Upphittad Cornish Rex i Piteå!!
Om katten är chippad men ni inte får nån träff på SKK kan det vara så att SKK ej hunnit regga den, de brukar ligga lite efter tidsmässigt från när man skickar in tills registreringen blir klar
Hör er för på Rexsajten också! Hum… var inte tjejen som hade tagit hand om MAya där uppifrån? OCh hade Rex?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
MAgic PAws…. HAr pmat henne. Någon som har hennes mobilnummer sen Mayas Resa?

Jag har hennes namn. Vem vill ha PM?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Så nu har jag både PM.at henne och SMSat och mailat. Hittade det via sökfunktionen här, där hittar man till hennes hemsida, där står allt, både telefonnummer och mailadress. HAr även lagt det på Cornish Rexsidan. Verkar ju vara ett märkligt sammanträffande, då hon bor just i Piteå. Så nu kan hon inte missa tråden!

#5 Vi har haft info om katten ute sedan i lördags tror jag det var, på Cornish Rex i fokus där uppfödare runt om i landet försökt hjälpa till. Om "Magicpaws" känt till vem katten var så hade katten varit hemma nu. Den kan komma från vilken uppfödare som helst i Sverige, vi har köpare runt om både inom och utom Sverige så att hon bor i Piteå förstå inte jag att det skulle kunna vara ett "märkligt sammanträffade". Cornish Rex tillhör nämligen topp 10 i populära raser i Sverige så särskilt ovanlig är den inte.
Jättebra att ni fortsätter leta ägaren, jag antar och hoppas att någon är mycket olycklig nu utan sin mycket fina, goa honkatt.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ja missförstå mig rätt. Det var absolut inte elakt menat. MAgic PAws är ju en underbar tjej, med tanke på vad hon ställlde upp för Maya. Tänkte bara, att det låg så nära till hands, att hon bodde i Piteå och hon är uppfödare av rex och Piteå är ju inte världens största stad precis. Så jag menade absolut inget illa! Tvärtom!
Det är samma rex som jag hade över helgen och som jag annonserat efter ägaren i CornishRexIFokus, hon är nu hos en gemensam bekant till mig och Kittekattus och hon söker fortfarande sin riktiga ägare.
Vi vet att det är en fertil röd hona på ca 3år skulle vi gissa på, hon har haft kull förmodligen inom ett halvår då hon har spenar som visar att hon nyligen slutat dia. Hon är social och snäll och tillgiven som de flesta andra cornishar är.
Vi är flera som arbetar hårt för att hitta hemmet till denna fina hona.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

#7 Ok, missuppfattning, jag förstår hur du menar då jag varit i Piteå och det är inte så stort, men eftersom jag vet att hon jobbat aktivt i helgen för att lista ut vem katten är och är övertygad om att hon fortsätter så lyckades jag misstolka dig. Förlåt
.
Jag bor själv i ett mycket litet samhälle, och det kan nog finnas en Rex i något hus som jag inte känner till. Utekatterna vet man oftast var de bor eftersom man ser dem ute, men de som har enbart innekatter är inte lika lätta att ha koll på tyvärr.
Enklast är nog att sätta upp bilder på stan med ett telefonnummer för tips på vem som äger den. Någon som bott/bor granne bör nog kunna känna igen den.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
haha, ja så fel det kan li med envägskommunikation! Tänkte nästan att det kunde knasat. MEn så märkligt, att den fina lilla flickan inte kan spåras…..
polisen, annons i lokaltidning, katthemssidor, lappar i affärer, konstigt om denna Rex inte är saknad, alla har ju inte internet, men polisanmälan görs väl ändå
Maggan47
#12 Det låter ju bra! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#12 men så skönt att höra!!
Härligt att höra, en så fin krulltjej måste ju ha en ägare som saknar henne jättemycket!
Chipmärkar uppfödare inte deras katter?
Jag vet att fler uppfödare har fertila röd crxhonor. Konstigt bara att ingen har skrivit henne som saknad.
Hon är ju definitivt renrasig.
Hoppas hon hittar hem igen!