Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 1127 ggr
shareza
0

kattmat

är det någon som kan ge mej bra tips till en jätte-kräsen katt,,,kvittar nästan vad jag ger honnom,,äter lite royal canin,,lite iams,,,men mest wiskas,,,tycker han äter väldigt lite,,färska räkor,,kokt fisk kan gå ibland,,,kan man göra egen katt-mat?/shareza

MariannE11
0

Min jättekräsna röda anonyma kattherre har ett förslag som han gillar… Advance…..det slukar han medans andra sorter ratas….något annat han gillar så är det kattungefoder.. perfekta bitar så han bara kan suga i sej dom….du får tag på det i zooaffär.. dock inte alla…

anonyma Brunos matte Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Atiz
0

Mina är inte kräsna men dom gillar specific (veterinärsfoder).

Du bör inte ge din katt räkor, speciellt om han är kastrerad. Det finns för mycket salter och så i räkor så han kan riskera att få urinsten. Även viss annan fisk kan vara skadligt.

Gardens
0

det viktigaste är att fodret har en LÅG magnesiumhalt!

helst runt 0,07

1,0= skyhögt och din katt blir sjuk.

MaalinF
0

Nej, det viktigaste är att din katt får bra protein och en bra fetthalt.

Magnesiumet skall ligga mellan 0,04 - 0,08.

Hawknestgrove
0

Garden, jag tror inte att något foder har halten 1,0. Men även om det ligger på 0,10 eller på 0,11 så är det för högt. Viktigt med decimalerna. En godkänd halt är alltså under 0,10 dvs 0,09 eller 0,08. Friskies tex har en halt på 0,11. För högt. Mjau ligger på 0,8-0,9 Tillåtet

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

shareza
0

tack för alla upplysningar,,,visste inte att dom kan få urin-sten av räkor,ska sluta ge honnom det,,visste heller inget om magnesium,,tack till er alla/shareza

MaalinF
0

Gunilla, går man på  internationella standarder så är det högsta 0,08. :)

TereseE
0

Barf är ett jättebra alternativ till kräsna katter, men det är lite pyssligt att hålla på med. Det är också viktigt att håller maten fräch, dvs om du har torrfoder tex så tillslut påsen eller häll allt foder i en burk så smaken och näringen inte försvinner.

Hawknestgrove
0

JA just det! En nolla för litet i mitt inlägg!

I slutet alltså: Mjau ligger på 0,8-0,9, annars så har jag fått md mig alla nollor

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MaalinF
0

Du menar torrfodret Mjau eller?