Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1014 ggr
essut50
0

Godmorgon/kväll v, 24

Såg att vi hade glömt bort att det var en ny vecka.Förvånad

Har försökt att kolla min skatteåterbäring på nätet, men man kommer inte in just nu..suck..Är så nyfiken hur mycket jag ska få tillbaka, har ju mina arbetsresor som jag får göra avdrag för.

Idag är det mulet, kanske det ska bli regn idag. Så ska man börja jobba igen inatt, hoppas det blir lugnt där.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Danielssonsgarden
0

Halloj på er!

Tråkväder idag med, igår regnade nästan hela dan.

Vet hur mkt jag ska få tillbaka men enligt skattekontot så skulle jag få dem utbetalda 6/6 men än finns inga på mitt konto ialla fall så jag undrar när de kommer ja.

Idag har fm bestått av telefonsamtal och städning, men jag har kvar att göra ännu. Lite senare i em ska vi in till Linköping för att köpa studentpresenter och lite annat. Måste stanna i Åtvid också för att beställa blommor till studenterna, mkt smidigare att beställa och betala i förväg för man lär ju inte vara ensam på fredag annars.

SaraC
0

Vad trevligt att få tillbaka på skatten, det är roligt med lite extrapengar till sommaren. Hoppas det blir en lugn dag på jobbet Glad

Här är det faktiskt sol, ska strax ta en långpromis med vovven. Fick erbjudande om ett litet extraknäck i sommar, så nu är jag glad!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MariannE11
0

Skrattande jag fick mina pengar alldeles nyss… jag fick mycket… men tyvärr är de mer än intecknade….men jag ska kosta på mej en rejäl klippning iaf…. å sen har jag prioriterar vem som ska få pengar först…..ska nu äta lite lunch o sen se hur jag bäst förvaltar pengarna….tjoho… kul med pengar….

Buzan är rätt rolig…. eller egentligen tvärtom…. hon har kissat på fel ställen i minst 6 år…. de sista 3 åren har varit bra… men sista månaden så har hon börjat igen… kanske saknad av sin bästis?…. men hon sitter mer i knä nu än hon någonsin gjort….men över till det "roliga"…. igår kväll när hon hade ätit sin mat så drog hon sej undan till hallen där flest olyckor sker…jag följde efter…. såg på henne att jag kom olämpligt….kom på själv att lyfta henne i kattlådan… men näää…. vilken förolämpning för hon var då aaaaaaabsolut inte kissnödig alls…. hon slank uppför trappen…. följde efter på avstånd… såg henne titta på en säng med sin skuldmedvetna blick…. sen såg hon mej….gick nerför trappen o in på kattlådan…. o jag vill då lova att det skvalade friskt o länge… ska placera en låda till henne i hallen för jag vet inte om det är säkerhetsvakten Bruno som bestämt att hon inte får idka deras lådor…

det regnade i morse men nu TROR jag att solen brutit igenom lite grann… får se om det består….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Har oxå fått mina pengar idag, en liten slant vart det..Mina pengar ska gå till tandis till hösten..suck…

Marianne Tror att det är den där Bruno som vill ha sina lådor för sig själv därför får inte Buzan gå dit.

Här är det Pontus som inte vill att Milou ska vara på balkongen alls, han motar bort henne med tassen..SkrikandesBalkongen är hans privata verkar det som..Skrattande

Inge-elsie
0

God förmiddag  Här är allt lugnt för tillfället. Sarah har börjat komvux igen . Hon har pluggat 4 timmar med hjälp av Puckot.

Skall kolla om skattepengarna har kommit ännu. Blev lite mer än jag räknat med. Skall köpa ny gräsklippare och tvättmaskin tror jag.

Mamma sover och Magnus har insulinkänning igen. Men det blir nog bättre.

JeanetteS
0

Jag har bara en stor summa i restskatt att förvänta mig. Så inget positivt besked för mig i a f. Gråter

MariannE11
0

telefonen ringde nyss… ett akutfall med en liten kattfamilj med ungar på ca 2 dagar….väntar ju på en annan familj men det ska nog gå att bägge familjerna får plats….den här extra akuta familjen dyker upp i morgon….kanske jag vågar titta på kattungebilder nu…. KANSKE…

MariannE11
0

kissekattfamiljen på ingång…..*nyfiken så jag svimmar*…

Inge-elsie
0

God eftermiddag Idag var det katastrofvarning utfärdad här hemma. Tur att mamma åker i morgon så jag fär ta det lugnt. Mamma häll på och ramla igen och katterna slogs. Puckot skrek och kissade på golvet igen. Funderar på om hon skall börja med tabletter igen. Idag kom skatteåterbäringen som tur var. Så nu är man rik igen för tillfället, Var lite mer än jag hade väntat.Nu skall jag skura köket innan jag ger upp för idag.

MariannE11
0

bra för dej Inge-elsie att mamma åker i morron… vart ska hon?… glad för din skull att kanske få det lite lugnare… inget kul med bråkande kissar… vad är det för tabletter du har till henne? Jag satte in en extra kattlåda till Buzan i hallen eftersom det oftast är där hon kissar fel… har hellre en kattlåda på fel ställe än en kissblöt strumpa….Obestämd

jag har varit hos sjukgymnasten o fått en ny övning då vi KANSKE ändrat på vad som är fel hos mej… får se om det blir bättre med den här….på hemvägen så handlade jag lite… 2 par byxor så jag kunde slänga det enda paret jag hade, ett linne o en väska…. stannade till även på min mataffär o köpte lite blommor att sätta ute, pelargoner, petunior….ska köpa fler i morgon…Glad

försöker mej på en viktväktarcheesecake….ska bli kul att se om den smakar sen som den ska…

essut50
0

träffade en jobbarkompis imorse som var på väg till Falun för att ta körkort. Tänk att man åker runt om i landet för att göra det fast man bor i Stockholm.

