Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 3544 ggr
[LucyInTheSky]
0

HJÄLP MIG!

Jag är så jätte ledsen just nu! Några av er har läst min tråd om en kattunge jag tänkte ta hand om innan den hamnade i orätta händer.. Kattungen hamnade i orätta händer.. Idag när jag handlade på Konsum så såg jag något som gjorde att halsen snoddes ihop och en sådan ångest kom över mig. Gråter

Nami, som jag döpte kissen till.. Är borta, en bild på henne och medelandet: 8 veckors kattunge bortsprungen. hör av er till och sen ett nummer.

Jag tänker ge mig ut och leta.. Men jag vet inte hur jag ska göra. Hon var så skygg när jag träffade henne då.. Hur gör jag? Och om jag hittar henne.. Vad kan jag få för straff om jag vägrar lämna tillbaka henne?

Känner mig hjälplös och sååå förbanat arg!

Alexej
0

Kolla om du kan hitta tråden under "mina inlägg". Under alla trådar till vänster.

Kommer dui håg hur tråden heter? Då kan man gå till "sök".

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Har skickat upp den.. Heter stort beslut/problem…

Alexej
0

Hittade den, var inte låst.

Till din fråga. Tar med dig mat. Vet du ungefär var kattungen kan vara? Tror inte att en 8-veckorskattunge springer så långt. Vilka idioter. Skrikandes Klart att du kan behålla den. Hoppas du hittar den!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Jag ska leta runt där dom bor.. Där är sista ställe hon sågs tror jag.

Jag och min syster ska ut och leta i morgon.. Har en liten påse kattunge torrfoder och så kan jag sleva upp lite blötmat i en liten plastburk.. Hoppas inget hänt henne.

martdat
0

¤4 Lycka till!!!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MaalinF
0

Men herregud! Skrikandes Hoppas hoppas verkligen DU hittar henne!

huskatt08
0

Men..så liten misse SkrikandesGråter undrar hur den kommit ut … hoppas…hoppas du hittar den.

monsi
0

Håller tummarna att du hittar liten.

Hur kan en sån liten mise komma ut???Förvånad

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alexej
0

Den kan inte vara långt borta. Mina ungar är 7 veckor och vågar sig bara lite ut rund huset men sedan snabbt in igen.

Bigless
0

#9 Har du kattungarna ute när de enbart är 7 veckor?

Alexej
0

Ja, det har jag…

Bigless
0

ok.

Alexej
0

Jag har utekatter, kattluckan och öppen dörr hela daggen. Kattungarna springer rund överallt, också lite in och ut och lite ut på verandran och i buskarna ömkring. Men de hittar in.

[LucyInTheSky]
0

Jag tycker ju inte att hon skulle gå så långt.. Men hon har ju inte mamma katt där.. Annars tror jag inte kattungar vandrar iväg långt när mamma katt är i närheten.

Bigless
0

#13 Tack för svar som sa ganska mycket

huskatt08
0

Hur går det.har lille misse varit synlig?Gråter

Dagoe
0

#13 Förvånad…. som någon som jobbar för att höja kattens status tycker du at det är helt okej att göra så med kattungar? Okastrerade, icke id-märkta katter bör inte vara utomhus… det trodde jag du skulle hålla med om.

majvi
0

Har kattungen flyttat till ett nytt hem fast hon är så liten? Det borde anmälas.

Kattungen är väl rädd och sitter och trycker någonstans.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Anninorr
0

Det enda som låter bra här är att kattungen lever.Du måste göra anmälan för att ägaren skiljt kattungen från mamman för tidigt.Håller tummarna för att du hittar ungen snabbt!

tuska
0

Hittar du 8 veckors kissen bara att stoppa innanför tröjan och gå hem. Tyst    vaccinera och ID märk. sen är kissen din tycker jag. 

sök kissen sent på kvällen, låt som mamma katt. katten kan svara dej med ett mjau.   Håller tummarna att du hittar din Nami.

[LucyInTheSky]
0

Har letat idag på morgonen men vågade mig inte in på tomten nära huset i fall dom var hemma.. letade bara runt huset.. Hade Ruu´s sele i fickan så jag kunde köra med att han smitit från mig om det kom någon och undrade vad jag pysslade med..

