Behöver någon hjälp?
Jag är sjukskriven på heltid nu, och känner att jag vill ha något att göra.
Jag erbjudermig därför att ta hand om kattungar som behöver nappflaskas. Har erfarenhet av det, och jag sover ändå aldrig mer än 2 timmar i sträck.
Så om någon behöver nappningshjälp så finns jag :)

Var i landet finns denna förtjusande hjälp?
Det finns ju massor av småttingar runt om i landet som behöver stöd och hjälp. I Skåne tycks behovet vara omättligt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
jag bor i halmstad, men mina föräldrar bor i skåne, så jag kan ta mig lite för att hämta upp :)

All hjälp behövs! Tack för du finns! Putt!

I Crisses tråd Hemlösa i Skåne finns ju titt och tätt kattbebisar som behöver hjälp. Kanske inte alltid med nappning men där kommer ju ofta upp såväl smått som stort.
Skåne Katten är ju också en ständig tråd där hjälp kanske behvös då och då.
Kolla också www.kks.nu

Åhhhh..så fint av dej att erbjuda detta! Rätt vad det är så finns det små missar som kommer att ropa på dej:-O)

Puttar eftersom det finns en kattunge som behöver hjälp!!!!
Har mejlat kks, ang. kattungen.
Lite problematiskt att den finns i k-stad dock, för det är massa omvägar med buss och tåg för att komma dig, så om någon har transporthjälp hade det varit finimang :)

Jag har redan erbjudit surrogatmamma i Malmö till den lille skrutten i Kristianstad.

Så snälla & duktiga ni är!
malmö är närmare :)
men då kräver jag bild om du snuvar mig på en liten :P
Du vill möjligtvis inte ha en blind katt boende hos dig permanent?
Han skall ha ett livsvarigt hem. Han är mycket rar. Letar efter ägaren, men hittills ingen tur alls.
Finns bild på katter.nu
oh.. jag önskar jag kunde, men sambon säger tvärt nej till fler permanenta katter.
jag får hjälpa kattungar enbart för att han är galen i småttingar..

Håller på att försöka hjälpa en dräktig honkatt just nu som är avlivningshotad, det hade ringt fler på annonsen idag men ingen som hade nappat.
Hon är ganska rund så hon kommer nog att föda snart.
Ägaren ville inte ge henne till mig då hon inte hade hjärta att låta henne få vara i en lägenhet eftersom hon är van att vara ute.
*suck*
Hon finns i Ockelbo, norr om Gävle.
jag såg den tråden faktiskt.. förstår inte varför människor inte kastrerar innan det är försent..

Jag hittar inte den blinda katten, vart min katter.nu finns han?
kattakuten under diskutionsforum tror jag det var.
//Pia
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=13&t=156973&start=0&st=0&sk=t&sd=a
här finns information om den blinda katten, SagaLina
Maggan47
SagaLina; den blinda är "Grå katt upphittad på Gotland" Det finns bild på honom där.
Jag letar efter ägaren för han är märkt och vansinnigt kelen så nån har ju uppenbarligen brytt sig om honom en gång. Han ser ljust/mörkt och klarar sig bra, men han ska inte behöva bo på katthem uan behöver få vara i ett hem. Han komer förmodligen att mest sova i ett soffhörn och ta paus för att äta och gå på lådan. Han är mycket kelen. Väldigt snäll och rar.

Men jag tycker ju att någon borde sakna honom……

Va snällt av dig =)
putt
jag puttar upp då jag fortfarande har möjlighet med kattbebisar :)
har dessutom en nybliven mamma här hemma som har accepterat kattungar för óch hon har bara en ensam kattunge den här gången.
väntar även en kull om 56 dagar, om någon i framtiden behöver surrugatmamma.
(och för er som undrar så är jag fodervärd till kissarna så det är inte vårdslös avel)
Putt! HAr du hört med Exemplevis KKS?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#22 Snälla du? Du kan inte hjälpa praxis med Mimmi över sommaren?. Jag vet att hon inte är kattunge men hon är en fin katt-dam som behöver både hjälp och sällskap av andra katter.
#23 nej, har inte tänkt på det. ska mejla dom :)
#24 ska fråga sambon.. han har sagt nej innan till fler katter men han är källinggalen så dom får jag ta hand om tills dom kan flytta..

#26 Det kanske skulle kunna bli över sommaren för att ge Mimmi lite extra tid och avlivning inte skall behövas ta till. (Hemska tanke..
)
var hittar jag mimmi?

*puttar*..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

*putt*..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

har du pratat me praxis om mimmi?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#33 min sambo sa tvärnej till en vuxen katt till tyvärr.. men har frågat alla bekanta och bett dom hjälpa till att hjälpa mimmi..