Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 973 ggr
isla
0

Min Frans är död! :'-(

FY FARAO! Har gråtit så mycket idag så snart kan det inte komma fler tårar. Igår kväll släppte jag ut Frans för han ville så gärna ut igen. Hade jag vetat vad som skulle hända skulle jag aldrig släppt ut honom.

Vi hämtade Frans från katthemmet i våras och han var världens mest underbara katt! Från att ha varit en skygg katt som inte gick att ta i, så blev han en helt underbar kompis på bara några månader som jämt var med!

I morse när jag var ute med hundarna, hittade min ena hund något lurvigt i diket. När jag gick närmre fick jag se att det var min älskade lilla Frans! FAN OCKSÅ! Och INGEN har knackat på ens och frågat efter ägaren! HUR FAN kan man så göra???? Åh jag hatar hela världen just nu!

Det bästa jag kan göra för Frans är att inte deppa ihop och förhoppningsvis hittar vi snart en ny liten hemlös katt som vill ha massor av kärlek och ett nytt hem! Men just nu gör det så j*vla ont så jag helst av allt skulle vilja lägga mig själv på vägen och vänta på att bli överkörd! :-[

Finns det någon katt i närheten av Herrljunga som behöver ett nytt hem, så har vi "plats". Känns som att det är det bästa jag kan göra för Frans, att hjälpa en annan hjälplös katt, även om det gör makalöst ont i hjärtat just nu att min lilla kille är borta!

RIP min älskade lilla vän!

annebeate
0

Så sorgligt. Gråter  Ännu en älskad liten kisse har kommit till det vackra Regnbågslandet.

Sänder dig många tröstekramar.

Lena
0

Usch vad tråkigt att Frans har dött! Det där med trafiken är tyvärr alltid en fara för våra kära katter. Även om man bor vid lugna gatan kan olyckan vara framme. Alla kör ju tyvärr inte som de borde. Håller med dig om att det är dåligt att den som körde på inte gjorde någon ansats att försöka hitta ägaren.

Det finns många katter som behöver hem här på sajten. Katter som du skulle kunna hjälpa. Titta runt i trådarna eller besök katthemmens länkar som du finner bland våra länkar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

isla
0

Vägen vi bor vid är verkligen inte mycket traffikerad. Undrar jag om det inte är tidningsbudet som kört på honom, för så många fler bilar kör inte här en tidig lördag morgon. :-( Lilla Frans. Han var sällan på vägen, men denna morgon var han tydligen det. :'-(

Kikar runt lite, men just nu känns det så tungt i hjärtat, så jag vet inte om jag orkar ta tag i det än. Men finns det någon kisse eller kanske en kattmamma med ett gäng kisseungar som behöver akut hem, så är våra hjärtan öppna i alla fall. Här är så gott som alltid någon hemma, så tid och kärlek finns!

Sidentass
0

åhhhh..så hemskt sorgligt..och vilken chockartad upplevelse för dej…förstår att det känns för svårt just nu för att gå vidare..men en dag..när tiden känns mogen efter den tunga sorgen som drabbat dej..så finns det säkert en kisse som väntar på att få komma till just dej…tror att Frans skulle tycka om det…lille Frans som nu träffat andra änglamissar bortom Regnbågsbron…

Många tröstkramar..

Caitlin
0

Hej!

Såg ditt inlägg och eftersom vi här i Malmö är i desperat behov av stödhem till kattfamiljer tänkte jag gripa chansen och höra med dig om du är intresserad av att bli stödhem till en tam kattmamma med 4 små kattungar som idag är ca 5 veckor gamla?

De bor i en familjs villaträdgård för tillfället och familjen reser bort inom 2 veckor och då är det inte längre någon som kommer mata kattfamiljen.

Jag känner en tjej som brukar köra till Jönköping i jobbet. Kanske man på något sätt kan ordna transport om hon kan ta med sig kattfamiljen vid något tillfälle.

Mvh

Kathleen

Aktiv i KattKommandoSyd, Malmö

isla
0

#5 Har PM:at dig!

kattassen
0

Alexej i Skara har nog någon som behöver nytt hem omgående. Det är ju nära Herrljunga.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

martdat
0

Liten i rydsgård är riktigt akut att få nytt hem,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

#3 Då är det ju knepigt att Frans skulle ha sådan otur. Himla trisst om det är tidningbudet.

Ja det finns många kissar därute i stort behov av tak över huvudet. Även om jag förstår att ingen kan ersätta Frans kan det säkert kännas bra att rädda någon till minnet av honom.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Pudel
0

Det finns flera katter i Borås, både ungar och vuxna, som behöver hem. Det är ju inte så långt från Herrljunga. Är du intresserad, skicka PM

kattassen
0

Selma är det ju akut med också. Hon finns i Halmstad. Transporter ordnar sig ofta, det finns en reskassa också om man behöver lite bensinpengar eller buss/tågpengar.

Tråden om Selma

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

isla
0

Just nu är projektet att få hem en kattmamma med fyra små på 5 veckor som Caitlin här ovan skrev om. Men jag kan höra med sambon om vi kanske kan ge någon mer liten kisse tak över huvudet i väntan på nytt hem?! Kan tyvärr inte rädda alla, även om jag önskar att jag kunde! :-(

Saknar min Frans så! Skulle åkt på minisemester idag, men ställde in det hela! Orkar bara inte helt enkelt. :-( Klart att katter går bort, men det finns ju bättre sätt än att bli överkörd av en bil. :'-(

maggan47
0

kramar om, Gråtervilken otur att Frans och bilen var på samma ställe, vet så väl när kisse vill gå ut, och man tror den är trygg, som sagt en liten kisseängel till har vandrat över bron, till våra andra som möter, och tror absolut att Frans vill du ska hjälpa en katt i nöd, så har det fallit sig för mig, att när mina katter dött, har någon strax flyttat in, inte för att bli ersättare, utan för att jag tror att dom skulle velat, att denna hjälp till andra katter finns, en egen soffa, mat och tak över huvudet

Maggan47

Simson
0

Baklagar sorgen efter Frans!! Så hemskt att hitta honom själv! I ett dike! Vad hemskt att inte få reda på att han blivit påkörd! Vilken fruktansvärd upplevelse!

Förstår att det tar tid att komma över. Låt det ta tid också. Tillåt dig att sörja. Minnet av Frans kommer alltid att finnas kvar.

Underbart att du redan idag tillåter dig att tänka på framtiden…för andra katter! Heder till dig och sambon! Hoppas det kommer att lätta upp i tragiken! Det finns massor med katter som behöver er och det är kanske det som gör att ni orkar med hela situationen? Önskar er lycka till!

RIP lilla Frans! Du får nu träffa alla våra pälsklingar i Regnbågslandet! <3

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Magda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

beklagar sorgen :( usch så hemskt för er!!

här hemma finns Liten som behöver ett eget hem direkt. men det är ju en bit bort och jag ser ju att du fått massa förslag på kisar redan..

MariannE11
0

*stor tröstkram*…..ingen rolig dag alls för dej…. men han hann få en bra tid hos dej iaf….

hoppas nu att du får lite kissar till dej…. många frivilliga…. o visst önskar man att man kunde rädda dom alla….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

#12 Men så underbart att du och sambon är beredd att ta hand om den här familjen…tänker på dej..och vet vad du går igenom nu efter din älskade Frans bortgång..tror att han är glad..där han befinner sig nu, för att du hjälper missar som behöver..blev själv så sugen på att ta hand om familjen när jag såg vad Kaitlin skrev..men jag har ju så många katter här hemma redan..

Hawknestgrove
0

Ja lille Liten är värd e nplats. Sorgligt med lille kissen… Nä, inga utekissar för min del om jag fått bestämma här. Ser för mycket av eländet. Men nu har tyvärr katterna bestämt att det räcker med dem själva inne. Så jag är orolig varje dag för min kisse, som de inte tillåter att hon kommer in.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Många kramar från oss! Det är alltid lika hemskt när någon går bort. Gråter

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis