Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 480 ggr
Alexej
0

OT är så ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Oj vad ledsamt! Olyckan kan vänta runt hörnet när man minst anar det. Ibland kan livet ta slut innan det riktigt har börjat. Mycket tragiskt!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

maggan47
0

har läst, så livet kan bli, från glädje till outsäglig sorg, vet hur det känns, vår bror omkom i en bilolycka, ena minuten gör man upp planer i telefon, för att nästa dag få ett dödsbud, det värsta som kan hända oss föräldrar är när barnen dör, ska inte vara så, vi har ju förhoppningar om dom, ett bra liv, med familj, barnbarn till oss, allt bara borta, vilken chock som det tar lång tid att återvända ifrån, om ens aldrig, livet blir ju aldrig mer vad det skulle blivit

kramar om dig innerligt

Maggan47Gråter

Hawknestgrove
0

Oj…. Samtidigt, så kan du kanske tacka din lyckliga stjärna att det var just din kille, som klarade sig…..KAnske får han sig en tankeställare också, att livet är så litet och skört. Tyvärr, så är det ju just såna här fruktansvärda händelser, som ska till för att få upp ögonen. Vem var inte odödlig vid 17-18 år?

Hur tragiskt det än är Alexej, nån däruppe gillar just digGråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

hemskt, tittade på videon o de verkar vara ett så härligt o glatt gäng, hoppas han på sjukhuset klarar sig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

#4 Det är därför det känns så hemskt. De är bara ungdomar som ville ha kul. Alla är jättetrevliga.

Igår åkte jag till olyksplatsen och sedan på kvällen igen tillsammans med mina barn. Många ljus, kort, blommor och gråtande ungdomar.

Nu återstår begravningen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mison
0

Usch Alexej. Vet precis hur du känner det nu.

Mina systrar, har 3 vänner, som i maj voltade med bilen. Föraren och killen i baksätet klarade sig bra. Killen på passagerarsidan klarade sig sämre.

Han ligger idag i koma. För en vecka sen fick vi besked om att läkarna har kopplat bort alla mediciner på honom. Förmodligen handlar det bara om tid nu, innan han försvinner….

Jag gör så gott jag kan för att trösta "mina ungdomar". Alla är runt 18 och helt förtvivlade. De flesta tog studenten. "killen" (vill inte lägga ut namn) skulle också ha stått och gapat på ett av flaken, men det blev ju inte så. Ungdomarna tänkte inte ens gå på sina egna studenter, men jag övertalade dom.

Vad dom däremot gjorde, för det är ett riktigt stort kompisgäng. Dom tillverkade röda band, med hans namn på, och satte runt handleden. På var och vartannat flak, stod "glada" studenter, och lite här och var såg man dessa röda band…

Usch allt är så sorgligt, nu väntar vi bara på besked. Killen är den sån alldeles genomgo kille. En sån som tjejerna sitter och kramar när de är ledsna över något. Han är liksom en nallebjörn.

Jag tänker på er där i skara, vi har ändå "lite" hopp trots allt. Om än mycket lite hopp. Han andas ju fortfarande

Ta hand om dig och "dina ungdomar". Dom behöver mycket stöd just nu

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Hennum
0

åh, så ledsen man blir! :( Det är verkligen hemskt sånt här.

När jag gick på gymnasiet dog en kille i min klass i en bilolycka, de andra tre i bilen klarade sig, de hade varit ute och kört och fick vattenplaning och bilen av vägen rullade flera varv och de hade inte bilbälten.

Han var muslim och vi fick inte komma på begravningsceremonin men vi åkte i en buss till malmö och var en bit bort och såg hans kista bäras ner till gravplatsen. Hans föräldrar var så glada över att vi var där. Till och med jag som inte kände honom så väl grät och tänkte på hans glada leende och omtänksamhet.

Sånna här saker måste vara något av de mest tragiska sakerna som finns.

kram

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan