Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2548 ggr
Amor
0

chip

Vad kostar det att chipmärka en katt?

Hawknestgrove
0

Lite olika. Här inne är det en tråd, om du bor i Sthlm, som pratade om att de chipmärkte för 150 kr.. Hjälp mig hittar inte tråden! annars så kostar det ca 300-400 kr

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

Jenna, du är suverän på att leta trådar! Tack!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jenna-Gun
0
evangeline
0

Amor!!! Slå en signal till Cammo….om chipning!

vanessa
0

Notera att den tråden gäller hemlösingar, inte andra. För andra blir priset 300 kr om jag inte missminner mig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anakin
0

Hej alla!

Ang chipmärkning av katter,har min syster och jag kommit fram till att vi chipmärker hemlösingar för 150:- just för att de är många…samt att vi så gärna vill hjälpa till med att ALLA kissar ska bli märkta.

Annars gäller 250:-/ katt eller hund,med stamtavla.

Vi åker hem till er (om ni bor i Stockholm med omnejd)

Hör gärna av er om ni undrar något,kanske hur det går till osv.

Kram&katthår.

///Anki    jarvafaks@hotmail.com

Lena
0

#7 Jättebra erbjudande!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

CALA
0

Ska märka min jourkatt som jag nyss köpt, vilket är bäst chip eller tatuering?

Har hört att chippet kan stötas bort.

Alexej
0

Fördel tatuering: Syns direkt för andra. Problem: Katten måste vara nersövad, taueringen kan bli otydlig

Fördel chip: Katten behöver ej sövas. Nakdel: Chipläsare behövs, chippet kan inte stötas bort men vandrar under huden. Jag har en katt där chippet har vandrat ner på frambenet.

Bäst är alltid både-ock:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

vet en katt där chippet är totalt borta, veterinären trodde att det blivit avmagnatiserat pga något i hemmet,, Både och borde vara det bässta,  och har den bara chip så är halsband bra som kompletering, folk fattar inte att katter kan va chippade,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Knepigt! Ett chip ska inte gå att avmagnetisera. Det är ingen magnerremsa utan ett litet datachip. De varar för evigt. Man skulle nästan få för sig att det var något fel med avläsaren. Men det kan även ha vandrat och satt sig på ett annat ställe på kroppen.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

#11 ja min egen vet sa med att det ska va omöjligt men de har letat över hela kroppen på den andra katten och det är helt enkelt borta, jag har bara andra handsinfo så jag var inte där själv,

anakin
0

Det är ytterst ytterst ovanligt att ett chip slutar fungera (avmagnetiseras) mer troligt är isåfall att chipet krypit ut strax efter.Jag har chipmärkt många hästar,hundar katter och det har ännu inte hänt.

Det är viktigt att den som chipmärker verkligen kollar med avläsaren att chipet finns där. Kräv detta!

MVH/Anki Sjödin, Åker fortfarande hem och hjälper till med chipmärkning om det behövs dock har vi blivit tvungna att höja priset till 200:- Självklart har vi en fungerande avläsare med oss.

Se inlägg #7.

martdat
0

#14 jag frågade om det men tydligen så ska det ha fungerat efteråt, , men hon jag fick höra av har råkat ut för att det ramlat ut med fasst då har det gjort det samma dag de kom hem från vet, hittade chippet på golvet tack och lov,

kollade ice chip hoss vetten när jag ändå var där och det sitter i allafall,

anakin
0

putt