INSAMLING JP
Nu har jag skaffat konto hos Haga för lilla JP. Så fort vi har fått in pengar så ska vi fånga in honom. För er som inte läst om Jp så hänvisar jag till tråden "AKUT vem kan ta JP" där all info finns.
Haga Veterinär AB PG 352414-7 märk talongen JP
Ok startskott från mig kommer nu
Omgående HAGA VETERINÄR AB 35 24 14-7 JP 50,00
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar. Om jag får godkänt från försäkringskassan kommer det ett litet bidrag från mig med sen.

putt!
Putt……
Pengar kommer på tisdag till JP..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tack alla :) ska ut och spana efter jp ikväll och förhoppningsvis dyker han upp!
putt
AKUT AKUT AKUT AKUT AKUT
Om skadade JP skall kunna få komma till stödhemmet måste han komma till veterinär nu i veckan som kommer. Pengar behöver komma in till veterinärkostnaderna. DET BRÅDSKAR!
Du som kan var snäll och skänk ett bidrag . Litet som stort lika välkommet. Själv kommer jag att sätta in en slant på pg ovan.
Putt för JP!
Putt för nu har det väl trillat n lite till lille JP!
Lille JP är inte alls bra och behöver komma in så snart som möjligt. Förutom skadan i ansiktet rinner hans ena öga och han hostar. Därför behöver JP tas in på Haga. Hennum och Praxis som matar JP ute är studentskor och hans veterinärkostnader behöver finansieras genom bidrag. Varje bidrag är så välkommet och gör att JP kan få den vård som han är i så stort behov av. Pg-numret finns överst i tråden och märk talongen JP.
Insamlingen till JP finns nu med i godkända insamlingar. Hoppas det ordnar sig för kissen!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack Lena! Hoppas JP snart skall kunna komma in.

Puttar lite för denne ärrade herre!
Ensam - men stark!

en hundring från mig är påväg nu :)
(det är en av de två hundra jag fick för att kastrera honkatten som min svåger matar. Det blir aldrig något med det, så därför tänkte jag att personen (vet ej vem) misstycker nog inte om en hundralapp går till JP och den andra till Tyr så småningom)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ett nytt försök att fånga in JP skall göras i helgen, denna gång med fälla.
Bidrag till veterinärkostnaderna behövs och är därför så välkommet. Pg finns överst i tråden.
Putt…..
Kommer bidrag från mej på måndag
hur mycket har kommit in då?

Lycka till med JP ikväll

#20, tack, jag hoppas det funkar den här gången!
jag har räknat på det och det är minst 650 kr. har inte kollat med haga om exakt hur mycket där är, men får besked om det imorgon!

Puttar lite så här på morgonkvisten!
Ensam - men stark!
Putt för JP

har satt in 100 kr, varav 50 är från mössen som Gunilla köpte av mig. och dom mössen ska jag så snabbt som möjligt skicka iväg, det är bara en massa grejer som kommer i vägen hela tiden.
Det som blir över av dessa pengarna kan väl gå till Tyr sen?

#24, absolut. kanske blir det så att tyr får komma in före jp, eftersom han är tamare (blivit lite strul med jp hemmet). kontot för jp kan väl vara gemensamt för honom och tyr?

De hör ju ihopa dom två, så nog borde kontot vara gemensamt.

*putt* för insamlingstråden som blivit mer aktuell igen nu när Tyr är infångad. :)
här kommer en liten slant till Tyr iallafall:
50 kr märkt JP Tyr från Magda, hoppas att det funkar att skriva så. såg sen att man bara skulle skriva JP..

Det funkar nog, dom vet att där är en katt som heter Tyr med så.. :) Tack!
Betalar snigelvägen så ett litet bidrag borde finnas på kontot tidigast torsdag. 

Tack alla ni som skänkt pengar! Pengarna gick till den andra lundkatten, Tyr, som matas på samma plats. Vi fick honom i fällan sist. Nu måste vi dock få tag i JP också, men innan dess krävs det pengar. Räkningen gick för Tyr gick på ca 1200 kr, nu är kontot tömt. JP är i värre skick än Tyr så han kommer kosta mer än Tyr.
Vi drar därför igång insamlingen på nytt! Vore tacksam om någon ville skänka en slant så vi kan hjälpa JP också. Han har stora kala fläckar i pälsen och ser bedrövlig ut. Vi ska göra nya försök att fånga honom så fort som möjligt, men först krävs pengar till kontot.
Haga Veterinär AB PG 352414-7 märk talongen JP
Putt för JP!

Ja, nu behövs det verkligen mer pengar. Debattia har möjlighet att ta JP oxå och så är det bra att vi kan fånga in honom så fort som möjligt, men det går inte utan pengar.

JPs veterinärkostnader kommer nog gå på ca 2000 kr. Jag skickar över en slant imorgon!
Som Praxis tidigare skrev i dag är det tomt i kassan nu. Hoppas ni som kan vill bidra med en liten slant så vi även kan hjälpa lille JP. Det brådskar så med honom eftersom han är i bedrövligt skick.

Sätter in ett bidrag till JP
Tack Gullimat. Tack för att du hjälpte till att fånga in Tyr. En riktigt gullig liten kisse.
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
JP behöver fångas in så fort som möjligt pga att han är i så dåligt skick. Debattia kan ta emot honom. Hjälp till veterinärkostnaderna behövs för att kunna hjälpa lille JP och varje litet bidrag är så välkommet.

Putt
putt…
nu ska jag lägga in en ny godispåse på lilla insamlingsforumet till Jp. Så gå in och bjud på den!

Nu har jag och hennum varit och lämnat Tyr hos Debattia :) Så fint där var, helt perfekt för lille Tyr att bo tills vi ordnat hem! Tusen tack till Debattia som inte bara tog emot Tyr utan också skänkte 500 kr till JPs insamling!
Hö? Va? HAr inte hängt med……

#46, tyvärfr har vi haft flera trådar om JP och Tyr, de två katter vi matat och som vi försökt få in. Förstår att det är svårt att hänga med alltid! Den senaste uppdateringen är att Tyr är inne, har fått veterinärvård och befinner sig hos Debattia. JP är fortfarande ute och vi ska försöka fånga honom så fort som möjligt.

Bidrag kommer från Kattassen-gänget till Tyr och JP!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

tack så jättemycket!
#47 fick lite koll på detta efter ett tag, tack!
en slant kommer från mig också, när JP är infångad, hoppas det sker snart
Maggan47
Tack alla ni som är villiga att ge ett bidrag till JP:s veterinärkostnader! Denne fine kisse behöver komma in så fort som möjligt och få veterinärvård. Hoppas det kan ske denna veckan. Tyr väntar på honom hos Debattia.

Nu är JP inne och det behövs pengar till hans kommande veterinärräkning. Det finna nu strax över 1000 kr, och det kommer helt säkert behövas mer.
Tack!

Bidrag kommer!

Önskar jag kunde, men det är väldigt skralt här just nu..
Alla djur behöver någon som bryr sig!
sätter in en slant i morgon, är på jobbet, och jobbar natt
Maggan47
Nu när JP till slut kommit in skall han till Hagaveterinären nu på måndag för kastrering m m. Varje litet bidrag till veterinärkostnaderna är så välkommet.

Jag har satt in några hundralappar nu till JP och TYR.
Kommer nog över på måndag.

Tack! :)
500:- insatt i dag, kommer nog också på måndag, märkt JP
från Maggan47, så pengarna hamnar till rätt kisse
Maggan47
nej nu får det bli lite ordning på torpet.
både tyr och JP är infångade och bor i hennums studentrum? rätt?
men det pratas om att debatia ska ta dem och ha i en utebur i sommar under tiden i väntan på ett hem.
#61 Tyr blev infångad för en vecka sedan, är kastrerad och veterinärbeistiktigad.
I stället för att han skulle släppas ut igen, i brist på stödhem, var Debattia snäll och tog emot honom i sin sommarbur där han kan få vila upp och äta upp sig i väntan på ett hem.
JP blev infångad i går, finns för tillfället hemma hos Hennum eftersom JP ska till veterinär och kastreras och veterinärbesiktigas under veckan. Sedan får även han lyckan att komma till Debattia tillfälligt där även Tyr finns i väntan på ett hem. Kissrna känner ju vaarndra sedan tidigare och de kan få sällskap av varandra.
Nu får vi lägga ner energi på att hitta permanenta hem till JP och Tyr och vara evigt tacksamma till Debattia som ställer upp för katterna och ger dom lite tid att få ett hem.
#58 och #60. Stort tack!
Som Bumbis skriver, nu gäller det att hitta permanenta hem till Tyr och JP. Vi som engagerat oss i dessa båda kissar är mycket tacksamma gentemot Debattia som ställer upp under sommaren.
Jag gör inget mer än vad ni andra också gjort om ni haft möjlighet.
Debattia
#65, du är en av de som gör mest på hittekatter. Hur länge har det inte puttats för JP och Tyr och ingen har kunnat ställa upp?
Paket kommer även till Tyr och JP under veckan med "Bumbisbäddar" och ett litet bidrag till mat. Två katter extra är inte gratis.
Bidrag till JP:s veterinärvård kommer efter helgen.

Åh! :D vad roligt! Det kommer de bli glada åt! Bumbisbäddar är inte illa. ^^
Tack så jättemycket maggan :)
Tack Bumbis för Bumbisbäddarna till Tyr och JP, så härligt för dem.
JP skall i morgonförmiddag till veterinären. Varje bidrag-litet som stort-tas så tackamt emot. Jag räknar med att veterinärkostnaderna kan komma att uppgå till en hel del.
hoppas vetrinären nu säger att JP är frisk!
*håller tummarna*

:D bjud duktigt nu! ^^
Ja för 17! bjud över varndra nu1 Jag står för portot. Det är inte vanligt att jag gör, men i detta och i Ödåkrakatteras fall så gör jag det.
Jag fattar inte hur jag kommer in på trådarna och bjuder????
Debattia
bjudet, men tog tid, då jag hade svårt att få till bekräftelsekoden, men det gick, och Debattia, scrolla längst ner på sidan, där står det ge svar, tryck där, och du kan buda
Maggan47
JP har som bekant varit hos Hagaveterinären. Jag har inte fått någon räkning om vad kostnaden blev eller besked om vad som kommit in på hans konto eftersom ägaren är på semester. Så snart jag vet något hör jag av mig.

Å en sån underbar läsning att JP också är inne! 
Helt fantasktiskt vad ni kämpat bra tjejer!
Kommer så småningom en slant härifrån också.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Debattia du får regga dig som medlem, eller göra som MAggan