Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 891 ggr
catfoot
0

Icke torrfoderätande...

katt…Är egentligen inget problem, om man inte har Tudor i huset..Han håller alltid på att svälta ihjäl mellan 4-5 på morgon, han tom. bet husse i näsan en morgon för att han inte fick mat 4,15….Dom andra fyra knaprar torrfoder, vilket han inte förstår hur man kan äta dessa små lekbitar..För det är det enda han gör med torrfoder, tar en bit å leker runt med..Ibland ger jag lite toffoder på mattan som godis, fyra katter äter å tror att dom fått nått extra..Men Tudor står där, å undrar vad äter ni???..Å detta blir problem, eftersom han aldrig äter nått sånt å är istället så hungrig när det är matdax så han skriker…Ändå försöker jag ge honom nått blötfoder tre ggr. per dag..men det skulle underlätta om även han åt torrfoder..Några tips hur man ska få honom att äta det???

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

martdat
0

tyvärr inga tipps, men det låter jobbigt, Kajsa här är tvärtemot hon skulle aldrig få för sig att äta kattmat på burk, never, men det är ju inte jobbigt för mig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

liinah
0

testat med att blöta upp torrfodret med lite vatten? eller kanske blanda ut det med blötmaten? vet faktiskt inte vad mer man kan testa.. men detta funkade med min adoptivkatt som stenvägrade torrfoder, nu äter hon som en galning. hoppas det löser sig!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vet hur svårt det kan vara då min ena missa inte förstod heller vitsen med torrfoder. Jag provade mängder med sorter och smaker, inget hjälpte så till slut gav jag upp.

Men en dag hör jag lite knaper i köket och inser det är hon Skrattande

Sakta började hon äta några stycken då och då, nu äter hon det gladerligen. Hoppas verkligen Tudor kommer till den insikten med en dag.

catfoot
0

Ja, han är den första katt jag haft som verkligen inte förstår vad man gör med dessa hårda bitar…Det blir problem eftersom han hetsäter, å blir han då jättehungrig så slukar han maten å blir på köpet jättedålig i magen..

#2..Ska prova att blanda lite blötmat i torrfodret så han får lite smak på det hela..

OT/Snyggt ....

Kittekatten
0

Du får nog göra tvärtom, blanda i lite torrisar i blötmaten och inte lite blötmat i torrisarna. Ta bara några stycken kulor i början och öka successivt när han äter blandningen lika glatt som ren blötmat. Katter är väldigt envisa och ibland misstänksamma mot sådant som är 'nytt', en överlevnadsinstinkt antagligen.

Var glad för att han äter blötmat i alla fall, min ena katt vägrar till och med det och har gjort det sedan han kom till mig för snart tre år sedan. :-)

MaalinF
0

Jag tycker det är en smart katt som inser vad man inte bör äta :)

catfoot
0

#6…Hihi..Jag tror Tudor håller med dig…

OT/Snyggt ....

CALA
0

Samma problem med Hilton, helst ska han ha starkt kryddat husmanskost. Tvekar inte en sekund att sno salami från mina smörgåsar. Har till och med lyckats smyga sig fram bakom huvudet på mig, sträcka fram en tass försiktigt och rycka av pålägget utan att jag hann ta undan smörgåsen. Jag lovar att han satt och hånlog åt mig sen.

catfoot
0

Hihi..Ja Hilton en smart vilöksälskande kisse, som vet hur man roffar åt sig det man vill ha…

Minns min Virus som liten, medans han ännu var min dotters..Var helt tokig i pizza å chips..Satte sig alltid mitt på bordet när det vankades pizza, å tiggde å jamade….

Så nog vet våra katter vad dom vill..men sen kan ju vi tycka att det inte är ok att smälla i sig pizza eller salami för deras magar….

OT/Snyggt ....

CALA
0

Nej men jag har inte märkt något han har nog siames i sig så han tål stark mat, nu får jag käka skinka istället,,

MaalinF
0

Varför skulle han tåla stark mat bara för att han har siames i sig?