Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1322 ggr
[Catteklina]
2009-07-29 15:12
0

Myran

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville mest visa upp och berätta hur det gick med våran älskade kattunge, Myran, som hittades i buskaget ute vid soptunnorna med två syskon. Det ena syskonet blev tyvärr påkört innan vi lyckades fånga det och det andra åkte till ett stödhem i Helsingborg om jag inte minns fel.

Lilla Myran som hon kallas här hemma då hon var så oehört liten när vi hitta henne har nu blivit en rund och go kisebebis som leker med allt här hemma, hänger i gardinerna och lärt sig utav hunden hur man tigger mat från köksbordet :)
Hennes ena öga är fortfarande något tårandes, men är 10ggr bättre nu än i början då det helt klibbades igen, börjde oförklarligt blöda och gick inte att öppna.

Imorgon ska hon in till veterinären igen, denna gången ska ögat återigen kontrolleras och hon ska få sin första vaccinationsspruta!

Bifogar först en bild på henne från den dagen då vi hittade henne (19/6-09) : liten, klen, utsvulten och livrädd.

[Catteklina]
2009-07-29 15:16
0

Sen en nytagen bild på henne från igår när hon visar en av sina busigaste sidor på mina gardiner i sovrummet ^^
Man blir så otroligt glad, från att varit livrädd för att se en människa röra sig i samma rum som henne själv, till att hon bara behöver se en nu för att springa fram och bita en i fötterna och få i gång bus på ett eller annat sätt.
Det värmer när man får vara med om en sådan utveckling.

Detta är ju min första hittekatt så att säga och det är riktigt speciellt att få hjälpa ett djur.

-C

Tiana
2009-07-29 15:31
0

Vilken sötnos hon är ! Kyss

MariannE11
2009-07-29 15:45
0

vilken sötnos…. o vilken tass….*småkär igen som vanligt*..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Alexej
2009-07-29 15:53
0

Vad fin hon är!! Cool

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

monsi
2009-07-29 16:01
0

Hennes bror Rambo har Josefa han såg fin ut på senaste bilden.

Hoppas på fler bilder av båda kisarna.

Alltid kul att följa deras utväckling o framsteg

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[Catteklina]
2009-07-29 16:08
0

#5 Skönt att höra att det går framåt för den lille gossen också!

destiny
2009-07-29 18:52
0

Så söt  hon är. Kyss Visst är det härligt att följa utvecklingen från skyggis till tamis. Skrattande

catfoot
2009-07-29 19:05
0

Men så söööt…Tur att ni fann dessa små i tid…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
2009-07-29 20:27
0

Vilket fint litet charmtroll!! Så underbart att hon fick komma hem till er:-)

Hawknestgrove
2009-07-30 01:16
0

ursöt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Josefa
2009-07-30 01:54
0

Här Monsi jag fick ditt PM, en nytagen bild på Rambo.

Bulan på hans hornhinna i ögat har gått ner, men han har en skugga på den (hornhinnan).

Men gnetterna har han fortfarande kvar i pälsen, fast jag har inte sett något som kryper på honom. Får hoppas på att lössen dött av chock innan de hunnit kläckas. Har gnuggat in hans päls med tigusspray.

monsi
2009-07-30 02:06
0

Förstog du inte hade hunnit se tråden Josefa Flört

Vilken skillnad på honnom nu börjar han se ut som en katt.

De är så söta båda två pusss på nosen på demKyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
2009-07-30 11:57
0

HAn ser ju urgullig ut!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Josefa
2009-07-30 12:01
0

Javisst, men mina dörrkarmar är visst inte lika finaFörvånad. Far fram för våldsamt med dammsugarnObestämd

[Catteklina]
2009-07-30 14:43
0

#11 Så skönt att se honom - han är riktigt stilig ju!!
Jo, dom "sakerna" i pälsen har hon också fortfarande kvar, inget som kläckts eller något, utan dom verkar sitta där som sitter orörliga, mysko. Har ingen aning om vad det är. Skulle det vara löss borde dom har kläckts vid det här laget…