Utesluten
Oj här händer det saker! Inte en dag för tidigt!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vad bra och inte en dag för tidigt säger jag också!
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

brukar inte gotta mej åt andras olycka vanligtvis men nu gör jag det…han har gjort sej förtjänt av detta… miljoner gånger om….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Ja jippi. FÅr vi hoppas. Ont krut förgås inte så lätt……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Att han blir utesluten, gör nog ingen skillnad för djuren…
Glädjande!
Skummade artikeln lite snabbt och står ju att han är kvar som suppleant…tragisk i så fall för då är han ju kvar i styrelsen om än utan rösträtt generellt.

Jag skulle vilja föreslå DV Riks att de lägger ner DV i Borås och sedan ombildar det hela till en ny lokal DV, så slipper de både kostnader för advokat och gubben själv.
Mettan

Det var skönt att höra..! Tål inte ens att se namnet på karlsloken!
Såg att ni hann rapportera det här snabbare än mig.
Som dagsläget ser ut nu kommer han med hjälp av den advokat han knutit till sig att överklaga detta.
DV Borås är fortfarande ingen seriös förening, de som sitter kvar i styrelsen är handplockade av personen i fråga. Den enda som kom utifrån är den person som avgick för ett par veckor sedan.
Först när hela styrelsen byts ut mot namn som inte går att koppla ihop på något sätt med denna person börjar jag tro på att det finns hopp.
Och givetvis, det här skriver jag inte utan att ha rikligt material på fötterna. Skulle jag bli anmäld för förtal (vilket jag nästan hoppas), så finns det mängder med bevis att nya ordförande, kassören, revisorn, valberedningen tillika ledamot i styrelsen m.fl. är denna persons vänner.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Tack David då är det som jag misstänkte då. OCh som jag sa, ont krut förgås inte så lätt.
#11. Tok heller! Även fast han nu blir utesluten så kommer han fortfarande ha kvar sitt mobilnummer, det som i tio år tillhört föreningen och det enda nummer som allmänheten känner till. För det var de smarta nog att skriva över på frun efter årsmötet.
Han kommer med all sannolikhet även bli anlitad av nuvarande styrelse för "djuruppdrag", för ingenting säger att personen som praktiskt arbetar med djuren måste vara medlem.
Han är utesluten enligt stadgarna i föreningarnas riksorganisation, som efter många års arbete blev förändrade mot de som sattes vid bildandet på 50-talet. Tidigare har de bara kunnat utesluta en hel förening. Så nu har den lokala styrelsen en månad på sig att praktiskt ordna med uteslutningen och redovisa tillbaka det. Vad som händer om de vägrar att utesluta är en bra fråga.
Så det här är långt ifrån över, även om det har tagit ett steg framåt.
// David
Ja som sagt, det lät bättre än det var i verkligeheten!

Mycklet märkligt beteende att koppla in advokat, hur i helsefyr VILL man vara medlem i en förening dit man inte är välkommen??
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#14. Där finns det ett enkelt svar. Pengar!
// David
Ja och det är ju den mannen duktig att prångla ut!
#16. Glöm inte manipulera. Hade den konsten saknats hade det här tagit slut för många år sedan. Men efter en stund med honom så tror man på både jultomten och påskharen.
// David

Är han Psykopat kanske?
#18, säger inget, så har jag inget sagt! 
// David