Blir så arg!!!!
Vår kassör och telefonvakt ringde mig nyss.
Vi har ju Pumba parkerad i hennes kök, men så ringde en tjej och var såååååååå ledsen. De hade två innekatter, honor, ett och två år. Okastrerade. Nu hade tjejen som ringde fått en bebis, som var 5 månader. JAha. OCh nu var det stört omöjligt att ha katterna, de var sjövilda och bar sig otrevligt åt, lekte Tarzan i gardinerna och kissade överallt. Konstigt va?????
Vår kassör, erbjöd sig, att när köket blev tomt, så kunde kissarna fått komma in där. Då tände jag på alla 8. De har alltså inte kastrerat, de har inte försökt annonsera, de har inte gjort nåt förutom att de tillverkat en unge. Förlåt mitt hårda ordval. OCh d var VÄLDIGT noga med, att inte vilja "ta bort" katterna.. Men lämpa över dem till oss, det skulle vara fina fisken?
JAg sa till Camilla, att kommer inte på tal ens en gång. OK, om tjejen kastrerar dem och Pumba är såld, så kanske de kunde få komma. MEn det är ju faktist inte vårt ansvar, att de inte kan sköta sina djur? Va? ÅHHHHH! SKaffa hit en gammal servis, som jag kan få slå sönder!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hjälper dig att slå sönder, hur kan man bara göra så, lämpa över ansvaret på andra, när man själv inte har lust längre
dom får väl annonsera som alla andra, eller kastrera som andra också får göra, skaffa katter, och sedan få barn, som är roligare, och bara dumpa katterna, är det värsta jag vet, DET ÄR FANIMEJ DERAS EGET ANSVAR ATT TA HAND OM SINA EGNA KATTER
Maggan47 som blir rosenrasande
och skulle kunna säga mycket mer

Ja..för fasiken..jag blir också heligt ilsk här!!! Ibland skulle man ha en såndär boll som man slår på..minns inte vad dom heter nu..hur som haver delar jag din ilska Gunilla!!!
Räcker dig en servis
Så fort det blir lite obekvämt ska det lassas överbord. Blir så arg!
Om de säger att de måste "ta bort" katterna för att ni inte kan ta emot dom så tar ni väl i på skarpen och framhåller att katterna är helt och hållet deras ansvar.
Sen tycker jag att omplaceringskatter ska kastreras och vaccineras av ägaren + att ett arvode ska tas ut .
Du kan få den gamla tvn här.Slägga kan hittas i boden, annars finns det yxa och hammare.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
men herregud!! de måste ju kastrera dem omedelbart!! det kanske till och med hjälper mot innekissandet..
men det kan ju vara så att de helt enkelt inte orkar och vill ha dem alls när de fått barn, i vilket fall som så är det ju deras ansvar att ordna för katterna.. inte erat..
Förstår din ilska helt och hållet.Inte är det roligt heller att en annan i styrelsen erbjudit hjälp till dessa ägare.Hoppas ni kommer överens om ett gemensamt förhållningssätt i framtiden för det är ohållbart i längden om man inte har samma policy när det gäller omplaceringar/att ta över ägares ansvar.
Håller tummarna för er,jag har själv gått ur en förening som i mitt tycke är för snar att hjälpa alla kattägare (tyvärr tycker de själva att de enbart hjälper alla katter så vi kan inte mötas på halva vägen ens).
Din ilska är helt befogad!
Ja vår snälla kassör är utan skuld, så det kan ju intet falla någon skugga på henne. Berättade att det är väl just det vanliga snacket som folk kör, sen kommer väl allergi och sen kommr väl hot om att slänga katterna i en säck med en sten i Strömsvattnet, bla bla…..
När det finns så många hemlösa katter som aldrig kommer få en chans är det fel att låta privata katter gå före. Förstår att du blir arg Gunilla.
Jag blir mest matt för hur ofta får inte privatkatter företräde….
Ja, nu talade jag med Vår kassör igen och hon hade inte hört något mera. Hon hade sagt åt dem att fösöka lösa detta själva först och annonsera ut. OCh vad varken jag eller hon kan förstå är hur man kan stå ut med okastrerade katter? Tydligen gick de inte på ppiller heller….USch, svårt som 17 för det är ju lika synd om kater som är privata och riskerar att avlivas, som det är om en hemlös katt. J***a folk!

nu blev jag med arg, trött på folk som vill dumpa över sitt ansvar på andra,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja och det är ingen som kan ringa och erbjuda sig att hej, vi kan vara stödhem , eller hej, vi har en lokal ni kan få …..
Det är hemskt att katter avlivas pga. av lata och oansvariga kattägare, men jag tänker på de stackarna som får gå ute år efter år och som ingen överhuvudtaget vill befatta sig med, som kanske tom. varit tama en gång i tiden, kanske tom. efterlysta men som ingen vill ta in för de är "vildkatter". Som får pulsa i meterdjup snö och kanske inte kommer åt mat på flera veckor och som i värsta fall får ligga ute och sjävdö pga. hunger och kyla.
Folk måste lära sig ta ansvar för sina egna djur, de lär sig aldrig så länge som det finns folk som ställer upp när de tröttnar.
nä jag vet. Pust…..
Sånt där blir jag också jättearg på! Inte alls konstigt om fertila katter kissar inne och betéer sig, de mårt säkert inte alls bra av att vara fertila och dessutom bli åsidosatta när "mamma" skaffat ny bebis.
ja IQ badboll. OCh hon var såsnäll och trevlig och lessen… Pytt…..
Det är inte bra för era hjärtan att bli så arga!!
Vem ska hjälpa katterna om ni får en infakt????
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Nä, , jag märker att jag fått bra mycket kortare stubin sedan jag slutat röka. OCh det är ändå över ett år sen. MEn ingen fara för hjärtat. Supervärden och väldans lågt blodtryck….
Det är för bedrövligt med alla dessa nötter till kattägare. Tröttsamt värre - förstår din reaktion. Viktigt att lägga tillbaka ansvaret i det knä där det hör hemma. Annars kommer vi inte framåt en meter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

så tråkigt att det finns så många som inte kan tänka… varför skaffar de katt?… är det som att köpa sej en ny fåtölj? när man tröttnat på den så byter man…..hoppas det inte går samma väg med bebisen….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Typiskt när man har skaffat barn så vill man inte ha katterna längre. Finns såna människor tyvärr..Man blir så arg.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Kurran skickade mig två fina exempel till. Ska vi ta och använda oss av den här tråden till
"Vill bli av med katt till varje pris"?
Läste ditt inlägg om katter som fått bebis i huset. Känner igen det där. För ett par veckor sedan ringde det mig en kvinna som har två honkatter, syskon, 4 år gamla, innekatter, som börjat bråka och den ena också börjat kissa och bajsa bredvid lådan.
-Kastrera dem!
-Har inte råd, är arbetslös och ska få barn om två veckor och då blir det ännu mindre pengar.
-Men de kan få tumörer av piller
-Har aldrig haft råd med piller
-Skaffa två sandlådor
-Dyrt och tar mycket plats
Morr, morr,morr men så gav jag henne gammalt hönsnät så att hon kunde näta in sin uteplats.
-Min kastrerade hankatt på 8-10 år har börjat bitas när man klappar honom och nu vill jag inte ha honom längre för jag är rädd att han ska angripa barnen.
-Har du kollat om han har ont och därför biter när man kommer åt det onda
-Varit hos vet för ett halvår sedan och dåvar allt ok. Nu drar han sig bara undan
Hon skulle iaf gå till vet. Tänkte tyvärr inte på analsäckarna medan jag pratade med henne.
Några exempel från den senaste "vill bli av med katt"-skörden.