Arboga / Nu har jag också fälla...
I våras när jag behövde en fälla, märkte jag hur svårt det var att få tag på nån här omkring, där jag bor. Jag fick åka 24 mil t.o.r för att låna en, och lika långt för att lämna tillbaka. (Tack Fyra Tassar i Avesta)
Nu har gubben skaffat mig en egen fälla. Den står här hemma i bo´n.
Däremot har jag fått rådet av flera, att om jag ska låna ut den, att kanske ta någon slags deposition, om det inte är någon jag känner… Det visar sig.
Nu finns i alla fall en fälla i Arboga till förfogande.
Jag ska även ta och snickra ihop en drop-trap hade jag tänkt. (om jag kan, annars får gubbarna ta över)
Puss på er alla kattmänniskor….
Alla djur behöver någon som bryr sig!

grattis… tycker definitivt att du ska ta en deposition….möjligtvis mamma är ett undantag…
skulle önska mej en fälla bara för att ha om någon behöver… vad kostar en sådan egentligen?….vore bra om de fanns fler att tillgå så det inte är fällan det hänger på…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

vi gav typ 1400 nånting med frakt…

fälla e skitbra att ha utifall att, jag har en hoss pappa som han lånade av en jägare till mig en gång, den står kvar så känns tryggt att veta att man bara kan ställa ut om man behöver,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

skulle kanske ha behållt den som stod i mitt förråd i ett par veckor… hehe….
vilka olika typer passar till katt?.. tror det stod typ mink på den jag sett…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Vi finns i Kolbäck och har också en kattfälla för uthyrning!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
ja, och jag här i Ronneby har oxå fälla men de är ifs oftast upptagna här:( Katterna slutar inte dyka upp

Tänk så skönt, om den dagen skulle komma, där fällorna inte behövdes…
#7, håller med. Det skulle inte behövas några fällor överhuvudtaget om folk kunde ta ansvar för sina "familjemedlemmar".

Men då kanske det inte skulle behövas några Bumbisbäddar heller…

#9 du är rolig du Mison!
Har du sytt några fler?
Jag missade dig när du var på Husdjursmässan, jobbade hela helgen. 

Har inte sytt än, har precis kommit någorlunda tillrätta i nya boendet. Hade faktiskt tänkt hämta in maskinen i morrn. Jag fick igår hem 6 st hemlösa kattungar, som kan behöva bumbisbäddar….
JA deposition ska du ta ut oavsett om det är kända folk eller inte. För de fällorna kan ju få ben. Andra som inte har så rent mjöl i påsen och ser fällan stå där……. Alla som är intresserade av en sån ver ju vad de kostar, så frestelsen är ju stor…. Ta en deposition på minst en tusenlapp, som lämnas igen när fällan lämnas igen. OCh ta en symbolisk liten hyra på en 50lapp, för rätt vad det är så kanske fällan är borta och du behöver skaffa en ny och i börja så räcker ju inte depositionen till för att skaffa en ny. Den 50lappen kan ju sedan läggas på hög till något gott ändamål. Fällan kanske kräver lite underhåll emellanåt dessutom.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kanske skulle ha en lista på sajten länsvis om var fälla finns att hyra?
Mvh Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua