Furminator
Jag var i en stor Zoo-affär idag och köpte ditt och datt, och så sprang jag på en sorts karda som jag aldrig sett förut. Tro mig eller ej men den hette Furminator
.
Jättedyr! Men jag köpte en eftersom jag är trött på svarta katthår överallt. Och jag säger bara det, har ni en hund eller katt med underull i pälsen som fäller måste detta vara det ultimata verktyget! Wow!
Dom har bilder och filmer på sin hemsida upptäckte jag när jag kom hem och jag måste säga att den är precis så bra som den ser ut där . (hör att det låter som ren reklam men jag har inte provision
)
Har läst om det här inne förut.
Har en långhårskatt som blir galen om man kommer med borste eller kam.

Jag har funderat på att prova den. Hur mycket fick du ge för din?

Jag håller med, den är jättebra. :)
Jag tror att vi köpte vår hos Hagaveterinären i Malmö för runt 250 kr.

Håller också med, men minns inte vad jag gav för den.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Precis som Jenna säger så har den varit på tapeten här förut och då blev jag intresserad och köpte en.
Håller med dig om att den är helt otroligt bra och det är väldigt stor skillnad på mängden katt och hundhår här numera.
Flera av katterna älskar när jag kammar ur pälsen och kommer springande när jag tar fram kardan.
Jag är lika lyrisk som du och har inte heller provision.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Jag köpte min via tradera, inklusive frakt var det inte mycket mer än hälften av det man får ge i butik. Jag bemödade mig inte ens att buda, säljaren hade ett "köp nu" pris som var bra.
Den är grymt bra speciellt på korthårskatter tycker jag där kardor inte tar på samma vis som kardor gör på långhåriga kissar
Ja en sån har funnits på min önskelista nu ett tag. Det var efter bl.a tervmatte här inne som visade bild på den och hur det såg ut efter att hon borstat en av katterna som jag fick upp ögonen på den.
//Pia
Jag har också några såna till mina katter och dom älskar att bli kardade med dem, har flera för jag vill inte använda en till alla ifall någon har skabb eller dyl.Det är faktiskt ingen som vägrat hittills, Är själv lite förvånad faktiskt.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Jag visste inte dom hette så,tänk så mycket jag lär mig från dessa trådar.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
å en sån vill jag ha till våran schäfer!!! det är ju underull i stooooora tussar överallt när hon fäller… hade ju varit skönt att ha lite mindre när man har en hund som under värsta tiden fäller en ica kasse full med hår om dagen…
#10 Vi hade ju tidigare en Schäfer som vi var tvungna att omplacera men vi har hela tiden kontakt med de som tog över hunden från oss. Hon har nu skaffat en Furminator och är översvallande över hur bra den är och det stora problemet med fällningen är ett minne blott.
Du har allt att vinna på inköp och inget att förlora.
Ja där ser man, inte var Furminator nån nyhet för det här garvade gänget
.
#2 Jag betalade 329:- (minsta storleken) men det ser jag ju nu i tråden att det inte var nåt klipp precis… Men den är värd vartenda öre så jag hänger inte läpp för det.
Om någon inte har sett den är hemsidan www.furminator.com , det glömde jag skriva igår.

Furminator är superbra på vår gråa korthåriga kisse. Den röda är icke borstbar så han får väl ligga på sina nya röda filtar och fälla istället. Han tror nämligen att det bästa sättet att bli borstad är att tugga på borsten och sparka på den. 
Den verkade ju intressant. Jag köpte en vanlig karda häromdan för Mindy har börjat fälla så mycket men hon uppskattar INTE att bli borstad med den. Hon gör som Fagddus kisse tuggar på den och attackerar för fullt
Såg en på Tradera nu. Huvva, så dyr….. 325 kr
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo jag känner igen det där. Santino vill att jag ska karda kinden!! Jag måste ta några tag på varje sida av huvudet, sen får jag snabbt ta några tag på ryggen eller var jag kommer åt. Sen är det dags för kinden igen. Annars tar han tag i kardan med tassarna och försöker tugga. Märkligt! Fungerar dock bättre med vanlig karda, furminator känns för grov för kinden. Jag fick byta stup i kvarten igår. Vanlig karda på kinden, furminator på ryggen etc. Men jag hade en full grabbnäve hår när jag var klar, och jag höll inte på länge.
Men idag kräktes han upp en rejäl hårboll (på ljusa överkastet så klart) så jag antar att jag fick loss en del hår som han sen tvättade bort. Kanske får vara mer noga med att verkligen borsta bort alla lösa hår nästa gång..
När man kardar och det blir massa hår som också blir statiskt så brukar jag avsluta med att stryka katterna med lite blöta händer.
Säljaren jag köpte av på Tradera hade alias Gadgetbay.
#16 hade jag inte hittat den där då hade jag ändå köpt en i affären med, så bra tycker jag den är. Den är värd varenda krona man ger.
Ja den har jag handlat av förr. MEn son sagt nu på Tradera så är Furminator dyr

#13 Roliga katt! 
Jag brukar krafsa på borstarna och kammarna här hemma. Då stannar katterna, vänder och kommer till mig för att bli borstade. Är lite bortskämd jag. 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#20 Sådärroligt tycker jag med tanke på att han är väldigt långhårig för att vara korthårig och han skulle nog inte må dåligt av en omgång med borsten… men det är liksom inte riktigt värt det när han tror att det är någon form av kombinerad tand/tassborste. 
Jag tycker verkligen att det låter som bortskämd… hur gjorde du det? 
#18 De som gadjetbay säljer är inte äkta furminator utan en kopia men verkar vara kanonbra även den så inget med det. Det är genom honom som jag funderar på att köpa i alla fall men som sagt så finns det dem som gärna lägger ut mellan 300-400 kr för en äkta pga att de är så bra.
//Pia
www.canis.se har Furminators, liten för 259 och medium för 359 det är ju billigt jämfört med swecat som tar 379 för en liten..
jag måste prova.. ska köpa en när vi får lite pengar igen..
JA jag tänkte det, gadgetbay är ju inte äkta, men vaddå. Vi får se när den kommer. För då ska den testas på Zita, älghunden.
#22 Jajamänsann äkta Kina "original" är det
ha ha
#25 jag läste en massa som köpt dem och det var bara + så äve om det är äkta Kina orginal så kan de ibland göra bra kina orginal också.
//Pia
wow det blir mitt nästa inköp *L*
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.
Tänkte bara berätta att jag har idag köpt en "furminator".
Den kom ifrån Karlie och hetter Furmaster eller nåt. Tydligen en kopia på den riktiga Furminatorn, fast billigare.
Affären jag köpte den på tog inte in den riktiga/orginalet, just för att det fanns ingen efterfrågan på den just nu. De skulle ta runt 500 kr för orginalborsten.
Glad i hågen skulle jag testa den när jag kom hem på hunden och katterna, men ingen ville ställa upp, och dessutom så tror jag de har fällt klart och lämnat all päls på mitt överkast istället 

Marga: I vilken zoo-butik köpte du den?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Sällar mig till lovkören. Förutom att ta bort massor med päls är den bra för fettiga pälsar, de blir mycket fräschare. Katten här hemma har inte fattat att man ska tvätta mer än ansiktet så resten av honom blir lätt fettig.
Han älskar furminatorn, men ska bara tugga och leka med andra borstar. När jag använder furminatorn så ligger han still och spinner, ett tag iaf
sen verkar det bli "för" skönt för då börjar han åla sig och ska gnugga kind mot den så då får man ta en liten paus 
#29 Jag köpte den i en stor Zoo-butik vid Bromma flygfält (minns inte vad den heter, brukar inte handla där) men den finns på många ställen.
#31 Butiken heter Bromma Zoomarknad och de har mycket bra priser och även prisgaranti och deras hemsida finns här www.brommazoomarknad.se

Tack för tipset!
Det var så lite hoppas du hittar något roligt för de har så mycket att välja på

ute o kikar efter var jag ska köpa MIN furminator… gäller tydligen att kolla så det är original…om det nu är det jag vill ha såklart…såg på Tradera att man kan få tag på en för 199 + 49 kronor i frakt… har hört mycket gott om furminator från bekanta så jag ska slå till… bara jag vet VAR jag ska slå tilll…..
… finns ju tips här iaf….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
MArianne, den på Tradera köpte jag. Den är bra.!

Nu har jag köpt en Furminator. Är supernöjd. Köpte den genom en säljare som kallar sig "Business Online Sweden HB". Gav bara 199 kr för den, 399 kr tar de på Djurkompaniet. Fynd!

Men jisses, vad stor texten blev! 

just den beställde jag med…hoppas den kommer i morrn eftersom jag städade nästan hela huset idag…
.. får den nog troligast på måndag…. beror nog på hur den delas ut….
ska vi tävla i kilo kattpäls Engla per timme?…
#41 en sån har jag med!! Hunden gillar den, Trollmor älskar den, Liten gillar den med, mina egna katter hatar den *s* men jag tycker att den är jättebra!!

Ja, det oreoligt vad katthår det blir! Jag är så nöjd! Kalasprodukt!

inget är som väntans tider….*trummilitrummar*…
ska kanske förtydliga att jag köpte den via tradera på samma ställe som Engla…..
Har missat den här tråden. Men det där verkar ju oneklingen intressant.
#43 Köpte du din på Tradera Engla?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
jag köpte min på tradera iallafall och är jättenöjd :)

#45 jag tror det finns fler sorter att köpa på Tradera… tror o hoppas på att den som jag o Engla pratar om (#38) är originalet…..tror de kostar betydligt mer ute i affärerna…..den som Gunilla har på bild TROR jag är en kopia…. funkar kanske lika bra den….verkar som så iaf….

Lena: Den jag har är orginal. Fick till och med en liten broschyr. Så jag hoppas den är äkta. Här hittar ni den. Business är det som säljer den. Snabb leverans!

# 47 På Djurkompaniet kostar samma produkt 399 kr. 349 kr för de större. Jättedyrt.
Har köpt en sån, efter det jag provade en hos Djurkliniken i Hudik..Tössen var då nersövd, när jag gick egenom hans päls..han blev så fin..Så det fick bära eller brist, i våras inköpte jag en sådan..Floppen var ett faktum, inte att den inte funkade..men min Tössen hatade den, även Virus blir sur när jag börjar reda i hans päls…Det var mitt Furminatorköp det..Ingen hit här inte..men den är skitbra när den får användas..
Jag köpte den på Tradera från samma försäljare som Engla. Jättesnabb leverans.
Kardan är helt kanon. Jag har även en till hundarna. När jag borstar dom så får jag stå ute för det blir hur mycket päls som helst.

Ett verkligen klockrent verktyg(kamm) till missarna..
Det enda som har fungerat på våra Bombayer. Dem fäller inte mycket men man får loss en hel del ifrån dem.. Speciellt minstingen som håller på att få sin vuxenpäls.. Så fin han blir…
hej!
jag har ingen furminator,men jag har en annan slags karda med roterande piggar på som är bra mot underull.
Det är DOGMAN som för dem.
http://www.dogman.se/Produkter.php?action=hundkardor
nummer två uppifrån utav bilderna är det jag har.. JÄTTEBRA!!
piggarna roterar OCH fjädrar..supernöjd är jag alfall..

jag beställde min furminator i onsdags på eftermiddagen…. idag kom den….jag har testat den… den fungerar jättebra…. undrar bara vart missarna tog vägen….

har fortfarande inte sett mina katter….
pälsen rasar av… förmodar att det är underpälsen?….. kan man furminata för myket?….
Bruno blir en fjolla o Jullan myser….jag är supernöjd… blev lite förvånad över att det samtidigt blir napp i kardan så flyger det mycket i luften…. o en massa på mina kläder….

jag glömde säga att furminatorn verkar bra på mina mattor som slukar katthår in i minsta por….

#56 Ja dem fungerar som det också, brukar "rengöra" våra klätterställningar med den också, river upp bra.

# 56 Vad härligt att du är nöjd med Furminatorn!
Jag hade en furminator, men eftersom mina kissar har så kort tät päls så tog den inte så mkt. Deras karda funkade mkt bättre.
#57 fy bubblan vilket tips du kom med, hua vad hår det kom fast jag annars dammsuger och tycker jag gör rent den men fin fin blev den 
ja jag köpte min kopia av en toppensäljare av massa hongkongprylar, GadgetBay. Säker och pålitlig och bra kontakt också. HAr köpt många saker av dem.