Kärlek
En regning dag som denna behöver man bli lite varm om hjärtat.
Kärleksparet fann varandra på skyggisavdelningen på Sth Katthem
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Så söta 
Nej men ohh så söööta de är! Det är härligt när sådan ljuv musik uppstår mellan skyggisar. Något för dem att titta på som inte tycker att skygga katter har någon framtid.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Urgulligt att se när katterna finner varandra. Detta bevisar väl att alla katter måste få en chans till fortsatt liv.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Åhh så goa! Vad härligt för dem!

Underbara!
Håller med om att detta är något att visa för alla dem som vill avliva skyggisar för de är skygga
Två lyckliga skyggisar!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Men så gosiga!! Man blir tårögd!
Det är just det som är charmen med att ta hand om en skygg katt att de oftast blir så mysiga mot andra katter.
På katthemmet i Kristinehamn här i Värmland har också två ensamma, olyckliga själar funnit varandra.
Ceasar fångades in och var från början en apatisk, rädd och lortig kille som hittade en bästis i Eskil, som kom från ett vanvårdshem och var den skyggast av alla katter där. Nu går de tillsammans med svansvarna ihopkrokade och gosar med varandra hela dagarna.
Katthemmet efterlyser ett gemensamt hem till katterna, det vore hemskt sorgligt om de skulle behöva säras på.
Bifogar länk med bilder på bla. Ceasar och Eskil.
Men vilka goingar!
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Ååå lilla söta, harhjärtade Ludda, vilken glädje att få se att du lever och mår - och har fått en liten kompis.
Tack Johnnys girl. Den filmen förgyllde dagen. Gav den här gråtunga regniga torsdagen ett skimmer av ljus.
Nu vill jag snart läsa att Ludda och Gråis äntligen har fått det permanenta och varaktiga hemmet de förtjänar, hos godhjärtade djurvänner med de varmaste händerna som finns på den här jorden.
/Pelusa

Ja nog blir man varm om hjärtat alltid, så härligt att de hittat varandra, tack för filmen 
Underbart med kattkärlek!Härligt att se skyggisarna med.

Underbart att se. Dom två kan man väl inte skilja på.

Visst är de ljuvliga tillsammans . Ludda hittades med sina ungar i ett stort garage mitt inne i stan. Gråis kommer från en liten kattkoloni med ett tiotal katter på en liten ö strax utanför Stockholm. Gråis blev klappbar ganska snabbt hos oss men Ludda är en tuff nöt. Sedan hon fann kärleken har hon dock gjort stora framsteg och nu kan man klappa henne när hon känner sig trygg
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
så goa!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men så fina de är tillsammans 
Jag har lagt upp ett inlägg på Wikkibloggen om dem - med länk till Stockholms katthem. Man kan alltid hoppas…
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10520167

Tack MewTwo. Vem vet, kanske får turturduvorna äntligen ett hem tack vare dig.
Kikade runt lite på din blogg, den är jättefin. Får lägga till den bland mina favoriter och spana i med jämna mellanrum.

Å, sitter här och gråter för mig själv över denna kärlek mellan två skyggisar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna