Jourhem?
Jag funderar på att bli jourhem åt katter.
Men har några frågor:
- Jag har hund, hon går ihop med alla sorters katter, stora å små.
(Hon hjälpte till med mammas katts kull när kattungarnas mamma ignorerade dom, hon tvättade dom då) Brukar det vara några problem.
- Vem betalar sjukkostnaderna om de behövs några till katten?
- Nu har inte jag en så jätte stor lägenhet en etta på 41 kvm, men gissar på att det är bättre än inget hem alls.
- Hur löser man det med transport, jag har tyvärr ingen tillgång till bil och har inget körkort.
Andra bra saker som kan vara bra att veta, och skicka gärna länkar till katthem som behöver jourhem.
Jag bor i Motala (östergötland)

Roligt att du överväger att bli juorhem, och jättebra att du vill ta reda på så mycket som möjligt innan, du kan nog bli ett bra stödhem eftersom du tar det ansvaret att ta reda på allt, för ansvar är det ju,
Hur det funkar med transporter är så olika från förening till förening, mindre föreningar har större möjlighet att komma och köra katten åt dig medans större har sämre, Det är bra att ha en plan hur man kommer till vet om något akút händer , bussar, vänner elr nån av föreningens kontaktpersoiner, Det är vanligtvis föreningen som står för vetkostnader men i vissa föreningar är det en fördel om man kan lägga ut själv i det akuta skedet,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Putt här är en tjej som kan hjälpa till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt, nån förening i hennes närhet som kan berätta lite hur det funkar hoss er?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det beror lite på till vilken förening du är jourhem åt. Sjukkostnader brukar förening/katthem stå för. Transport skall man försöka ordna själv.
Foder, sand och annat få man stå för.
Finns det något katthem/förening i närheten här?
#4 Joo maten och allt däromkring hade jag räknat med att man betalar själv. Det var mest sjukkostnaderna jag funderade över.
Kolla uppe i rubriken "Länkar" där finns en hel radda katthem samlade, kanske du finner nåt i din närhet

Putt putt. Och välkommen hit sandraaa! Kul att du vill bli jourhem, det behövs alltid…
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"