Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 622 ggr
Delvoriah
0

Facebook-grupp

Nu har jag funderat färdigt kring hur man skulle kunna lägga upp en Facebook-grupp, så får vi se om den tanken fungerar…

Tanken är att försöka skapa en grupp för att hitta permanenta hem åt hittekatter. Sidan är också till för att sprida information om katter och höja deras status. Detta genom ett positivt fokus!

Bildalbumet: Här lägger man upp bilder på katter som söker hem. Under bilden ska det stå namn på katten, kön samt ålder. Därefter lägger man till en kommentar med en utförligare beskrivning av katten. När katten har fått ett nytt hem tar man bort bilden.

Länkar: Här läggs länkar till katthem upp. Jag har börjat med två, fortsätt gärna fylla på!

Diskussionsforum: Här skulle jag vilja lägga upp bra artiklar från den här sidan och från t ex katter.ifokus om kost, nyttan av kastrering, grundläggande information om katten, artikel om innekatter osv. Ni som skrivit artiklar får gärna börja lägga upp dem!

Vad sägs om att gemensamt börja bygga upp denna sida?

Ni som har katter som söker hem: lägg upp bilder på katter och berätta kort om dem.

Alla: lägg till fler länkar till katthem!

Ni som skrivit artiklar: lägg gärna till dem i diskussionsforumet. Det handlar då om grundläggande råd kring katter, inte om hur eländig kattens situation är (om ni förstår vad jag menar…)

När vi har fått upp lite material, bjud in era vänner!

Gruppen heter: Katthjälp utan gränser

Låt oss prova!

http://brisingasmycket.se

Alexej
0

Putt för en bra initiativ!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus