Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 822 ggr
lailas
0

ammor

Jag har två ammor här hemma till vår lilla simba, dom har förstås ingen mjölk men han snuttar på mest glatta livet, jag tar bort honom men han är där igen..han kanju välja mellan dessa två dameroch dras brööstvårtor börjar bli röda nu,jag tar bort honom när jag är hemma men när jag jobbar vet jag inte vad som händer, vad mer kan jag göra??? simba börjar väl snart bli 10 veckor eller så..

Ellinor Johansson
0

Varför vill du inte att Simba ska snutta på sina extra mammor?

lailas
0

därför att dom blir alldeles röda runt brösten ser så ont ut..det jag tror skulle behövas är nånting att smörja på så att simba sluttar snutta så..

Ellinor Johansson
0

Det är vanligt att kattungar stuttar ( på andra katter, mattes örsnibbar ovs.) om de lämnar sin mamma tidigt.

Det är en trygghet för lilla Zimba ätt snutta på sina extra mammor. Du ska vara glad att du har så snälla och kloka "mammor " hemma som tar hand om lillkillen.

Lena
0

Det är bara bra att han har dessa mammor som tar hand om honom. Som Ellinor skriver är det ett naturligt snuttbehov småkatter har. Särskilt när de blir moderlösa i tidig ålder. Om det inte är sårigt vid bröstvårtorna bör det inte vara någon fara.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Annars så får du börja smörja dem med kanske Aloe vera salva så läker det snabbare. Dubbelkolla att det inte är farligt för Sinba att få i munnen. Tror inte det. Är det så att du känner att det behöver upphöra för att de blir såriga så finns det någon form av bitterspray på zoobutikerna.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.