OT Trevlig Midsommar!!
Tänkte bara önska er en trevlig midsommar, trots regnet som öser ner! För visst är det så, midsommar och regn hör ihop. 
Ska bege mig ut på jakt efter svenska jordgubbar, såg att de börjat sälja TYSKA gubbar vid jordgubbsstånden? 
Nu håller vi tummarna för så mycket regnuppehåll som möjligt under midsommarhelgen!

Tack detsamma Liinah!
Ja..det är så sant som du säger..regn o midsommar är ett gammalt hederligt par som hänger ihop i ler och långhalm! Sitter här o är lite halvslö..sonen släppte ut Lucia sent igår kväll av misstag..man var uppe o kikade o ropade..men såg inte till ens röken av någon katt! Frestande att vara ute o jaga sommarnätter, men matten vill ju ha hela gänget inne då..så hörde vi till slut ett jamande här utanför och lugnet kunde åter infinna sig igen.
Jag får hit min pappa från Örebro under helgen..så jag ska väl inte vara så ofin att sitta vid datorn så mycket,…så jag lär få återkomma mer efter helgen..
Önskar er alla en riktigt fin helg!

Trevlig midsommar själv… o till alla andra….
jag var ute 9 i morse för att kunna handla i lugn o ro…. har nu 2 liter jordgubbar i kylskåpet… provsmakade en… underbart god… vädret har säkert gjort att det inte finns så mycket svenska jordgubbar som det går åt….tyska o belgiska brukar ändå vara rätt OK… men svenska är alltid svenska förståss…
hyffsat väder här än så länge….men vad jag såg igår så är väl molnen på intågande för att inbringa regn i morron…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

räcker att höra mej en gång….
*suddar ut mitt dubbla inlägg*…
En trevlig midsommar önska vi dig Lina, med sambo å dina kissemissar…
Å till er alla andra goa vänner här på Hittekatter…Skriver som Lina, å regnet hör ju midsommar till..Så på med sydvästen å ut å dansa små grodorna…
EN TREVLIG MIDSOMMAR TILL ER ALLA….ÖNSKAR CATFOOT MED FAMILJ..
Önskar Er Alla oxå en Trevlig (regnfri
) Midsommar.
Jordgubbar är ett Måste i Midsommar…har ju egna i trädgården men tyvärr är det nog bara ett par stycken som är mogna än.
Ha det så gott Alla! 
Trevlig Midsommar till er alla…
Visst hör regn och jordgubbar till den här helgen..
Själv ska jag jobba nästan hela helgen.. men jag har valt det själv.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

jag har fått en midsommarpresent: 3 RÖD/vita kattungar…tror iaf det… dom måste ha varit till mej…..
Marianne. har Herr Bruno varit ute och slarvat??
Grattis till kattungarna…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja en riktigt trevlig midsommar till er alla snälla kattägare. Vi får hoppas på att vädret blir bättre och att ni får tag i svenska jordgubbar. Den enda gången jag äter jordgubbar är på midsommarafton så då vill jag ha tag i svenska riktigt goda bär.
En liten sommarbild på lilla Molly som flyttade härifrån för 2 år sedan.

TREVLIG MIDSOMMAR HELA GÄNGET!!
Här blir ensamt firande av gubben och mig i helgen. Dottern och pojkvän är med och äter sill men hittar väl annat nöje frampå kvällskvisten. Sonen satte jag för en stund sedan på tåget till Rättvik där han skall fira midsommarhajk med scouterna. Tälta i regnet blir väl trevligt
Så alla Dalarna-bor - ser ni en liten scoutgosse i tjusig halsduk som ser förvirrad ut så får ni höra av er till hönsmamman i Göteborg…
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vill också önska alla en riktigt trevlig midsommar! Här i Dalsland kommer det en och annan regnskur. Men solen visar sig också lite granna. :)
Har precis börjat min semester. Det känns skönt!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
trevlig midsommar på er allihopa.
Själv fyller man år imorgon med till på köpet, så det blir lite extra firande. Fyller ifs bara 24
en av mina födelsedagspresenter jag redan fått av sambon

vilken trevlig present! jag vill åxå fylla år…..
Grattis i förskott….själv har jag två katter som fyller på lördag o 2 på söndag…. bra att ha dom samlade…2 är syskon o en har en ungefärlig födelsedag…..
24….det var ett tag sen….

Glad midsommar allihopa!!!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Grattis Emma och Glad midsommar till er alla!
Själv ska jag jobba men det är bara kul då jag älskar mitt jobb.
Kram!
Glad midsommar allihopa, 2-benta som 4-benta! 
Trevlig midsommar
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Trevlig midsommar till er alla :)

Trevlig midsommar alla och Grattis Emma söt pälsboll du har fått där :) se till att du borstar den väl i rumpan spån brukar fastna så snabbt på dom och därmed får de tova med spån i :P Men de är bara för söta de där bollarna :D tips är kutterspån och halm ps även kattsand är bra i bajs o kisshörnet

Trevlig midsommar även till er. Glädjs åt en extra ledig dag men hatar att jordgubbarna är så förbannat dyra i år !
Åh..vilken fin midsommar-misse du har Bumbis
#24, tack, tur att inte Mitzis mage syns för hon är en liten, hmmm stor, tjockis….
grannarna brukar fråga när hon ska ha ungar…
GLAD MIDSOMMAR ALLA MED OCH UTAN PÄLS!!!!!
Glöm inte o plocka midsommarblomsterna o lägg under kudden.. Inga tistlar o sånt skräp,nä ut på ängen o plocka..
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Trevlig Midsommar till alla tvåbenta, trebenta och fyrbenta från ett regnigt Esklistuna.
Men vad vore väl en midsommar utan regn, det hör väl till. Här kostar jordgubbarna också 40:-/l.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

#27 Betalade 55:-/litern i dag! Nytt rekord… men de var faktiskt "gör-goa" som vi säger här
Opps…var de svenska??
Önskar trevlig midsommar till er alla, jobbar hela helgen, men vad vore Sverige utan vården
Maggan47

#29 Fin-fina "hallänningar"
# 31#
Aha..därav priset 

Fortsatt glad midsommar. 
Här kostade svenska jordgubbar 40:--/litern idag. Jättegoda! 
Forsatt glad midsommar, fast det regnar och haglar. Här finns det inga jordgubbar att köpa. Så det blir lax och cider istället.
Hittade två rymlingar på altanen. Såg 2 katter utanför, det tog ett tag innan jag kopplade att dom var mina. Dom hade hoppat ut genom fönstret i mammas rum. Hemtjänsten hade släppt ut dom. Men dom gick in när Magnus öppnade dörren.

just det där med att andra utomstående kommer in gör mej lite orolig…som inte tänker sej för att se till att fönster o dörrar är stängda…våra egna har en o annan gång kommit ut… o sen tycker jag att det är märkligt att man inte kan låta toadörren vara öppen när det står en sådan skylt i ögonhöjd…förmodar att hemtjänsten är olika personer många gånger?….bra att du såg dom den här gången men vad händer nästa gång?…
någorlunda väder här…*viskar*…
Under midsommarhelgen kan det bli en del öl och några kan bli kaxiga av det. Det kan straffa sig
http://www.youtube.com/watch?v=Wr8xGaYa90g
En del tar tåg till och från midsommarfirandet
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

#36 O härliga gamla visor från 70-talet! De är riktiga klassiker. Hade nästan glömt bort - tur att du påminde oss igen majvi.
#37 Stefan Demerts visor förtjänar att lyssnas på. Han har så underfundiga texter i sina visor.Marknadsvisan är en favorit, men den hittar jag inte på youtube.Här är en bit av texten
När han kommit hem igen då snubbla han på katten ,och föll med grammofon och allt på näsan i rabattenHan föll så dumt att huvet hans det fastnade i tratten .Nu sitter han i stugan sin med huvet i en strut och aldrig tar han emot besök och aldrig går han ut

Majvi den texten hadde gjort sig bra på en annan tråd hi hi! Den är folk galna tråden.
Gillar inte midsommar ricktigt längre älskar jordgubbar men tål dem inte suck!
Får sitta på dass i dagar efter att ha ätit dem, bra när man vill snabb banta hi hi!
Vacker kise Bubmbis, fast du hade två bra biler tänker på en gul kise med en krans som såver så sött
De gamla vis sångarana hadde mycket underfundiga texter syn inga nya har kommit efter dem.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad