bara det negativa där vilket är synd

vissa av oss sliter som idioter för att det ska gå runt vissa bara tjaffsar

vissa snackar om sånt dom inte vet nått om som tex det med schemat men kollar man schemat är alla pass bokade så vet inte vad dom mer begär av oss? vi är inga super människor som kan vara där 24 tim om dygnet , vi gör så gott vi kan för vi är bara människor som har ett brinnande intresse, men även det tycker vissa är fel och vill ha bort eldsjälarna

skjootan
0

De ä rju så att två av eldsjälarna ute slöt ni el ja en följe med mig för hon och hennes familj undanber sig den behandlingen i gav mig. Så att ni får slita har ni ju ochså själv att skylla.

Dock gör ni ett bra arbete. Jag har slitit där själv så man vet ju hur det är. Saneringen var inte rolig.

Catfoot,de som är så tråkig är att de flesta hör en av sidan å sedan kan de inte lyssna och se hur de är. Men jag förstår dig ochså då de är vänner till dig.

Själv är jag som sgat var ute sluten men fösröker dra mitt strå i stacken endå,men när jag kommer dit så pratas de inte med mig utan de spottas å fräser så ja vad ska jag då där att göra?

Jag hjälper katter så gott de går endå försöker hitta hem ochså har jag tre jour katter hemma själv så ja vad ska man göra mer?

grundig
0

tyvärr är det ju styrelsen fel när 2 medlemmar bråkar med  allt som händer som är negativt är styrelsens fel , vet inet ja men om 1 medlem bråkar och en i styrelsen hur kan det då vara styrelsens fel?

är faktiskt mellan 2 parter . jag bråka inte på dig när du missa o ge kattungarna vatten på ditt pass , ist för att bråka på dig såg jaf till att dom fick vatten vilket jag tycker är viktigare

att månad efter månad älta samma saker är låg nivå för mig eller brist på att göra och för mycke fritid

sen alla arbetsmöten vi ska ha för lokalerna och katterna så har vissa medlemmar enbart grillat styrelsen o skitit fullständigt i det andra

inte undra på man lessnar totalt då , aldrig nå positivt och du vet att jag kan vara en skämtsam person som får andra till skratt , men på slutet var jag bara bitter och sömnlös , gjorde inget alls här hemma , hemmet och mina djur blev lidande pga allt skit på hoppet , jag blev lidande . fan man satt tills gråt i ögonen för att man vill satsa på nått man tror på och brinner för

men som jag sa , vi är samma kålsupare allihopa . vissa möten är rena rama skämten där vissa enbart är där för ett syfte . att bråka , vad har såna där att göra ? vissa kommer inte på mötena pga av bråken

går man undan för att inet vilja bråka blir man kallad fegis ? är rent sunt förnuft att gå undan om man inte är den bråkiga personen , sen att be folk vara tyst när det är folk där o kollar på kissar o man får till svar (det skiter jag i ) vad fyller man för syfte då? ja förutom att få hoppet i dåliga dagar , sen att man blir beskylld för att (hängt) ut en person här ? jag nämnde aldrig ett namn eller verksamhet . sen om allmänheten relaterar till det ? det var min åsikt och åsikter får man ha för vi bor i ett land med yttrandefrihet .Så har jag lärt mig iaf i min uppväxt , mötet igår skulle handla om 3 saker

hur vi ska hutta hem till kissarna

schemat

ekonomi

sen kommer en person dit före mötet för att enbart bråka? känns inte som nån stor mening numera att kalla till ytterligare 1 bråkmöte , utan då får det bli små möten med folk man går ihop med och som vill prata om vettiga saker som dom där små liven inne i boxarna som vi har ansvar över

inte undra på katterna blir lidande när folk bara ska skrika och bråka och älta skit

tänk om all den energin gick till att hitta nya hem till kissarna ist , då hade dom haft det super . Vi har nu haft ett mega bakslag på hoppet OCH ekonomin så vi har inte ens råd att ta katterna till vet , vi får helt enkelt inte åka dit med dom för vet

men kan nån trolla i världen så allt blir bra skulle mitt hjärta för katterna bli så mycket lättare och livet skulle bli lättare med

allvarligt men jag är superless på allt bråk o skit , om alla bara kunde lägga ner det och komma dit positiva och galda och ett stort jävlar anamma

Dagoe
0

Styrelsen borde i samarbete med volontärerna utveckla arbetsrutiner för verksamheten och policyn på hur man anser olika ärenden ska hanteras. Allt ska finnas på papper i ett pärm som är tillgängligt för alla Medarbetare på katthemmet. Försök att få hjälp av någon som har organisatoriska kunskaper, behöver absolut inte vara någon som brinner för just hemlösa katter.

Varje gång det uppstår frågetecken så kan man ta stöd av arbetsrutinerna/policyn eller utarbete en om den inte redan finns.

Borde ge en hel del färre diskutioner.

skjootan
0

#50 väl talat. De är det vi vill att de ska finnas. Jag blev ju utesluten pg av att två st inte kunde jobba med mig,men vi behöver ju inte gå samma pass. Men efter allt skit om fösrök till anmälan av djurplågeri (vilket inte jordbruksverket gick med på då vi hanldat enlig vets ordenation) så vet inte jag.

Att folk går undan helt okie,men de ska stå till svars för vad de säger å gör. Sedan komma ut å spotta åfräsa NÄR de var FOLK där är de då okie för denna person?

Att en kom FÖRE mötet de kvittar mig,hon som sndra har ju rätt att få svar.

Det finns ås mycket att ta upp. Varför katter spydde mask tex? den katt ansvrige brydde sig inte. De finns så mycket. Och hur kan de vara JAG som glömt de när jag aldrig jobbat själv?Skrikandes

grundig
0

vem spydde mask ? inget jag hört talas om ens faktiskt , var katten ny inkommen eller suttit där ett tag ?

för mig ytterligare ett rykte utan underlägg

grundig
0

vi är ganska fett offtopic med så vi kan fortsätta via PM

monsi
0

HM Kanske ska anmäla Hoppet till pogramet grannfejden.

Har inte sett pogramet men hört de har psykologer o att alla sidor får en chans att yttra sig.

Katthemet Hoppet verkara vara en enda röra som behöver proffs för att reda ut smeten.

O i omed att jag har skrivit detta så kommer antingen tråden låsas eller min komentar tas bort då vissa bara läser vad som skrivs här inne sen inte komenterar det i en öppen debatt utan utövar på tryckkning på sajtvärdarna så de tar bort det jobbiga eller låser tråden.

Det behövs proffs för att kunna hjälpa i denna inflamerade var böl som detta katt hem verkar var hoppas för katternas skull att den hjälpen snart skaffas innan det blir ytterligare ett katt hem som måste stängas pga folk inte kommer överäns o katterna blir sittande mitt i skiten.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

grundig
0

kan bara hålla med dig för det man gör är inte tillräckligt tyvärr

catfoot
0

ja, nån med ett j*vlaranamma, nån som kan visa vart skåpet ska stå..Nån som river ifrån när det bråkas å ser till att regler följs…Detta är som Monsi skriver en stor varböld, önskar av hela mitt hjärta att den går att ta hål på, om inte för katternas skull…Som Grundig skriver flera ggr. så läggs energin på bråket inte på katterna…Hoppas ni får en styrelse med råg i ryggen, å som vågar stå på sig även i blåsväder…En ny frisk person, å då ingen som redan är inflammerad…

OT/Snyggt ....

Alexej
0

#54 Varför skulle ditt inlägg tas bort? Fick först skratta lite men sedan kom jag på att det faktiskt är en jättebra idé. Ni skulle verkligen behöver en vettig person där som kan.

Och som Dagoe skriver inte ens behöver kunna så mycket om katter "bara" om människor och organisation.

Mari
0

Ja det är synd att så många bara ser det negativa i det hela. varför inte fokusera på det positiva som händer?

Igår blev det tex 2st kattungar som blev bokade, en fick flytta och den andra ska snart flytta den med. Sista kattungen i den kullen blev det en intresseanmälan på, så vi håller tummarna att det går vägen Glad

Några katter har fått komma ut i jourhem för socialisering, några är på väg att få komma ut i jourhem om allt går som planerat.

Vi har även fått massor av saker, pengar och hjälp nu när vi hade kattpest. Otroligt mycket positivt som hänt,  jag tycker att man även ska lyfta fram det istället för att gräva ner sig i allt elände som tyvärr också finns med i bilden.

Var nu positiva så ska vi se att detta kommer att lösa sig till det bättre Glad

Jag tror fortfarande på att Hoppet kommer repa sig

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Gardens
0

jag har förstått att det är intriger hos katthemmet Hoppet,men vad bråkas/tjafsas det om? pengar? organisation?vad?

monsi
0

#57 vissa brukar inte gilla vad jag skriver, tvingar sen andra att ta bort det o vågar inte mötas i en öppen diskution.

Det har hänt ett par gånger.

Framförallt om jag har skämtat lite rått.

Men det jag skrev denna gång är inget skämt det hemmet behöver proffs till hjälp för allt är som ett stort varigt sår som petas i o grävs o tas upp gammalt blandat med nytt i en enda klibbig soppa.

Katterna får lida o folk mår skit o så ska det ju inte vara.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

grundig
0

dom vill ha bort styrelsen vilket dom lyckades med , så vi står utan styrelse i dagsläget så egentligen har vi väl inte ens en förening eller en förening utan styrelse

detta har pågått i ca 6 månader av nån anledning och var igång innan jag blev aktiv

alla i styrelsen är syndabockan och gör bara fel och inte ett enda rätt så vi i styrelsen har misslyckats totalt med hoppet

Alexej
0

#60 Okay, inget som jag vet om:)

Stirrup, jättebra skriven och hoppas att det vänder….

catfoot
0

Ja, hade alla samma syn som Stirrup…Funnes inga stora problem på Hoppet..En positiv bild av verksamheten, som får Hoppet att lysa lite i mörkret…Toppen Stirrup…

OT/Snyggt ....

skjootan
0

Grundig. Konstig att de pågåt så längde när de valdes ny styrelse i April? Om du inte vet om de innbär de att de inte hänt då? Flera st har sgat de å frågat om de ska avmska dem,men fått snäsigt svar att de är avmaksade.

monsi huvudet på spiken! bra skrivet :)

Stirrup ja du jag önksar att man kunde hitta deljusa,men när man hela tiden blir anklgad för saker man int egjort då blir de tugnt.

Undrar ochså om inte hoppet har att man måste besöka katten två gånger innan köp? men igår såldes en kattunge vid fösrta besöket? Jag är bara jätte glad att han ÄNTLIGEN får ett hem jag,men endå undrar varför en del är de så noga med men en del inte?

Jag tror och HOPPAS att Hoppet kommer fortsätta leva kvar å ge katter ett hem tills ett permanent hem hittas. Jag hoppas och kämpar för de.

Mari
0

Nej skjootan, kattungen hade besökts 2 eller 3 gånger innan står det på bokningspappret :) Lika den andra kattungen, därför de får flytta nu.

Sen en stilla undran, man kan väl ha avmaskat fast masken inte försvunnit helt också? Så man får avmaska ännu en gång?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

skjootan
0

JA har inte masken försvunnit så bör man avmaska igen.

Men kanon bra för killen som kom ut sade att de betsämt sig idag å skulle ta hem honom direkt :)

Skit samma blev bara glad när jag såg vart "han" skulle hamna "min" lilel goplös.

Groda
0

Jag läre tacka Skjootan för dom snälla sakerna du har sagt om mig, har alltid sett till att mina o andras kissar har det bra, jag har aldrig en enda gång blivit anklagad för någonting fast jag har haft egna katter o placerat katter i över 30 år. Men tro inte att jag överger djurskyddet jag jobbat så hårt för att få det att gå ihop. Vi är fem st. som har slitit häcken därute dom senaste veckorna, men nu har det börjat kommit ut folk som vill jobba där, som INTE vill bråka utan jobba. Kattungarna som blev hämtad hade dom blivande ägarna hälsat på tre gånger var. Problemen med mask är att maskmedel ibland inte tar all mask, men det vet du väl redan. Hädanefter tänker jag bara jobba för att resterande kissar som suttit länge ska få komma till jourhem o inte lyssna på en massa skitprat från folk som inte har en aning om vad dom pratar om . Kalla mig feg eller att inte stå för det jag säger när jag går iväg, men det gör jag för katternas skull för det är därför jag håller på med det här, inte för att bråka med folk.

majanja
0

Det går bra att skriva alla dessa vackra ord om sig själv men det är ju tur att dom flesta har genomskådat detta.(kanske inte här då).

För här blir ju bara halva sanningar sagda.Det är inte ens fel att två träter,Här handlar det väl om mera att det är inte ens fel att alla träter.

Men ibland kan det vara svårt att bli påmind om vem man igentligen är.Och när sanningen uppdagas och ord inte längre räcker till ja då tar man till knytnävar och hot så man skrämmer små barn, är det bra ansikte på en djurskyddes förening det.?(då förstår jag att ingen vill jobba där,och tillslut inte vill befatta sig med det.)

NÄ fy då har det gått långt ,och  jag tycker att måste man köra men hot och massa otrevligheter då har man inte på ett sådant offentligt ställe att göra.

För oavsett vad folk säger så har dessa föreningar ett ansikte utåt..Och jag vet att förut var det prat om att ta ut skolbarn ditt till detta ställe ..

Är det så här vi ska lära våra barn att det ska vara.?

Det är ju dom som ska ta över efter oss när vi inte orkar rädda kissar längre.

Dagoe
0

Kanske ni kan bygga om katthemmet till vuxendagis? Tror det skulle passa er bättre.

MaalinF
0

Haha!

Groda
0

Ja det kanske vore bra om ni själva kom o tittade. Vi skulle ha ett arbetsmöte om hur vi kunde förbättra för kissarna o få in lite pengar, när det dök upp folk som inte ville prata om katterna utan för att bråka, dessutom stod det ett par innanför dörren som skulle titta på en kattunge som blev alldeles paffa när det böjades att bråka, när vi talade om att det fanns folk där som ville titta på katter skrek hon som mest höjde rösten att det sket hon minsann i, då höjde även jag rösten också. Men är det så man ska behandla människor som kommer o ska titta på kissarna måste jag ha missuppfattat hur man gör, alltså ju mer man skriker desso mer katter får man ut.

grundig
0

vi kanske skulle bjuda in hittekatter på kaffe och en smaskig härlig goding till tårta så det rinner ur mungiporna på er =)

catfoot
0

Ja, det kanske vore en toppenide Grundig…Ett gäng erfarna Hittekattsmedlemmar, som vet hur en slipsten ska dras, men gissar att tårtan bör vara av bästa modellFlörtSkrattande…Ni skulle få så många goda råd, å sån stöttning så att ni blev starkare än ni nånsin varit..

Nån ordning på torpet måste det ju bli…Eller vad tycker ni alla Hoppetmänniskor..

OT/Snyggt ....

grundig
0

ojoj hon ställer krav =) , naturligtvis ska den vara av det bästa =) och massor =)

ja vi läre bringa ordning i kaoset , ska ut imorrn en sväng , snickra liet hemma idag till luckorna för uteboxarna så nu kan dom förhoppningsvis vara öppna och inte åka igen =) så kissarna kan njuta i fulla drag

vi får hyra en hittekatter buss haha , vilket tjatter det skulle blir (blink)

catfoot
0

Hihi…Majuande tjatter i sånna fall..Jodå Hittekattsmänniskor är vana vid smaskiga bakelser..Det vet du väl???Hihi….Inget är gott nog för djurvänner, eller hur??

Nog kan vi ordna en träff inne på Hoppet, ingen dum ide…

Men frågan är vad vissa tycker om det…hittekattsmänniskor inne på Hoppet, ajajajjaaaj, det svider det!!!

OT/Snyggt ....

grundig
0

så länge det är människor som gillar katter så tycker jag personligen inte att det skulle göra nått , vi gör det för kissarna och bakelserna =)

och snacka kissar o annat rammel som säkert ramlar på  och kanske ett närmare samarbete mellan olika människor , är ju en viss skillnad med bokstäver och en människa =)

alla katthem kan bara bli bättre

grundig
0

som katthem tycker jag man ska visioner och mål

min tanke är att få söderhamn tom på katter så man kanske kan avlasta närliggande städer

har man visioner och mål har man nått att kämpa för och till .

catfoot
0

Rätt tänkt Grundig…Du har även fått mig att ändra uppfattning av dig…Du har rätt tänk runt hemlösa å förvildade katter…Härligt..

OT/Snyggt ....

grundig
0

allt handlar om teamwork katthem emellan , stödja ist stjälpa , vi kämpar för samma sak i slutändan

tackar , vi snackar samma språk och det är A och O  =)

catfoot
0

Japp, så rätt…Kan du inte info. bråkmakarna om att det är det som detta går ut på, vissa verkar ha missuppfattat det..Samarbete, som främjar katternas välmående,…Som gör det hela roligt att jobba, där man njuter varje sekund av att vara inne hos katterna å städa å kela..Att kunna prata med varandra på en bra nivå…Man behöver inte tycka lika, men man kan respektera att nån inte tycker lika, å sen prata om det i en lugn nivå, utan skrik…Man behöver heller inte älska alla, men man är där bara för katterna inget annat…

OT/Snyggt ....

skjootan
0

haha ja ni får en att skrtatta hihi.

Det konstiga är att när du Grundig stog ock skrek och hotade folk,då var det okie? att du skrämde ett barn till den grad att denna skrämt kröp ihop i bilen,de är då okie?

Ja att hjälpa katterna trodde jag allt gick ut på men när vissa blir kalssade som Konkuranter!!! för de hjälper katter då vet inte jag inte,då kanks eman är fel ute?

Det är väldigt synd att de blivit så här på Hoppet men jag hoppa sfortfarande att de kommer reka till sig. För katternas skull.

Dock sitter de ju katter där nu ovaccinerade,vem säger att de inte bär på nått? och hur länge kommer de att få sitta oaccinerade?

Tycker man ska ta ahnd om de katter man har först innan man tar in fler som inte kan skötas så som Hoppets egna före skriver.

Men de är min åsikt de. Kvailte framför kvantite.

Tycker ochså att de är konstigt med denna inbördes beundran ni har. Att den ena har medverkat i att katter skjuts de är okie men den andre den ska minsan frysas ut och hackas på,varför denna skillnad på folk?

grundig
0

ja du anna att du bara orkar ?

om hoppet nu är så dåligt lägg ingen energi på det då!!

först säger du att hoppas hoppet fortsätter , men det är ett jävla skit ställe med bara fel och kass styrelsen och dom aktiva ska bort

åk inte dit , vad enkelt  skaffa en hobby ist

catfoot
0

Varför återigen börja denna pajkastning…Ok, alla hade visst gapat å skrikit på mötet, å visst även du Skjootan om jag förstått rätt, även en medlem som inte varit aktiv på länge hade oxå fört ett herrans liv..Så alla gjorde en dåligt möte..Men ni måste sluta älta detta..

Någonstans måste detta sluta…Alla som vill ha Hoppet kvar, måste börja se till katternas bästa, å inte söka vilka fel andra gjorde då å då, som det ständigt görs…Märkligt att  ingen kan erkänna att jag gjorde fel, å lovar bot å bättring till näsat gång, eller om man tycker det är så illa, ge f*n i att åka dit. Jag själv gjorde så, just pga. bråk å tjafs..Varför ska man vara på ett ställe om man tycker att allt är fel..Å det tyckte jag då, å erkänner att jag heller inte var guds bästa barn..

Som alla möten jag blivit disskuterad å bråkad om, fast det är ett helt år sen jag var aktiv…Förvånad…Men inte har jag åkt dit å fört ett herrans liv för det..Har bara bett berörda ringa å ta det med mig, vilket ingen vågat..

Ni gräver er egen grav å då tillsammans med alla katterna…Jag står helt på sidan om, känner inte många aktiva längre..Men ett j*vla tjafs är det..Dax att gå vidare…Tänk på katterna…

OT/Snyggt ....

grundig
0

tyvärr kan inte vissa begrava saker eller glömma och gå vidare , dom ältar det hellre , vi har haft 1 myckat möte och då var vi få på det

vi andra som är där går så bra ihop och har roligt , vi skrattar och klurar hur vi ska göra med allt , vi har en del att ta tag i och hjärnan går på helvarv , men att älta saker hjälper inte nån varken oss eller katterna

jag gör det jag kan och förmår , bygger hemma till hoppet , bygger på hoppet , tar pass , försöker reda upp saker som trasslar , söker sponsorer, ställer ut bössor

men ekonomin säger massa 1000 minus så vi läre lägga energin på det och nu vi ska överleva

hoppas alla på hoppet vill att vi ska överleva och dra åt samma håll? är väl det som räknas i slutändan?

ne nu ska ja hämta brorsan och hans fru dom ska på kryssning sen hem och snickra klösträd till hoppet som numera är märkt med att sakerna tillhör mig om hoppet går under

catfoot
0

Ja, fokus på allt runt katterna bästa…Inget annat gäller…

OT/Snyggt ....

Dagoe
0

Måste tyvärr säga att jag tror att det är bäst att Hoppet läggs ner.. . total avsaknad av organistatorisk kompetens. Dömd att misslyckas tyvärr. Inte ens sund förnuft verkar det finnas.

Som sagt… bygga om till vuxendagis?

grundig
0

ja du har en positiv inställning  sån skulle alla katthem ha så la vi ner alla med ?

vi har funnits i 1 år , tror du att vi är fullfjättrade katthems människor som kan driva exemplariskt?

man lär sig mycket på resana gång och varje dag är en ny utmaning faktiskt , man lär så länge man lever och man lär av misstagen vilket bara stärker en i sin utveckling

vi är många som vill hoppet väl och en liten handfull människor som inte vill hoppet väl , tycker du då att vi ska följa dom och läga ner allt och allt jobb vi har gjort? vi har omplacerat över 150 katter på ett år , alltså 150 katter mindre i naturen , tycker personligen det är rätt bra med tanke på att stan har 29 000 invånare

tror många katthem i sverige har uppförsbackar och nedförsbackar , men inte lägga alla dom ner ?

så länge det finns folk som tror på detta ska vi kämpa för det vi tror på , människan brukar kämpa för sina drömmar , eller har jag fel ?

var min åsikt iaf

Dagoe
0

Ni verkar mer upptagna med att bråka här än att ge organisationen ett proffsigt intryck. Det behövs bra mycket mer än att brinna för något till att få det hela att fungera också… Många initiativ går under just pga brist på organisatoriksa kunskaper. Det är ju inte bara att ta emot hemlösa katter, det är så mycket mer som ingår i att driva en successfull organisation som håller sin livskfraft i många år.

Försök att få någon med organisatoriska kunskaper att engagera sig i föreningen.

Groda
0

Det bästa vore om man fick till en styrelse som är utifrån o inte har haft med oss att göra utan människor som har vana att sitta i en styrelse. Men som det är nu kommer nog fel människor att hamna där. Men ni på hittekatter hyr en buss o kom o fika lite, vi har många katter som behöver lite extra.

grundig
0

så länge dessa inte bråkar så bråkar ingen annan heller , men när dom gång efter gång envisas om att gapa o skrika och söka fel , ja vad gör man ?

kan man som förening göra polisanmälan mot dessa ?

kan vara värt att kolla upp iaf så kanske dom försvinner eller kontakta djurskyddet sverige och få dom uteslutna ur föreningen

ska vi bjuda hit alla? ojoj massa tårta blir det o massa mys med en varsin kisse och alla plockar en kisse med sig hem , bra marknadsföring så kan hitte katter döma själv om hoppet är så otroligt dåligt som vissa (2-4) personer påstår

Groda hamnar fel personer där ? ja då får dom känna på hur det är att sitta där med =)

men dessa är supermänniskor som vet exakt hur ett katthem skall skötas så dom skulle behöva vara på samtliga katthem i sverige och styra upp allt och alla så skulle alla katthem funka super utan några problem som helst

nja kämpar på med det jag tror på tillsammans med dom jag gillar och dom som inte vill bråka

dom fick sitt igenom iaf att styrelsen försvinner =) så där rörde dom om i grytan som en viss person uttryckte sig

majanja
0

Det var ju ingen styrelse kvar grundig..för halva inklusive du hade ju redan avgått..så det var ju tvunget till ett omval i allafall så gör inte det till något mer dramatiskt än vad det var.

Ingen är mer eller mindre värd i denna styrels som hoppet har haft alla har gjort vad dom kan, sedan att man inte har kunnat acceptera det jag då har det kommit till alla dessa konflikter…

Synd för kissarna..men alla är en bidragande orsak till att allt är som det är Ingen mer eller mindre skyldig…..sluta att leta syndabockar

Gardens
0

men SKÄRPNING alla ni som på ett eller annat sätt bråkar eller höjer rösten på föreningen hoppet,oavsett om ni sitter i styrelsen eller inte!

skriv ett protokol på de mest nödvändiga åtgärderna och gör dem.

skrämmande att läsa att man skriker"att det skiter jag i" när det kommer folk och ska titta på katter.

så sköter man INTE ett katthem.

dessutom,har bara hoppet funnits ett år? verkar inte finnas nåt som helst strukturarbete NÅGONSTANS.

vart finns karantänen? vart fins vaccinationerna? vem bokför vilken katt som har fått vad och ÄR vart?

ligger flera tsen kronor back? varför det? katterna har ju inte blivit vaccinerade? VAD är det som har kostat?

förslag på hur saker kan genomföras.

1.ni får info om en katt som skulle behöva tas omhand

2.katten ska då in i karantän,undersökas,vaccineras,avmaskas,chippas och vetrinrundersökas,få ett bås och få mat och vatten.väntan på jourhem eler hem.

FÖRST när denna katten är HELT klar och bara väntar å ett hem,så tar man in nästa katt.

man kan inte ta emot katter som man varken har tid,ork eller pengar att angagera sig i,då är man inget bra jobb.

grundig
0

katterna blev vaccinerade under karantäns tiden vi hade

pengarna ja ? jo vi fick kattpest i lokalerna vilket kostar , virkon är inte det billigaste på marknaden sen sitter folk och skickar sms vad som skall köpas in som tex disktrasor

själv handla jag lite men tjänar 3800 i månaden men tog ur egenficka

karantän finns längst ner i lokalen och en vägg skall upp ist för en dörr då karantän ska utvidgas för framtida bruk , men vägg komemr på plats när fler vill jobba då jag omöjligt har tid med jobb,huset,trädgården,mina djur,hoppet,snickra hemma till hoppet

ja du ser själv att tiden inte finns helt enkelt för mig

var katterna finns har en person reda på och det räcker gott och väl , anledningen att många inte vill jobba ÄR pga bråken som kommer dit . Ingen vill gå till et ställe där det är nagativ energi . Vi skulle ha ett möte i onsdags om ekonomin,katterna,schemat men innan mötet börja så börja bråken så jag packa ihop och åkte hem helt enkelt och lika tanspridd som innan bråken sluta , vi som var där och tagit pass har alltid haft trevligt , en person rusa in och börja jobba några stod utanför o bråka jag säger till dom och svaret på det skrev du själv , men jag har tydligen ingen rättighet att säga åt andra att dämpa sig , sen fortsatte det och jag brann ur och vart vansinnig , sa till en kille o vara tyst innan det small , ja det gjorde jag I förebyggande syfte

vi har haft det underbart i 14 dagar på hoppet , alla har jobbat med glädje TILLS onsdagen

jag pallar inte med mer bråk och bråket mot mig gällde det första inlägget i denna tråd där jag hängde ut ett katthem /djurhem eller vad dom nu kallar sig , jag försvara mig med att jag varken hängt ut namn elelr verksamhet men det hade jag minsann gjort för folk relatera till det , jaha tänkte jag dom har väl en hjärna att tänka med och kanske kan lägga ihop 1+1 men det får dom stå för

jag hade pass i närmare 14 dagar i sträck men palla inte mer med tanke på att jag blev utringd på jobb så i onsdags hade jag passet o denna skit börja så jag lessna helt enkelt , sen blir man kallad fegis för att man går undan  alltså får man itne gå undan för att slippa bråk utan man skall gott stå kvar och bråka  sena tt ta med sig ett barn när man själv vet att man åker dit för att bråka FÅR man räkna med mothugg så barn kanske inte är det lämpligaste att ta med ? visst kanske var dumt av mig och ber om ursäkt för det , jag skulle ta denna tråd med vedebörande , visst kanske var fel att ta det här MEN att komma till hoppet på ett möte med folk som skall adoptera en katt och ta ett personligt bråk? då börjar man undra då vedebörande kunnat tagit det med dmig utanför hoppet då det inte ens hade med hoppet att göra eller dess personal utan var min egna åsikt och den står jag för  men tydligen tyckte personen att det var rätt ställe att ta detta på och rätt personer

förmodligen komemr dessa 2 personer nu att säga nå helt annat så jag komemr inet skriva mer i denna tråd då den gick offtopic för dagar sen och hade ist kunnat skapa denna tråd själv , samt att jag uppmana skjootan att ta detta via PM vilket ignorerades

vi är ett 10 tal som jobbar mer än gärna med varandra och har roligt samt hjälps åt och löser problemen tillsammans , vet inte om det är fel elelr rätt? men vi gör det iaf

Lena
0

Utan att gå in och lusläsa allt vad som skrivits i den här tråden vill jag ända lämna några synpunkter. Det gäller alla föreningar som sysslar med katthemsverksamhet/hemlösa katter (ja egentligen alla föreningar/organisationer över huvud taget).

Det behövs någon med goda ledaregenskaper som driver verksamheten. En person som tillsammans med styrelsen kan sätta mål för verksamheten, bestämma hur målen ska uppnås och sedan göra en uppföljning att det som skulle göras verkligen har blivit gjort. I det här ingår även att se till att alla jobbar efter de satta målen.

En organsiation med tydliga mål blir oftast både harmonisk och effektiv. Ett ställer där man gärna lägger sin lediga tid. Det brukar inte hellar vara så mycket bråk och tjaffs eftersom alla har klart för sig vad det hela går ut på.

Den här ledaren behöver i första hand vara en god ledare, i andra hand kommer kunskaperna om katterna. En god ledare arbetar genom andra och får grupper att växa. Han/hon behöver därför inte kunna allt själv.

