Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 1007 ggr
TereseE
0

"Kattuppfödare"... grr!

Vad tycker ni om denna person som kallar sig kattuppfödare?

Okej att man ska höja kattens status, det är jag absolut för.

Men att ta 2000 kr för huskatter som inte ens blivit vaccinerade och sedan kalla sig kattuppfödareuppfödare för att honkatten blivit påsatt av första bästa lösspringande hane?

Jag ser rött! Skrikandes

Som om vi skulle behöva "uppfödare" när det redan finns så otroligt mycket katter som är hemlösa redan, magstarkt.

Personligen tycker jag att man höjer kattens status genom att ta ansvar och kastrera, vaccinera, chippa och försäkra samt att inte medvetet avla på dessa katter.

Anm. Har tagit bort länken då det enligt PUL inte är tillåtet att länka hur som helst till annonsforum där det kan finnas personuppgifter. När vi vill diskutera en annons får vi göra det genom att beskriva annonsen i egen text. //Lena - Sajtvärd för Hittekatter iFokus

Imasy
0

Ska man föda upp katter och kalla sig uppfödare kanske man först ska lära sig vad färgerna heter ;)

Sidentass
0

Får en svag känsla av att katterna fötts upp för ekonomisk vinning..bra att man tar bra betalt för katterna, men att kalla sig uppfödare är lite väl att ta i..jag kan heller inte färgteckningar och deras benämningar, men så går jag inte ut som uppfödare heller…bättre som sagt att kastrera sina katter..

Alexej
0

"Vår ljuvliga katt Tigris fick fem ungar, av dom valde vi att behålla två. Mamman är halv norsk skogskatt och pappan okänd, vi tror att det kan vara en bengal i området, men det är inte säkert så vi garanterar inget."

Annonsen är fråb Blocket/Stockholm.

På bilden ser mamman ut som en vanlig huskatt. Men de säljer säkert sina ungar…. Obestämd

Och att kalla sig för Tigris kattuppfödare….Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

liinah
0

Jag började skratta när jag såg annonsen… Fy vad oseriöst, trots försöken att få det att låta tvärtom - seriöst. Fina ord och välformade meningar.. Fy så dåligt!

Orange katter har jag aldrig hört talas om, det är definitivt inget man säger i uppfödarsammanhang..

Och att inte veta vem pappan är, ja det säger allt.

Hoppas katterna kommer till bra hem där de blir vaccinerade, märkta och undersökta!