Brev duva!
Såg en duva igår!
Den hadde gröna ringar på båda benen verkade väldigt tam o trött.
Försökte locka in den innaför portarna på lastbryggan men dit ville den inte.
Gav den vatten o lite katt mat torrisar, visade sig senare att det var det enda den ville äta trots försök med annan mat.
Den låg o vilade på bryggan så fort jag kom ut, kom närmare o närmare.
Trodde den hade flugit sin väg i dag men inte den var kvar.
Kollade nätet o hittade brevduveföreningen, ringde dem angående duvan.
Tyvärr kunde de inte göra någon om det inte var så att duvan var infångad.
Gick ut på lunch rasten o matade den lille trötte, hör o häpna den följde med maten o mig in innanför portarna som jag skyndade mig att stänga.
När den var lyckligt o väl inlåst på bryggan å ringde jag en jätte snäll man.
Han kom o hämtade duvan efter ca 1h.
Han lyckades fånga duvan med händerna efter en stunds jackt med lådor mm.
Det visade sig att den här duvan kom från danmark o blivit släppt i helgen, men inte hittat hem eller orkat flyga hem.
Nu är jag kallad djur jägaren på jobb efter att fångat katter o duvor hi hi!
Kommer sakna min lilla hund/duva den kom flygande så fort jag kom ut o satt så jag nästan kunde röra den.
Nu ska den få mat o vila hos den snälle mannen så får vi se om den ska till danmark eller blir svensk.
Viste inte att intresset för brevduvor var så stort o att de är så bra organiserade att de kan komma o hämta på så kort varsel.
En verkligt kul upptäckt.
Man ska tyligen inte ge duvor katt mat torrisar eller mjukt, men den här ville inte ha havre eller ris.
Käns bra att liten nu är trygg o får den vård den behöver.
Tänk om våra kisar hade det lika bra.
Lycka till lilla Duva med ditt forsatta brev bärande, vill du ha mat o vila så vet du vart jag är.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Bra gjort Djurjägarn! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Söt historia
Fantastiskt bra gjort Monsi! Jag är inte säker på att jag hade vetat vad jag skulle göra om jag hittade en duva
. Hur kom du på att det fanns något som hette brevduveföreningen? Stor eloge till dig tycker jag!

Googel är en vädigt bra sök sida hi hi!
Det var min chef som berättade att det var en brev duva i o med rigarna, hadde själv ingen aning
Tyckte bara den var ovanligt tam o hade skum ringmärkning
Skönt de hämtade den så fort o att den gick in i själva lastbryggan.
Hadde oroat mig för den hela semestern annars, eftersom den var så trött stackarn.
Jag gjorde inget som ingen annan här i hittekatter i fokus skulle ha gjort. Men Tack!
Men så härlig historia…aldrig hört någon som fångat in brevduvor så som du gjorde och att den sen hamnade i rätta händer. 
Kanonbra gjort Av dig Monsi.

Puttar upp enna tråd inte för att fok ska läsa berättelsen utan för att en ide som jag har funderat på ett tag.
Brevduveförenigen har en bra sida som visar lite gran hur jag har tänkt, kn tyvärr inte länka med den här datorn saknar ett pogram för det.
Vad tycker ni om en sida som binder samman allt som har med hittekatter att göra?
En sida med länkar till alla förenigar.
EV kontakt personer i varje komun.
En utskrivbar anmällan typ ett standard formulär när man vill anmäla dumpning mm.
Svar på vart man ska vända sig för att få hjälp mm, i sinkomun eller när liggande.
En sida som innehåller enbart information om vad man ska göra om man hittar en katt ev senare andra djur ex kanniner.
En sida där all sammarbetar o visar det.
Ingen sida där man kan skriva vad man tycker tänker men en sida som hjälper folk att hjälpa katter i nöd en sida som förenar alla som vill hjälpa katterna.
Kan själv inte utforma en sån sida men vet att här finns flera kompitenta personer som kan data o flera andra som har massor av bra info till sidan.
Vad tyckr ni om den iden?
Tycker din ide var bra och skulle säkert underlätta för många (bla mig själv) som inte vet vart man ska vända sig i bla akuta situationer mm.

Har nog tänkt på iden om en gemensam sida sen nov när jag hittade kisarna i Eslöv.
Det var jätte svårt att hitta någon som jag kunde vända mig till om frågor mm.
Nu när jag hittade duvan skrev jag bara brev duva på googels o vips så fans deras förenings sida där.
Gick man in på den var det bara att ringa, ringde fel person först men han kunde direckt hänvisa mig till rätt person.
Väldigt bra organiserad förening.
Tänkte att så smidigt skulle det var innom hittekatternas värld med.
Borde finnas flera personer som vill hjäpa katterna fast de ex inte kan ta hem någon kise tänkte på att svara i telen mm
Finns hur mycket som helst som går att göra med lite sammarbete o massor av info.
Sån go djurvän du är Monsi och bra ideér har du. Information om nyttiga och viktiga saker är toppen, tycker också att allt sånt ska vara mer tillgängligt. Kram
iden låter inte alls dum, om man kan genomföra ngt sådant hade ju det varit toppen.

Frågan är vem skulle vilja ta på sig att vara webmaster på en sån sida?
Ifon är ju lätt hi hi! Alla här har ju alltid något bra att komma med i den vägen.
Den svåra biten är som skrivet en webmaster o kanske folk som vill svara på frågor i telen.
Vet att det finns lite advokater mm som tittar in hit mellan varven så lagar o dokument mallar är kanske något de vill bidra med.
Har bett Lena starta en tråd om detta om ni tycker det intresant, kanske någon av de andra värdarna hinner hjälpa Lena med den saken.
En tråd där vi tillsamans utformar sidan vad som ska vara med mm o folk kan anmäla sitt intresse till att göra lite olika saker.
Kanske även när sidan är klar någon vill berättan om sidan på olika sajeter o i media, mm
Stor eloge till djurskötaren ! tycker det låter som en toppenidé !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Idén är inte alls fel. Frågan är hur man organiserar det hela. En sak är att skapa en sida med information, det kan man säkert göra via iFokus. Men sedan ska nätverket fungera också. Det är inget omöjligt, men det tål att tänka på.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack för ni gillade iden.
Organisera det hela vet många här inne som är suveräna på att fixa transpoter, pengar o hem mm med andra ord väldigt bra på att organisera saker o ting.
Det var med tanke på dessa suveräna orginsatörer o alla andra katt älskare här inne jag tänkte men kunde skapa en tråd om saken.
En bra tråd där folk hjälps åt med att utforma sidan o inne håll o anmäla sitt intresse.
Den som håller i tråden måste vara någon som är ducktig på att ta till vara allt bra o hålla rätt på vad folk anmäler sig till.
Kan inte själv skapa den tråden är ur usel på att hålla rätt på saker
Men är bra på att få en massa ider
Hoppas sidan blir av någon gång i framtiden
Tänk vad vi skulle kunna uträtta tillsammans 

puttar för iden om en gemensam sida

bra gjort monsi!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tack! igen men jag gjorde bara vad vem som helst här inne skulle ha gjort.
Saknar liten duva o mina kråkor som de rev ner boet för, såg fram imot att få fälja utväcklingen av kråk bäbisarna men icke. De rev boet en dag när jag inte var på jobb hm undrar om de viste att jag skulle ha anmält personen som rev ner det?
Puttar återigen för iden om en gemensam sida förr alla som bryrsig om hittekatter o hopps att någon vill starta en egen tråd i ämnet.
Det kommer att påbörjas ett arbete med att se över Kattstatus materialet som togs fram för några år sedan via Svenska Katters Sida. Tyvärr hade materialet nästan blvit bortglömt och gick inte längre att nå via SKS. En av våra medlemmar gisele har nu tagit initiativet till att uppdatera materialet. Materialet ligger redan nu på en egen sida. Det är möjligt att det går att utveckla vidare….
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så bra! KOm at tänka på, kunde inte denna sida sammanföras/allieras med KAttpolisen? Tycker det ligger väldigt näa till hands?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#21 min tanke var att allt som har med kisarna att göra skulle finnas med ex kattpolisen o länk dit mm
Låter bra Lena kolla om den går att utväkla, att höja katternas status är ju preoterings fråga ett i mina ögon, för fattar folk att kisar inte är slit o släng så kommer antalet hemlösa att minska får vi hoppas.