Ska leta i kväll med..

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagoe, mina katter är id-märkta och kastrerade. Det här är kattungar som springer lite ute. Max 5 m från verandran. Det är ingen som inte springer in igen. I början var de inlåsta men inte nu längre.

Vilken dubbelmoral på sajten. Kattungarna hade inte levt idag om jag inte hade tagit deras mammor. Stallkatter, TNR-katter är okay men tydligen inte min katthållning. Kan försäkra att mina katter har det bra!

Du har väl också utekatter! Som flera andra här också….

Men det är inte mina kattungar tråden handlar om!!

MariannE11
0

förstår din oro Lucy….glad att du såg efterlysningen… hoppas hoppas du hittar den lilla parveln… ingen bra start i livet den fick…. hoppas på bättre slut….

i mörkret kan du ju agera mer osynligt… problemet är väl bara det att även kattungen inte heller syns så lätt….

jag håller tummarna stenhårt iaf…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Dagoe
0

#22 Jag har inget emot kastrerade och id-märkta utekatter i lämplig miljö. Nu pratar vi om kattungar som inte är id-märkta eller kastrerade. Jag skriver ju att jag anser att dessa, alltså okastrerade och inte id-märkta katter, inte borde vara utomhus. Det gäller även, eller kanske framförallt kattungar.

Du skriver att ingen av kattungarna inte springer in igen. Och den dagen någon av de inte kommer in? Då har du en okastrerad och icke id-märkt katt på vift. Dessutom en kattunge som har det många gånger svårare att klara sig än en vuxen katt. Det är ju trots allt ca. 75% av kattungarna som föds hemlös som dör inom sex månaders ålder.

Det här har inget med dubbelmoral att göra. Man ska leva som man lär. Vill man att kattens status ska höjas ska man föregå met bra exempel och det gör man inte genom att släppa ut okastrerade och icke id-märkta katter, oavsett hur gamla de är. Eller är det mindre viktigt när det gäller katter som ändå inte skulle ha levt idag?

Dagoe
0

Förresten hoppas jag verkligen att du hittar den lille Lucy. Det är bara att behålla den i så fall!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Firinella
0

Jösses…

Firinella
0

Hoppas du hittar den lilla. Håller tummarna…

Kusten
0

Säger som tuska.. att mjaua kan vara mycket effektivt.. sent när det är tyst i omgivningarna jamar du gärna så ljust du kan upprepade gånger.. och att ha med doftande mat som den kan få korn på om den är en liten bit ifrån. Men den är säkert där i närheten där den försvann. Små hålutrymmen och gömslen som nog kan locka en rädd liten är också bra att försöka utesluta.

Lycka till, håller alla tummar!

[LucyInTheSky]
0

Jag ska testa med att mjaua! Tack för tipsen.. alla tips är bra tips just nu!

MariannE11
0

insåg nyss att Nami är lika liten som mina minstingar o då gör det extra extra ont i hjärtat att veta att den lilla är där ute….. hoppas hoppas på att du får tag på henne…..

Lena
0

Ser att det har blivit lite laddat i den här tråden. Frågor om katthållning är viktiga på den här sajten, men jag förslår att ni startat en diskussion om detta i en särskild tråd. Vi ska inte kapa tråden för TS.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

destiny
0

Håller tummarna att du hittar den lilla.

monsi
0

Oj! Hoppades på liten var fångad nu.

håller hårt i tummarna att den ska bli in fångad i kväll tipps tjocka smidiga handskar är alltid bra när man ska fånga liten rädd kise.

Hawknestgrove
0

JA LUcy håller med övriga här. Hoppas du hittar den lilla för de j**a ägarna.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Har varit ute en runda till nu men ingen kisse.. Har ställt ut en skål mat men det bor som sagt mååånga katter där omkring, den lär vara slukad sen när jag kommer tillbaka. Tänkte ge mig ut och leta när mörkret faller.

känns inget kul det här alls..