Det här glömmer man ofta bort när det handlar om föreningsverksamhet. Ett tips är att titta på stora och framgångsrika organisationer hur de arbetar och tänker. Om ni gör det ska ni finna att man varit noga med vem man valt till sin ordförande.

skjootan
0

Grudnid. Du upphör ju aldrig att förvåna. Du hotar folk med stryk till höger å vänster,du baktalar folk hela tiden och du funderar på at Polisanmäla? Hur går det ihop? Du ringd emig dagarna i ända och pratade om hur du skulle anmäla folk,och denna skulel ur hoppets styrelse och gudarna vet allt men idag är ni såta vänner… hahahaha.

Du statar bråk och argumenterar men kan aldrig slutföra dem. Bara du fått säga det du vill sedan ska alla vara tysta för då tjatar man å bråkar?

Styrelsen avgick,självmant pg av all osämja i styrelsen. Och sedan tyckte jag och fler med oss att en ny styrelse bör väljas för Hoppets framtid.

Jag håller med Groda att en styrelse som är utomstående bör väljas,för katternas bästa.

Min personliga åiskt är fortfarande för katternas bästa bör regler som står i hoppets stadgar följas.vilket de inte ens gör nu fast ni är så duktiga.

Man blir påhoppas som medlen när man kommer dit å amnklagad för att spionera??? vad är de för förenings anda??? av en som dessutom INTE är medlem och som åker ifrån Hoppets lokaler,men det är väl okie nu ifall folk kommer å ingen är där.

Detta är så så sjukt!

grundig
0

haha ja jäklar jag ger upp =)

dessa har promt bestämt sig för att få hopept att falla och fortsätta käfta , dom kommer inte ge sig innan hoppet är slut och båda jobbar samtidigt åt ett annat djurhem här i stan så är väl därför , dom vill antingen ha alla katter själv i söderhamn eller ha hoppets lokaler

men tänk dig för skjootan innan du skriver , du är inge bättre själv , om du nu tänker efter med din frånvaro på dina skift

catfoot
0

Ja, vad skriver man ….Pust å åter pust….Jag börjar tro att flera vill se Hoppet falla..Återigen pajkastning på öppet forum….Det är toppen för Hoppet rykte, fortsätt så..Så är lyckan gjord…

OT/Snyggt ....

Dagoe
0

och återigen fortsätts bråket efter Lenas goda råd… jaja…

grundig
0

nedå läste dom och tog åt mig , eller läst flera gånger faktiskt , men ska laga mat nu då jag glömt bort att äta idag

Anninorr
0

#94 Håller med.Det här verkar i mina ögon vara ännu ett exempel på att människor som brinner för en sak glömmer bort att det finns annat att tänka på än katter.Jag har i en annan förening blivit kallad för att inte bry mig om katter då jag påpekade vikten av bra organisation,att planering och ledning behövs.De förstår vad jag vet än i dag,två år efteråt,inte att den goda organisationen behövs just för katternas skull.

Jag är van vid styrelseuppdrag och insåg tidigt att när man startar upp hittekattsverksamhet finns det mängder av frågor man måste söka svar på innan man börjar ta in katter.Det verkar dock som om det är rätt vanligt att folk startar upp utan att ha hela bilden klar,att det krävs administration,bokföring och rutiner för internkontroll och intagning/karantän osv.De startar dessutom upp med att ta in katter och sedan finns inte tid för att ta itu med organisationen.

Vet inte hur det är i detta fall men då jag var involverad var det med människor som helt enkelt tycker att paragrafer,regler och liknande är oviktigt liksom budgetarbete,internkontroll och valberedning.De förstår inte heller att en föreningsstyrelse alltid arbetar på uppdrag av medlemmar och är underställd medlemmarna,absolut inte tvärtom.

grundig
0

Håller med dig

jag var men i uppstarten av Hoppet , vart vald till styrelsen , sen suttit i styrelsen , men pga så mycket jobb och personliga saker föll jag bort ett tag

Har påpekat flera gånger att allt skulle varit klart innan vi tog in massor med katter

Som tex rutiner.regler,bestämmelser,vem gör vad . Ja allt det praktiska runt om , invetarier finns massor att göra och att förbereda innan start så hoppet hade nog kanske lite för bråttom att komma igång och nu slår massor av saker tillbaka

Anninorr
0

#101 Oj,det verkar likna den förening jag var med och startade.Allt sköttes så illa att jag inte ens vill vara medlem i föreningen längre utan hjälper hellre andra katthem/föreningar som jag tycker arbetar seriöst.

Vad sägs om att när man tigger pengar påstå att allt går oavkortat till katter…när bara 65% av omsättningen går till katter.Jag ser det som lurendrejeri men som tur är för dem finns det många som aldrig ifrågasätter utan bara skänker pengar.

Jag tycker det är tråkigt att man inte kan samla alla goda krafter men inser också att eftersom jag inte vill vara involverad med sådant som går emot min övertygelse gäller det även de andra.I mitt,och flera andras fall som gått ur föreningen,handlar det om hur man hanterar skygga katter,kriterier för intagning,vaccin hos stödhem och liknande.

Tänk,vi var ett antal som efter ett möte i uppstarten efter att vi gått ut tittade på varandra och sa samtidigt "vi måste rädda den katten",den gången kändes det som om vi varit på ett katthatarmöte och med facit i hand borde vi dragit oss ur direkt.Vi har gjort det senare,allihop.

PS:Vi räddade den katten från avlivning.DS.

grundig
0

ja man kan skriva att det går till verksamheten ist , för är ju inte bara katterna , är ju hyra,el,invetarier och utan det så kan man inte ta in katter heller katterna som personal är beroende av det med

man ska dela med sig av kunskap , då kan man få varandra att växa och bli bättre , kunskap är allt =) man kan bara lära sig mer och bli klokare

jag drev eget tidigare men la ner det då jag ansåg att katten behöva min energi och min uppmärksamhet , drev det i 3 år innan jag la ner och det var tillståndspliktigt med förening , men jag betala allt ur egen ficka och med 3800 i månaden blev det lite tungt

Lena
0

Som sagt det blir aldrig någon ordning om ni bara tänker fortsätta att träta. Iställer skulle ni satsa på att få en kompent kraft som kunde skapa lite struktur och ordning i er Katthemsförening. Som det är nu spiller ni er energi på ovidkommande saker som inte alls kommer katterna till del. Det är synd tycker jag.

grundig
0

Skickat sms till skjootan nu och bett om ursäkt för allt

ber även alla andra om ursäkt för nå dumt jag skrivit elelr sagt/tänkt

skjootan och jar men även henness kille har varit vänner väldigt länge och vi kämpar för samma sak

så ber alla på hittekatter om ursäkt med sen jobbar vi alla för djuren

catfoot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, Grundig jättebra gjort…men känner att fler borde följa din fotspår i detta…

Här en hälsning från Troja(Trollet hette hon hos er)…Slappna av å ta hand om oss skyggisar, vi är katter vi oxå…Ni gör ett toppenjobb, hälsar Trojis, som njuter av kel, bara det är hon som bestämmer när det ska kelas……

OT/Snyggt ....

grundig
0

haha ser ut som min Timon nu =) men han drygar sig  mina är lite för bortskämda

Ge Troja en puss på nosen från min Timon =)

jag kanske skulle ta upp mina katters beteende på hittekatter =)

catfoot
0

Jodå Trojis tar gärna emot en puss från kissen Timon å ger gärna en tillbaka…Troja har varit en äkta skyggis som man inte fått röra, idag kommer hon gärna för kel, men inte upp i knät, bara på fotpallen eller när vi ligger i sängen..Älskar att bli kliad på magen…Lilla mattes gofisen Trojis..Ångrar inte en sekund att jag stred för hennes liv…

OT/Snyggt ....

grundig
0

hom påminner om sarah i bettendet där , hitta sarah som kattunge efter vägen endast 6-9 veckor gammal  skulle omplacera henne då vi hade 6 katter redan , men hennes rädsla för allt o alla och att vara en skyggis så behöll vi henne , det tog mig 3 år att komma henne nära där hon är idag , förut fick man knappt titta på henne men nu lämnar hon mig inte ifred =) och älskar att gosa o bli kliar men även leka och jaga snöbollar på vinter

hon ser rätt rolig ut när man kastar en snöboll i 30 cm snö o hon studsar iväg o landar , enda man ser är svansen =)

catfoot
0

Ja, visst får man en kärlekKyss till dessa skyggisar, som inte går att beskriva..När man första gången får röra dom, å när dom först gången kommer självmant..Troja har fått mig att bli kär i dessa utstötta katter som ingen vill ha eller bryr sig i…Min dröm är att ha en skyggis avd. där man kunde hjälpa dessa sargade själar till ett huskattsliv…Man får så mycket tillbaka av dessa skygga katter…Hon har lärt mig att se katter på ett nytt sätt…Sen mina andra fem, bortskämda smågrisar…Hihihi..vet att dom får allt å tar allt dom vill ha…jajaja, jag vet dom är bortskämda..

OT/Snyggt ....

skjootan
0

Catfoot nu klev du väl lite väl långt? nej jag har INTE skrikit och gormat vill bara göra det klart.

Sedan finns de två sdior av allt.

men jag höll helt och fullt med Grundig och blev glad över smset och bad ochså honom om förlåt. Vi kämpar för samma sak. Även om jag är aktiv i två föreingar så är jag inte ute efter nått annat än just hjälpa katterna.

Hoppas fler kan kunna sluta fred och som jag å Min kille sade,vi känner inte igen Grundigs beteende alls på sista tiden så de har varit mycket besvikelse men nu är de glömt. Tack för de Grundig.

mymlanbus
0

Men vad glad jag blir… här är det i alla fall några som har insett att det inte hjälper att skrika och gräla… underbart!

Vi ska göra det vi kan efter bästa förmåga och det är att hjälpa kissarna :)

Kram på er!

Lena
0

Det låter som ni är på rätt väg. Låter förhoppningsfullt! :)

catfoot
0

Pm,ar dig Skjootan…

OT/Snyggt ....

skjootan
0

Visst hoppas kunna få med andra på detta ochså,kan vara svårt men man kan ju bara försöka. Att vara aktiv föreningar är ju inte lätt. Men är målet samma så kan man ju hjälpas åt istället för att bråka kan jag tycka.

grundig
0

ja man får leva på hoppet (ironi) haha

idag är det inge regn så ska försöka snickra på dessa klösträd som jag ligger efter med pga regn regn regn , fasen regnar jämt . Så fort man tar u tallt man ska ha så regnar det , och jag har inte möjlighet att snickra inomhus heller så rätt beroende på fint väder

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.