Kyckling på fredag?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bakom den glättiga Kyckling på fredag-reklamen finns en riktigt smutsig verklighet. Svenska kycklingar får aldrig se solen, de växer så fort att de får ont och 140 000 kycklingar dör eller skadas varje år under plågsamma transporter.
Det är trångt, 24 kycklingar per kvadratmeter i stallar med tiotusentals individer, och det finns inga hönor som tar hand om de nykläckta fågelungarna. Kycklingarna väger idag fyra gånger så mycket som de gjorde på 60-talet, och deras eftertraktade bröstmuskler väger åtta gånger så mycket. Den snabba tillväxten leder till hjärtproblem och ben som går sönder under tyngden, trots att djuren inte blir mer än en månad gamla innan de skickas till slakt.
Den belgiska staden Gent har redan infört en vegetarisk dag i veckan, för klimatets skull. Paul McCartney och Yoko Ono uppmanar till vegetariska måndagar, och Hemköp har infört Vego-onsdagen.
Djurens Rätt tycker att de vegetariska veckodagarna inte kan bli för många, och uppmanar därför till Tofu på fredag! För kycklingarna, för klimatet, och för att tofu är så gott!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

fy vad vidrigt, stackars kycklingar,,, ja ja vet egentligen hur illa det är men orkar inte ta in det i hjärnan alltid,,,:(
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

usch va jag lider med alla stackars djur som inte har det bra.
Jag vågar inte titta på filmen

Rätt kryddad quornfilé smakar nästan som kyckling.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag har jobbat i kycklingstall en liten stund, pallade inte.. Och min pojkvän jobbar nu på guldfåglen så jag vet precis hur verkligheten ser ut. Kycklingen är avlad fram för att växa fort.. Läskigt.
Men jag viste inte att de behandlade kycklingarna så innan dom kom till stallet.. =/ Jag har varit med vid insättning av kycklingar och japp, dom kommer i plast backar som slängs ut som om de vore sågspånn över stall golvet.. =( Jag grät och plockade ut en och en utan att slänga ut dom så jag blev inte långvarig där.. Jobbade bara 3 veckor av hela sommar perioden. Snodde även två sötingar och hade i garaget hemma.. Ville rädda dom. Men som sagt Boiler höns klarar sig inte. Dom är avlade att ätas. =/
Men fy! Kycklingarna på det där bandet *mår illa*
Usch för djurindustrin.
Att (om) vi människor äter kött är en sak så länge det handlar om vilt eller exempelvis att äta upp den gamla hönan som inte längre värper ägg.Men tofu är gott,det äter jag ofta.
Jag tycker om kyckling, kött och fisk.. Kan inte bli vegetarian men jag kan hjälpa till på de viset att jag äter vegetariskt ett par gånger i veckan.
Klippet med kycklingarna på bandet skar i hjärtat.
Var vegetarian i över 10 år. I somras bröt jag min livsstil och har nu varit icke-veg. i ett år.
Klippet fick mig att vakna igen. Man vet innerst inne hur det går till på sådana fabriker men man försöker slå bort de tankarna. Har länge funderat på att gå tillbaka till min vego-stil och nu tror jag inte det hamnar någon mer djurart i min mun igen..