Godmorgon/kväll v. 27
Fortfarande varmt ute, Pontus är på balkongen och Milou i klätterträdet inne.
Funderar på att gå till auktionen här i Kungsör ikväll om jag orkar förståss..Det var länge sen jag var där..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

låter farligt med auktion….tur att jag inte såg så mycket av grejerna för annars kanske du hade fått uppdrag…
tuff start för mej idag… ringde i morse för att få tid för avlivning…ville inte vänta o låta min Buzan lida mer än nödvändigt…..hon har ätit sämre än en fågelunge hela helgen så jag ville bespara henne mer lidande…. hon blev bara några dagar äldre än 10 år men hade njurar som var alldeles "slitna" redan… vi fick åka taxi dit för att sambon inte hade möjlighet att vara med
annars är det varmt här med…klarar bara av att sova i soffan för där kan dörren stå helt öppen med kompostgaller för….borde sova hos arga familjen för att komma någonstans med dom…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

En massa kramar till dig MariannE, förstår att du haft en tuff dag.
Känner med dig…

visst har dagen varit tuff men jag tröstar mej enormt med att Buzan lidit klart… tror hon sitter med sitt stalker-offer o äter en brakmiddag nu…
….jag har lidit mer om jag hade skjutit på beslutet dag för dag….eftersom hon inte åt ens åt en tesked om dagen så hade hon säkert tacklat av snabbt…är glad att jag har andra kissar att gosa med som tröst….
Är så stolt över mig själv att jag idag har anmält mig (eller ja, katten såklart
) till kattutställning igen.
Hade massor av planer för 2009 men lilla Kenneth, men när han gick bort hastigt och oväntat i oktober tappade jag lusten till allt vad utställning heter, för han var ju den jag tävlat mest med.
Men nu så, ska det bli Eskilstuna i början av september om jag kommer med dvs. Och så blir det Borlänge i slutet av samma månad, på min klubb utställning :)
Det är fortfarande varmt, bara 33 grader i skuggan. Katterna vill inte gå ut, ligger framför fläkten med Sarah. Var på vårdcentralen en snabbis idag. Mamma skall börja med blöjor så jag slipper tvätta varje dag. Skall ta en promenad med Puckot innan jag lägger mig inatt.Skruttan är fortfarande sur för att deras klätterställning försvann. Måste köpa ny på lördag tror jag, en lägre. Skruttan kom inte upp på den gamla, så man fick lyfta upp henne och lyfta ner.

Inte bara dåliga saker som händer….jag har haft noll förtroende de sista dagarna över min arga familj… tyckt att jag kunnat ta på mej en papperskasse….men nu känner jag större hopp…..kände mej så trött så jag la mej inne på sängarna i deras rum o kikade lite TV o halvsov….sen tänkte jag när den ena Jonatan låg rätt avslappat att jag skulle killa honom med lekvippan…..han var väldigt väldigt trög men till sist kom tassen….vilken glädje… för dom har verkligen haft pokerface o verkligen fått fram budskapet att man leker ALDRIG när 2beningar är i rummet… brorsan Jesper satt lite på behörigt avstånd men han kom närmare o närmare o satte till sist upp sin tass han med…o deras mamma har INTE strimlat mej… känns bra det…hon molade o tittade hatiskt på mej först o sa med blicken att jag nog borde akta mitt liv….men jag låg kvar o ignorerade henne medans små knubbiga kattungetassar fäktade för glatta livet….brorsan Kasper däremot ville inte blanda sej i… men det är han som är harigast o varit lättast att klappa….
tror jag ska belöna mej med att springa en runda när maten trillat ner i magen….

Godkväll, har målat köksinredningen i dag och hämtat hem Kajsa, hon sov över på djursjukhuset, urinvägsinfektion som jag anade, men nu verkar hon kunna kissa riktigt, och var överlycklig när jag kom, de försökte salta räkningen men det kunnde de glömma, vö djursjukhus undviker jag i största möjliga mån, , enda anledning jag åkte dit var för juortvetten var orolig för grus i urinen,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#5 Kul med kattuställning, kanske kommer till Eskilstuna när det är så nära mig, om jag inte jobbar förståss
#6 Stackars Skruttan, ingen klätterträd längre…
#7 Vilken lycka att kattungarna vill vara med dig..
Har nu varit på auktionen i flera timmar, blev en hel del porslin, var ju min färg på dom (rosa/lila).
Fick ringa efter "gubben" som fick komma och hjälpa mig att bära hem grejorna. Tyvärr så jobbar jag nästa måndag, när det är igen. Sen ska dom ha semesterstängd till början på augusti..Men sen ska jag dit varje måndag när jag har semester i 5 veckor. Jippi…
söndagen den 6:e ska jag vara där, så kommer du dit får du komma fram och säga hej :)
Det är kategori utställning så det är bara på söndagen jag kan ställa.
#10 Vilken tur jag har, har semester fram till den 7/9..Hurra..
Då måste du komma på söndagen :) Du får vara min handler och gå in gratis med mig som utställare vettja ;)
Godeftermiddag..
Såg från mitt fönster att det kom ambulanser, polisbilar och brandbil och en liten bärjare stannade på vår bro över Arboga ån. Nyfiken som jag var så sprang jag ut. Det var en bil som hade kört i ån så den låg under vattnet… Verkar konstigt att bilen hade kört nerför en slänt direkt i ån??Föraren har klarat sig som tur var…
"12 Vi får höras lite längre fram..

är det så varmt hos dej essut?….konstiga saker som händer ibland..
jag var på en liten utflykt till Vaxholm o åt glass… härligt o det kändes som sommar verkligen….har sovit/vilat/lekt med ungdomarna i Arga Familjen….hoppas nu på att det kommer hem en bil med lite grillmat…. annars får jag väl cykla själv….

MÅSTE SKRIKA LITE GRANNA BARA: MAMMA JENNIE HAR GÅTT PÅ KATTLÅDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yippie hurra hurra! Inte en dag för tidigt med tanke på att hon nu varit här i 3 veckor precis idag….
Kan ni ana lyckan? Jag tog in skurhinken som vanligt eftersom det varit som det varit….o så har hon träffat kattlådan!
Hurra! Har inget annat att tillägga just nu…. Är bara så GLAD!
Hihi, vad bra :)
Själv är jag också en mamma Jennie, men jag är rumsren iaf ;)
Marianne, Vilken lycka, Grattis…
Imasy, Tur att du är rumsren
Har varit upptagen att vara först på att få billiga hotellrum i Göteborg genom internet. Tänkte först vara där i 2 dagar, men dom jätte billiga vara redan upptagna, så det blev bara en natt i Augusti tyvärr för 385 kr med frukost..
..Så nu ska jag bara boka tågresa men det är ingen brådska med, ingen vill åka loktåg till Göteborg iallafall..
Inatt ska jag börja jobba igen… suck..Ska jobba hela 3 nätter på raken, men är man så dum att man int kan säga NEJ när nån vill byta nätter.
Som vanligt är Pontus på balkongen och Milou inne.Alltså som det ska vara..
Två första dagarna av den höär veckan har jag hjälpt sonen att flyttstäda samt komma sig iordning i nya lgh. Det var ganska svettigt kan jag nämna.
Idag är det åskväder runt knutarna. Åskan mullrar på avstånd och mörka molön har tornat upp sig. Dock inget regn här ännu. (Det hade dock behövts lite).
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här har det både åskat och regnat, väldigt skönt och välbehövligt med lite svalare väder :)

Här mullrar det med, äckligt kvavt, åskade bra i går, en ladugård brann upp och tre hästar dog av blixten, går knappt att andas,,
Har varit väldigt elak idag, men det var roligt.Fick mamma att klara sig själv. Tvättade som vanligt och åt upp den sista glasstårtan. Vaniljglass med hjortronsylt.Sarah kom in på skolan i höst, så hon skall plugga 2 terminer till. Det verkar bra. Så då har hon något att göra.
I går var jag i lägenheten för sista gången och städade.Det tog c;a 2 timmar att torka golvet och lite andra detaljer.Spisen och fläkten tog betydigt mer än några timmar.Men nu är nycklarna överlämnade till den nya ägaren och jag har fått pengarna.Det känns skönt att allt är klart nu, jag har ju hållt på hela året och fixat med lägenheten.
På jobbet är jag ensam men det är lika mycket jobb som när vi är 2.Dessutom är det varmt så man är lite trögfattad
Katterna tar det ganska lugnt här.En katt har rivit sig och fick sår som blev infekterade men med en kortisonspruta och Vetrimoxin så ser det riktigt bra ut nu.Lilla gumman både bajsade och kissade i buren när vi var till veterinären.Nu ligger hon under sängen och vill inte låta sig klappas.Men hon äter snällt medicindosen då jag sprutar ut den på tallrik och smular en jästtablett över.Men hon tänker inte förlåta mig för veterinärfärden än på ett tag.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Pust igår och idag har vi haft åska och fruktansvärd klibbig värme. Så jobbigt. Katterna gillar det inte heller, de bara ligger utslagna hela tiden. De är ute lite på nätterna men det är inte mycket då heller.
Igår kväll hade vi 3 igelkottar på besök och än så länge 2 st idag. De är så otroligt söta

Det regnar!!!! Äntligen!!! Nu kan vi pollenallergiker börja andas igen…
Här hemma lider Thindra verkligen av värmen. Jag har fönster på glänt och fläkten på men är jag inte hemma så vågar jag inte ha fönstren öppna men låter fläkten vara på. Thindra har spytt lite till och från. I förrgår var det säkert 5 ggr som jag fick torka upp och då var det äckligt varmt. igår var det lungt och idag en gång nu. Hon är ju lite känslig i vanliga fall så jag lider med henne.
Hon är annars som vanligt, påhittig, gosig och igårkväll fick hon även tonfisk som hon glatt smaskade i sig. Var lite orolig i förrgår och igår innan jag kom hem för jag har ju inte direkt någoin koll på om hon dricker tillräckligt men det verkar vara lungt. Förstår att hon tycker det är jobbigt med värmen.
För min del så är det snart olidligt på jobbet. I det svalaste rummet var det idag 27 grader men ute bland alla maskiner är det varmare och man känner hur det börjar drypa. På vissa platser måste jag ju även ha en skyddsrock på mig som går ner till anklarna så det är en befrielse när man får ta av sig den.
//Pia

Här i Eskilstuna har det inte kommit en droppe regn.
Tänk att man går hela vintern och längtar efter sol och värme och när den väl kommer så blir det så olidligt hett att man knappt står ut, utan längtar efter regn!
Har nästan nyss kommit hem efter att ha varit hos min dotters 2 katter i två dygn då hon är på en kortsmester. Vi åker dit i kväll också och i morgon fm sen kommer familjen hem i morgon kväll. Katterna har det så skönt på en inätad balkong , där det bara är sol på morgontimmarna.
Här har vi sol hela eftermiddagen och kvällen på balkongen så det är alldeles för varmt för våra kissar, som hellre ligger inne med en fläkt i taket som surrar.
Jag själv sitter vid köksbordet med en bordsfläkt bakom mig så just nu känns det ganska behagligt.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

ligger i sängen med ena handen på tangentbordet o den andra viftar med lekspöet till de röda räddingarna. Tror även att denna mamma lagt av med sina protester att kissa i sängen…
… jobbigt att plasta in sängen…o ännu jobbigare att det är för varmt att sova i sin egen säng…
Å vi har nyss kommit hem från badet, guuuuud vad skönt det var :)
God kväll alla!
Svimmar ni i värmen, snart gör i alla fall jag det :) och alla kissarna lider av värmen också *pust*
Mamsen kräktes idag och jag blir så orolig, men så läser jag att Thindra med har kräks, troligen av värmen, så det hoppas jag verkligen! Vill inte att Mamsen ska bli sjuk igen!
Nya familjen mår bra, men mamman är himla medtagen :( hon är så mager och vill helst sova. Imorgon ska jag köpa 2 fläktar till rummet där kissebebisarna är, för där är det varmt som bara den! URK!
Mamman är inte så rumsren men idag gick hon och bajsade på lådan i alla fall, det är jag glad för!
Många bebisar på en gång kan jag lova!
Pia-Puma, du är välkommen på fika om du vill i helgen när du är i Norrköping :) och kanske vill du har svarta troll med dig hem :)
Nu ska jag försöka att duscha för 4:e gången idag, det är varmt!
Kram och ha det allra bäst vänner

#26 visst e det märlkigt,, i går var det så kvavt o äckligt här så jag länktade till vintern att få sitta med lite värmeljus o myza under en filt,,
har vart i stan o handlat i dag, köpte ögondroppar till Lisa, stödkatt, hon har ju trånga tårkanaler o rinner lite jämt men vart värre sissta veckan, tror det är för att hon ligger ute mycket nu, verkar smidiga i allafall, en mjuk gummiände så droppar man bara två droppar i ögat, säger till henne att blinka o torkar av, klart !

Mymlanbus: Jag tror det är din Mamsen som varit och dumpat ungarna som jag har här hemma nu, Sammet har nämligen en långkalsong på höger bakben…
Tiana: Ah… visst är det snyggt
gillar långkalsongkissar, vill se bilder :)

Bilder finns i min tråd "Får jag presentera" (vet inte hur man länkar…)
varför skriver jag aldrig i de här trådarna, vilken tråkmåns jag är
Jag är ju hos min kusin 5 dagar i Töreboda är musikfestival här.
Igår såg vi Ulf Lundell och BackyardBabies. Idag är det EMD, Ace Of Bace och Sahara Hot Nights som gäller
Jag saknar mina djur något grymt mycket, och de saknar visst mig med, iaf mammagrisen Totte so står vid dörren varje kväll enligt min syster..Lille gubben:(
Nu har jag varit så duktig att jag har laddat upp lite bilder på de flesta mattorna jag har gjort i fotoalbumet :)
Nu ska jag snabbstäda lite sedan väntar en förhoppningsvis, smaskig potatisgratäng.
Undrar om man ska ta ett glas vin till?

Godmiddag, varmt så in i ,,,, Baloo ligger under fläkten och de andra är utslagna nån annanstanns i huset, själv sitter jag o väntar på att tiden ska gå, ska te en kompis o ut med båt o grilla o ta nåra öl,
snart ska jag gå o se Sahara Hotnights, o vid 24 e de Beach Boys:D
SKa försöka att inte oroa mig för allt anat runt omkring. Det är mycket nu:((
Njut av musiken ikväll och ha det skojigt, det är du värd :)
Nu är ledig tills på måndag, hurra.
Har varit så varmt på jobbet på nätterna så man inte orkar jobba för fullt tyvärr.
Här i Kungsör har det regnat och åskat, så det känns lite svalare ute.
Det är alltid kul att när man kommer hem från jobbet på morgonen så står det två katter innanför dörren och väntar på en..Båda två vill kela en stund innan dom säger till att dom vill ha mat, fast dom har nyss fått av husse.
Såg en jätte söt hare imorse som satt och åt klöver i Södertälje vid en park, den brydde sig inte att jag kom nära den …

jag har fått klappa 2 röda fräsmonsterkattungar…
.. den ena var faktiskt nästan frivillig o den andra var på gränsen… passade på att klappa Kasper när han åt mat som verkar vara ett matmonster så han vägde för o emot o kom fram till att maten var viktigast… sen kunde jag klappa honom lite utan mat…men sen kom han ihåg att jag är farlig… Jesper fick sej en kort klapp, precis bredvid lektunneln där hans mamma låg… därför vågade jag inte klappa så mycket…
KANSKE KANSKE att det är så svalt att jag kan sova där i natt…
Vilken lycka Marianne att du har fått klappat katterna.
Har nyss vaknat, skulle bara vila en stund efter middagen, men tyvärr så var jag så trött att jag somnade direkt.
Så här ser haren ut som jag såg i Södertälje..
Vilken söt hare! (De e bara en unge väl?)
Beach Boys var en besvikelse, Playback o tråkig uppsättning, de ar stod där och "sjöng" inget mer:(
EMD var inte så fula iaf, så där hade man ngt att titta på
Men folk var det när Beach Boys spelade, fans från Tyskland och ngt annat land.

Godkväll, regnet öser ned här oavbrutet, Har tagit in marsvinen från deras utebur, är så ruggigt ute, de har det bra som får komma in i regnet, tänker på alla katter som ligger ute o fryser och är blöta,, Ska jobba första dan efter semestern i morn, vill verkligen inte, gå innomhus hela dagarna funkar inte för mig,,, blääää,,
Satt och kollade på film, och M var i köket. Hör ett illvrål och går för att se vad som hänt.
Hittar Alexander och Micke i hans säng, och Alexander är jätteledsen.
När jag fick veta varför, kunde jag inte hålla mig för skratt, utan skrattade så tårarna sprutade och magen krampade.
Det visade sig att lilla busungen hade krypit in i påslakanet och tänkte leka, istället för att sova.
Han fick bara ett problem som avslöjade honom kapitalt. Han hittade inte ut ;D
Hoppas han lärt sig något nu och lägger sig och sover när det är tänkt att han ska sova ;)
Regnet det bara öser ner……
Finns en fördel med det…Äntligen fått tummen ur och städat 
tom "tjejerna" höll sig undan.
här har det jobbats hela helgen, och i dag, måndag ledig dag, har det varit höst, kallt och ruggit, men inget regn, som det skulle behövas, nu vill jag se lite kattungebilder Marianne sitter och tjuvhåller på dom, gör du
Maggan47
God morgon!
Önskar alla en fin dag :)
/Malin

det är svårt att ta kort på ungarna….dom som är villiga är så mörka så det bara ser ut som bollar o dom röda rädda bara gömmer sej…o mamman ligger i lekröret… har det lite "körigt" nu till i morron kväll… ska försöka sen att fota dom….
en fin dag till alla från mej som sitter med regntunga moln omkring mej o snart ska ut på cykeln på uppdrag….
äääh… dags att stänga av datorn tror jag.. smajlisarna vill inte vara med…..