Fet mat
Jag vill ha tips om bra fet mat och allt möjligt som jag kan ge till en kattmamma med diande ungar. Som måste gå upp i vikt. All tips om mat, gotta, osv som man kan göra henne tjockare är välkommen.

Jag fick tipset att ge Royal Canins babycat (tror det heter babycat) till mamman jag hade.

Ge henne kattungemat (torrfoder). Det är massor av energi i den maten, viktigt för en diande mamma. Ost och smörklickar brukar vara poppis också. Detta får vår diande mamma här hemma och hon är rund och fin i kroppen.

Jag ger Royal Canin Kitten till min mamma, men babycat har nog ännu mer fett i sig skulle jag tro.
Royal Caning har ett foder for dräktiga och digivade katter.
Royal Canin Queen!!
Royal canin kör jag med redan.
Tänkte mera på lite annat.
Den hära katten är bara skinn o ben o håller på att tynar bort.. Och jag måste få henne att äta (som hon knappt inte gör) och gå upp i vikt. Något mera som kanske kan vara mumma och lockande att äta. Samtidigt som det är fett eller nå i och som hon går upp i vikt med.
Vet redan lite sätt. Men tänkte kolla o se om det finns mera tips som man själv inte har tänkt på.
Rått kött (inte råttkött) sägs öka aptiten.
Prova mjölkersättning till kattungar.
Vilken sorts Royal Canin ger du?
Hills A/D?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ge henne äggulor. Man får nog ge en två stycken i veckan (inte äggvitan!) Rått kött har du redan fått förslag om.
Royal Canin Queen skulle jag inte törs ge då det går massor med rykten i uppfödarvärlden att den har orsakat dött hos digivande kattor. Gå in på www.kattforum.se och sök på Royal Canin Queen.
Var det inte nån som rekomenderade äggula och laktosfri grädde i nån annan tråd?
Låt henne äta i ett annat rum om det går så hon inte behöver bekymra sig om att ta hand om kattungarna direkt, för det var det jag tyckte hon gjorde hela tiden.
Åt jättesnabbt och lite för att sedan springa tillbaka till ungarna som var de mammigaste jag någonsin sett.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hills A/D är burkfodret för nedgågna katter väl? Det kan isåfall rekommenderas väldigt varmt. Finns dock bara att köpa hos veterinären. Men energiinnehållet per gram är mycket högt och själva maten tydligen i det närmsta oemotståndlig. Min lilla njursjuka som dog förra året åt detta till och med morgonen hon dog, och då saknade njurfunktion totalt. Det är suveränt när de är sjuka och behöver få energi fort.
Blir det för illa med en diande hona får man faktiskt stödmata ungarna och så fort de är stora nog skilja dem åt under ganska långa pass. Inte helt hundra, men bättre än att hon dör sas…
ja nicknamnet på A/D är ju Almost Dead. 
Köttfärs med äggula, kattungefoder, BLÖTMAT och eventuellt öljästtabletter för ökad aptit.
Den var bra ;)
Hon har gått upp i vikt o fått liten kula på magen känns det som. och revbenen syns lite mindre. men det känns och syns både på päls och kropp att hon har gått upp. Hjälptes bra med mjau burkmat endast =) och lite fil/ägg gula och lite kattunge mat osv. Men mesta dels har familjen fått mjau burkmat som hon äter mest utav. =) En mjau burk mat går åt varje dag.
Se där!Det tar sig, sa mordbrännaren!
Mjau är ju det absolut bästa.
Härligt att hon lägger på sig.