Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 622 ggr
emjon
0

Tacksam för tips

Har många gånger läst trådar här där kreativa personer kommer med tips.

Ni som sett min tråd om rastgården kanske lade märke till att vi har en stor vit pressening pålagd för regnets skull. Tanken är att vi skall kunna rulla upp den till takkanten när vädret är bra och lätt rulla tillbaka vid sämre väder. Vi har bara inte kommit på något bra sätt att lösa det på och det handlar om 3x7 m.

Om någon har en idé så tar jag tacksamt emot den.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

grundig
0

är det öljetter i presenningen ? isf skrivar ni fast en planka intill taken men presenningen mellan plankan och där ni fäster den , sen 2 plankor på vardera sida om presenningen i den andra änden , sen kan ni rulla ihop den =)

Alexej
0

Jag skulle fästa en trästav i preseningen (eller något stadigt smalare bräda) där preseningen slutar. En som är längre än preseningen. Då blir det mycket lättare att rulla upp den. Ser nu att grundig skrev samma:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Tack för tipsen vi har varit inne på just detta med planka under takkanten och rundstav nere. Problemet är att det är så högt så det går inte att nå utan stege. På ena sidan går det hyfsat bra men på den andra har vi trappan upp till altanen och där når vi inte upp.

Nu klurar vi på om det på något sätt går att rulla upp med hjälp av rep från rundstaven genom öljetterna som vi sedan kan dra i. Då blir väl inte effekten att den rullar upp utan mera veckar ihop sig eller tänker jag fel?

grundig
0

ja risken finns att den veckar sig men du är på rätt spår =)

markis blir ju tyvärr skit dyrt, men kanske funkar om man får tag i sånt tyg? man skulle haft nå mjukare och presenning prasslar rätt bra om det blåser med

hur högt upp är det ?

MariannE11
0

*puttar*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

I framkanten på rast gården är det 2,50 högt och närmast intill huset 3.75. Vi hade bra nytta av presseninngen nu när vi hade mycket regn och katterna kunde ta sina raider där utan att bli blöta.

Idag har vi varit och köpt flätade flagglinor som vi skall testa imorgon så får vi se hur det går.

Alexej
0

Berätta gärna hur det fungerar, kanske med bild:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

destiny
0

Jag har inget tak på rastgården utan i stället har jag ställt ett par gamla bord där som dom ligger under både om det regnar eller om det är för varmt i solen. Loppisbord som jag byter ut när dom blir dåliga.