Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 769 ggr
Gardens
0

försäkringsfadder.

jag har ansökt om att bli försäkringsfadder åt 2katter hos kattkomando syd. känns bra att kunna hjälpa till.

är ni försäkringsfadder? bli det och hjälp en eller flera katter att få hjälp.

forrest
0

försäkringsfadder; är det att stå för försäkringen för katten eller katterna? Då den/de ännu inte fått en hem och att sedan försäkringen övertas av nya ägaren eller avslutas då nya ägaren tecknar en ny?

Jag är verkligen trött i mössan nu ;) men skulle gärna vilja veta mer!

Puma77
0

Min Billy har ju en försäkringsfadder. Undrar om inte den nya ägaren skrivs över när denne övertar katten. För inte ska man behöva teckan en ny och då börja igen med en viss tid innan den åter igen gäller.

Jättebra att du ställer upp Gardens, det uppskattas oerhört.

//Pia

maggan47
0

jag är försäkringsfadder, åt KKS Naquita,  och vad jag förstår skrivs försäkringen över på nya ägaren, och karenstiden är ju borta då, vilket kan vara ett problem om katten är eller blir sjuk

Maggan47

destiny
0

Jag har köpt en försäkrad katt (stödkatt) av KKS. Agria visste det utan att jag meddelat dom! Jag minns faktiskt inte riktigt vad hon sa Skäms men om jag minns rätt skrevs försäkringen över på mig och samtidigt tog en annan KKS-katt över min fd stödkatts försäkring. Det sista vet jag för jag hade kontakt med KKS om det. Det jag inte minns är om jag slapp karens när jag tog över försäkringen.

Puma77
0

EN försäkring har väl oftast en bonus med. Har en katt varit frisk länge och allt så sjunker ju det där undan för undan. eller har jag fel.

Om försäkringen ska gå¨om när katten får ett hem hemnar ju bonusen på 0 igen och det måste ju vara fel.Skrattande

//Pia

forrest
0

Men detta måste ju fungera med att Agria har godkänt och samarbetar med kks? och då är det krav att försäkringen är via Agria med?

Är det "bara" Kks som har så här?

Jag frågar massa för är ju en jättebra variant!

Puma77
0

Jag har ingen aning om hur det fungerar mellan avtal och sånt. men nog borde det finnas fler som har avtal med försäkringsbolag.

Frågar man inget får man ingenting vetaFlört Bättre att fråga än att börja spekulera för mycketSkrattande

//Pia