Alexej
0

Den sitter säkert i närheten där den försvann och trycker. Gråter

catfoot
0

Hoppas att den lille kommer till rätta…Gråter

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

ja du får ta mörkret till hjälp ta med dig mera mat.

monsi
0

Bra lampa ev håv o mycket mat, glöm inte handskarna

Lycka till håller tummarna att kise änligen får komma hem till dina bröder i bus.

MariannE11
0

*undrar om det hänt något*…

[LucyInTheSky]
0

Ingen kisse.. Har letat idag med men börjar ge upp hoppet.. Vart mer ska jag leta.. Har cirkulerat runt hennes hus.. Ropat och försökt med mat. Har träffat massa andra katter som kommit och kollat lite på mig och undrat vad jag gör..

Vad kan en så liten kisse tagit vägen.

Alexej
0

Har du någon kontakt med de som hade kattungen? De måste ju ha sett dig leta. Kan ni inte tillsammans söka? Annonser, lappar, ja, du vet.

annebeate
0

Kan hon möjligen har hittats och man ännu inte tagit ner lappen?

[LucyInTheSky]
0

Gråter Kisse är nu hittad.. Och det skulle ju varit bra nyheter.. Kisse som skulle blivit min fjärde kisse, vår Nami.. Hittades i natt påkörd av min sambo ett par vägar bort från där jag letat som en galning.

Jag är glad att jag inte var den som hittade henne.. Jag ville inte se. Rasmus tog hand om henne. Hon kommer få en vacker viloplats uppe på min favorit stig.

Har precis kommit hem.. Rasmus lägger Nami i förådet just i detta nu. Han sa att hon fortfarande var varm.. Det var inte så länge sen alltså. Om jag bara hade letat på rätt ställe!!! Men han var helt säker på att hon var död. Jag ville inte veta detaljerna, jag litar på honom. I morgon ska vi hitta en bra viloplats. Lilla kisse.. Stackars lilla kisse.. Varför skulle hon springa iväg?? Varför fick inte vi ta henne..

Varför letade jag inte där borta.. Hur ska jag kunna sova i natt. Är så ledsen.. Gråter

Ni kan låsa tråden.. finns inte mycket mer att göra..

Förlåt för mina nästa ord men: FAN!!

Hennum
0

åh, så sorgligt! :( Lille stackaren. Mitt hjärta gråter för er.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

martdat
0

#46 Det som hänt är inte ditt fel, sorligt att det skulle sluta såhär, hoppas inte tanten får en ny unge bara,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stackars dig, Lucy och stackars lilla kattungen.Gråter

Lena
0

Men oj vad tragiskt att det skulle sluta så här tråkigt. Du gjorde så gott du kunde. Du ska absolut inte klandra dig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

monsi
0

Lucy! Du kunde inte göra mer än vad du gjorde, du  gjorde ju allt för att hitta henne o få  henne.

Är det någon som ska må dåligt är det de id## som gav bort henne till fel person aldeles för tidigt o de som släppte ut henne.

Vila i frid lilla Nami Gråter

Gråter med dig o Ramus kram på er.

annebeate
0

Så sorgligt,lilla söta Nami sov sött. GråterLucy du gjort allt för att ge henne ett gott liv men det som skedde var utom din kontroll. Sänder dig och Rasmus många tröstkramar.

essut50
0

Tröstkramar till er båda…Nu har Nami kommit till Regbågslandet..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

kattassen
0

Å vad tråkigt att höra! Kram till dig och sambon som engagerade er så mycket, tråkigt nog utan positivt resultatGråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

MariannE11
0

tröstkramar från oss….du gjorde vad du kunde…..stackars lilla misse….Gråter

Hawknestgrove
0

jag vill också trösta… lilla söta NAmi och söta dig, som är en sån go kattmamma!

Kusten
0

Lilla Nami.. Gråter

Massa kramar till dig och din sambo och många klappar till lilla Nami i sin himmel. Så sorgligt att det inte slutade lyckligare, så mycket som ni gjorde och engagerade er. Kramar

[LucyInTheSky]
0

Tack alla.. Vi hittade en perfekt plats att begrava henne på. Brukar gå den rundan upp på stigen ofta så jag kommer tänka på henne varje gång.

Mina pojkar har varit mina nallebjörnar idag. Dom vet precis när mamma behöver dom mest.