Nu har jag sovit min 5 timmar, dax att åka till jobet igen..suck.  

Marianne Så du ska ha 2 kattfamiljer hos dig igen??Lycka till säger jag.

Inge-elsie, ta det lugnt så brukar det ordna sig..

MariannE11
0

en iaf…. den andra får vi se när de går i fällan… de har inte börjat äta kattmat än…. de får groda till lunch….Rynkar på näsan…. ska tvätta dom först om nosarna tror jag…. inte riktigt 100 att familjen röd kommer…katthemmet vill gärna avlasta mej om annat akuthem anmäler sej….men jag ställer gärna upp för rödpälsar…Skrattande

Inge-elsie
0

#10# Mamma skall till dagverksamheten  och spela bingo som hon gör på torsdagar. Puckot fick lugnande medel av Ann-Marie Nilsson. Dom hjälpte då. Just nu är allt lugnt. Skall nog sova innan allt börjar igen.

Sidentass
0

Varit på skolavslutning i samband med att min son nu gått ut femman…hmmm han växer ju snart ifrån mej!!!

Ska ladda upp med lite mer koffein, sen bär det in till stan för att handla lite, är mäkta trött på dessa busskort som man ständigt måste ha uppladdade här..vet ej om det blir cykelväder än, regnet liksom hänger i luften..

Skatteslantarna har kommit, det innebär att det är dags för mej att ringa vetten o beställa tid för omvaccinering av hela stora kattgänget! Får vänta till nästa vecka när sambon har fått semester så får vi tillsammans stapla burar o kärror o sätta oss på bussen….

JeanetteS
0

Det är dags för mig med att bege mig till veterinären för vaccinering. Tre av dom ska ha sin årliga. Flingan ska ha sin andra spruta och Chillie ska ha sin första nu när han äntligen är frisk!

Danielssonsgarden
0

Här ska vi om en tag ge oss iväg på cirkus med äldsta grabben. Lillkillen får stanna hemma med barnvakt, han har för mkt myror i byxorna för att sitta still och titta :D

mymlanbus
0

Idag blev det klart… har anställningsbeviset ligger framför näsan nu :) jag är anställd till den siste juli och det är jag jätteglad för :) kanske att jag får vara med och packa för bokrean också :) det skulle vara toppen!

1½ månad, det är inte så lång tid, men jag är jätteglad för det lilla och det innebär att jag har erfarenhet och kan söka liknande jobb sedan *HURRA*

Måste ner och ta hand om tvätten

Ha en ljuvlig torsdag :)

Kraaaaaaaaam

MariannE11
0

Inge-elsie synd att det inte är torsdag oftare då…Flört

grattis Sidentass till pengarna.. jag slog på stort ikväll o klippte mej o lite slingor… var där 6 timmar…. en 1000 lapp…nyss hemkommen så man kan tro att det var svart…. men det var hos vanlig frissa som nog inte trodde vi skulle hålla på till halv 1 på natten….Obestämd

veterinärbesöket hoppas jag gick bra Jeanette

cirkus Danielsson….hoppas den var bra?

bra mymlanbus..grattis!

ska se om jag lyckas få sova hos kattmamman… ja inte i hennes korg utan i sängen…..då kanske hon kan lugna ner sej lite……

martdat
0

#18 ojdå, 6 timmar, Då hadde jag blivit et nervvrak,,,

Godmorgon, här regnar det,jag ska jobba sissta dan i dag sen semester i tre veckor, försökte sjuta på den pga det dåliga vädret men det fick jag inte,,,, behöver renovera både ute o inne här hemma så jag har att göra, ska slappa en massa med,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

jag tyckte mer synd om frissan.. först avfärga i typ 1½ timme…trots att klockan passerade 12 så var hon nogrann ändå o inget hafsig som jag skulle ha varit… känns jätteskönt md betydligt kortare hår o annan färg….

vad skönt med semester… fast jag ska ju inte klaga som är sjukskriven o mår hyfsat ändå…. varför blir man då sjukskriven?… jo jag har nedrigt ont i ena armen…

jag försöker köra lite viktväktarrace o de dagar det blivit förändring är när jag sprungit… funderar därför på att göra samma sak idag…jag har tappt 0,8 kilo efter varje springpass…. fast tänk om tesen spricker?

sov konstigt inatt… sov hos kattmamman som inte fattar vad kattlådan är till så det luktar lite…. håller på att tvätta nu o ska ställa dit kattlådan så nära som möjligt o se om hon fattar…sen är hon en mördarkatt….hon blev så glad när jag kröp ner i sängen så hon la sej över huvudet o såg till att jag inte kunde andas… det gjorde hon fler gånger under natten o jag är lite konstig för jag gillar att ha fria andningsvägar….Obestämd

ska städa lite, o sen försöka fixa till mej… är på seminarium hela helgen med början i kväll… tur att det är kort bit dit…..