trädgårdsavfall???
I måndags hittade en liten flicka en igentejpad kartong vid en återvinningscentral i Bergsjön - Göteborg. Kartongen rörde sig……och när hon öppnade den hittade hon två kattungar. Flickans mamma hade redan 4 katter och hon ringde till Lerums Djurklinik där hon blev tipsad om Göteborgs Katthjälp.
Idag tog vi (Göteborgs Katthjälp) emot dom. 2 jättefinna sociala kissar! Dom har tydligen haft ett hem hos någon som tröttnade på dom.
Om man inte lyckas hitta hem till dom kan ju alltid dumpa dom vid trädgårdsavfallet hos återvinningscentralen….. Troligen väntar nästa års kull samma öde, eller ska vi tro på att ägaren har råd/lust att kastrera sin hona?
Bilder kommer!
/Miranda

Fy F*N vilket folk det finns. GRRRRR. Gör man så med hundar tro??? Knappast, eller??
sådana ska INTE heller ha djur överhuvud taget!!

Hur kan man göra något sådant? Jag förstår mig inte på dessa människor! 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hur är folk funtade mellan axlarna.
Det måste vara ganska tomt där.
GGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRR
Jenna

#1: Tyvärr händer sådant där inom alla olika djursorter. kanske tejpas de inte in i en papperslåda. Men illrar som lämnas i tramsportburar i skogen utan mat och vatten.
Hundar som sätts fast i träd mitt ute i skogen med kättingar. Och hästar som lämnas i hagar.
Ja, listan på människors grymhet kan göras lång.
Men visst, oftare uppmärksammas det med katter. Kanske för att det finns fler katter, vad vet jag. Men det är skrämmande och totalt oförsvarsbart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ohhhh….nu blir man riktigt arg igen..man blir så arg att det är svårt att tygla sig…finner inga ord för den typ av människor som begår handlingar av detta vidriga slag. Tyvärr tror jag inte dom blivit klokare tills det är dags för nästa kull…det är otäckt..fruktansvärt helt enkelt…
Men…är så glad att flickan var uppmärksam och tog sina kontakter, känns så skönt att småttingarna nu är under ert beskydd…
Sidentass
Människans grymhet har inga gränser. Och naturligtvis blir det de oskyldiga djuren som blir de värsta offren. Skönt ändå att flickan reagerade och att dessa katter räddas i sista minuten. Men man underar vad som händer nästa kull…..
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

dom har det i alla fall bra nu….men som sagt, vad kommer att hända nästa kull? 
det är en hane och en hona. Honan är svart med vita tecken och hanen är semilånghårig, blågrå med vita tecken. Jättefina och mysiga katter.
På fredag ska vi till veterinär för att få dom vaccinerade.
/Miranda

Sånt här är så fruktansvärt. Glöm inte att göra en polisanmälan på det hela, bara för sakens skull.
Jeppe, en katt som vi fick in förra året hittades ute i skogen med brutet ben efter att ha brutit sig ur en kartong: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,756221,00.html http://www.expressen.se/index.jsp?a=498981
Förra året räddades en katt av en slump ur en sopbil också. Föraren hörde ett konstigt ljud bland allt annat ljud. Stannade, tittade och räddade en kattunge som skadade svansen i maskineriet. Fattar inte hur folk tänker. Den fick också ett hem sedan efter en liten svansamputation.
Tänk så mycket hemska berättelser vi alla har om dessa brott mot djur som pågår hela, hela tiden.
Ge gärna tjejen som räddade dem ett diplom för sin insats. Sådant uppskattas lovar jag.
Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Miranda Det här skulle ha anmälts till pressen av dig och så skulle du ha passat på att efterlysa vittnen!!!!(De j-larna ska inte kunna känna sig lugna!) Och poängtera att detta är kriminellt!!!
Kanske inte försent ännu????Försök Miranda! Kattungar på återvinningstation!!!Det är makabert och media bör ha intresse! Testa GP/annan tidning!!!
Soulway

har skickad iväg mial till olika tidningar, så får vi se vad som händer.

Alltså hur i h----e kan man göra en sån sak?! Om man nu inte vill ha kattungar så ska man KASTRERA sin katt! Hur fan är folk funtade egentligen?? När ska man fatta att djuren har känslor?! Dom kan också känna dödsångest!!! F-n ta er som gör sånt!!!
#10 Jättebra!!!!
Soulway