Kissekatter..
Ja, var går gränsen från att vara hopplöst ohjälpbar….Min dotter har två verkliga kissande katter..Den yngsta Pulver är värst…Han pinkar överallt, i soffan , i sängen…Ja där det är mjukt där pinkar man , enligt Pulver..Min dotter har provat allt under flera år, så vad gör man..Hon orkar inte längre med detta pinkande, nu har ju även en litet barn kommit in i deras liv, mitt barnbarn…Å hon kan inte ha hans filt eller nått framme, för då pinkar han på det genast..Så här har han hållt på större delen av sitt liv, han är 4-5 år gammal..
Min dotter gråter,
å är förtvivlad, hon vet inte hur hon ska göra..Har fått hört av vette å andra kattmänniskor..Att han är ett hopplöst fall, katten har problem å kanske det bästa vore om han fick somna in..Min dotter gråter då ännu mer, för hur det än är så älskar hon sin katt..Men klarar inte hans bteende..
Jag tror att han skulle passa som stallkatt eller dylikt, inomhus går det inte att ha han, eftersom han då pinkar ner det mesta…
Vad tror ni????
Stallkatt vore ju ett bra alternativ. Ibland kan de sluta kissa om de byter hem också - om det är något protestkissande som det handlar om. Ni skulle kunna konsultera den jättebra veterinär vi har i Göteborg som är specialliserad på katt per telefon. Han sa vid ett tillfälle att han hade bra metoder som brukade hjälpa.
Antar att ni redan följt råden från artiklen När katten inte är rumsren som finns här i hittekatter: http://www.hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=c508605f-a6f9-4597-8419-fcbcc79d6143
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, Lena..hon har provat det mesta..Hon känner hopplöshet…Har du något telefon nummer till denna vette, eller mailadress…Vi är tacksamma för allt, för snart bryter nog min dotter samman..Har inte en möbel som det inte stinker kattpiss av..Dom ska nu flytta å köpa nya möbler å hon gruvar sig för vad som ska hända…

Förstår att detta är ett väldigt svårt problem för er, antar att din dotter provat med ättikssprit..apelsin/citronskal, torrfoder där katten brukar göra toa osv..osv..ett miljöombyte kanske, kanske skulle kunna hjälpa..endel katter kommer av sig, o "glömmer" sina ovanor i samband med flytt..ser att du fått tips om en bra veterinär..hoppas att du kan få goda råd därifrån..tänker på er..
Sidentass
Ja, Siden…Allt detta är provat…Kattlådor flera stycken, peppar å apelsinskal.Fy spray..Ja, alla tips som rullat in under åren, har provats..Hon är desperat min dotter…
Ja, detta med flytt har heller inte hjälp, hon har flyttat, men kissen fortsätter kissa på allt mjukt…Ja, nu sätter jag mitt hopp till denne vette…Lena hör av dig om hur jag kan få tag i denna vette..kram
Jag antar att han är kastrerad. Det är inte så att han har urinvägsinfektion och kissar mycket pga det? Stackaren. Jag förstår att hon inte vill ha sitt barn bland massa kattkiss. Kanske det finns ett stall där hon kan ha honom och hälsa på ofta.
Susanna
#4 Förstår att det är ett svårare fall än vanligt detta. Stallkatt kanske är det bästa för just den här kissen. Inte kul om de får nya hemmet nedkissat.
Här är en länk med info om veterinären jag varmt kan rekomendera: http://www.kattkliniken.se/
Han finns i Göteborg och Helsingborg.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bamse fick komma till mig i somras.Han kissade överallt i det förra jourhemmet och han undersöktes hos veterinär som inte hittade något fel.Möjligtvis kunde det finnas lite "grus " i urinen.Han kom till mig som har många katter och jag har inget stort hus.Dessutom har jag träpellets i lådorna. Bamse är forfarande en skygg katt och får inte gå ut men hos mig har han kissat i lådan.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

min Buzan som är 7 år började kissa i sängar o soffor när hon var könsmogen….hon kastrerades men blev inte bättre… men jag har kämpat på i motvind….dörrar till sovrum stängdes när vi inte var där….har vaknat två gånger av att hon kissat på MIN kudde… häääärligt uppvaknande?…
… soffan luktade till sist urk……men sen i februari så blev jag bostadslös med 5 katter….då bestämde vi oss för att kasta soffan….i maj flyttade vi in i ett radhus… köpte en begagnad soffa på Blocket för 500:-….. sen dess har hon kanske kissat 5 ggr på fel ställen… idag är dörrarna öppna till sovrummen ständigt…tror mycket av hennes beteende var just det att soffan luktade verkligen kattlåda….idag är min Buzan en helt annan katt….hon verkar trivas betydligt bättre….. fungerar bättre i kattflocken…
tilläggas är att jag tror hon hade en hemsk kattungetid…jag har även en annan från samma kull som är ängslig för främlingar så jag dragit denna slutsats….men hon har alltid varit egen…. tror hon är ssnorlunda på något sätt för min hankatt har alltid haft ett horn i sidan till henne….när han är på dåligt humör har han ofta varit på henne och hackat (han är halv abessinier om det kan vara en förklaring?) .. detta har resulterat i att han ibland säkert stängt av hennes väg till toalådor….därför har jag toalådor på många ställen för att säkra hennes chans att få gå på toa….
har din dotter fler än två katter?….trivs dom tillsammans?…..
svårt problem för din dotter…. hoppas det löser sej…..fråga gärna mer om jag svamlat på för mycket….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Tack för alla råd..Men det känns som om allihopa är prövade…Så himla trist..
MarianneE11..Jo hon har även en katt till, en honkatt (bägge är kstrerade)..Hon har äve tendenser att pinka lite varstans, men det är bara i protest mot något, å inte alls så ofta som Pulver…Exotica som kissen heter, kissar ibland på spisen, å då bara om matskålen är tom å hon är hungrig…Snacka om protest…Kisserna är vänner dom sover tillsammans, å verkar leva med varandra utan större problem…
Det är svårt detta, men situationen är ohållbar…Vi ska försöka med denna vette i Göteborg…
Om nån vet nån vänlig själ som vill ha en stallkatt å som sköter den med mycket kärlek, är välkommen att höra av sig…Kram

tråkigt att ingenting verkar fungera….och ni verkar ju ha kämpat på länge för att försöka lösa problemet…och kissen verkar ju desutom inte bara kissa på kuddar, täcken o soffor…min Buzan tror jag aldrig kissat direkt på golv, spis…..
jag håller tummarna för vet. i Göteborg…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/