Lekdags
Jag var ut i trädgården och plockade långa grässtrån för att leka med mina skyggaste katter.När vi leker brukar jag få klappa dom utan att de bryr sig.När vi nyss hade börjat leka hörde jag hur det krafsade och krafsade på nätdörren.Det var Kajsa som ville in och leka.Det var mycket roligare att springa efter grässtrån inne än att springa omkring ute.
Det blev inte mycket de andra katterna fick leka.Alla grässtrån var Kajsas..
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Vilken smart ide att leka med grässtrå med katterna. Såna tips är verkligen bra.
Förstår att Kajsa vill leka själv med dom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Åh, jag ska ut och leta grässtrån imorgon! =) Kanske lyckas röra lilltjejen litegrann då iaf..
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"
jag har haft skygga katter i hönsboden på c:a 9 m2 och där lekte vi väldigt mycket med grässtrån.Det tog alltid väldigt lång tid att klippa gräsmattan utanför boden för Elsa brukade sitta i fönstret och lägga huvudet på sned"vill du komma in och leka?"Klart att man gjorde det.Sen när Elsa blev trött brukade Fresia ta vid. Det var stort när skyga ångmaskinen fresia kom fram och ville fånga strået.Den tredje katten hade blivit tamast och älskade att bli borstad och kliad under hakan men hon ville inte leka. Men när jag sov i boden,-det var inte särskilt bekvämt så jag vaknade flera gånger-då var det de skyggaste katterna Elsa och Fresia som satt bredvid madrassen och ville leka. Och jag brukade alltid ta med en bunt med grässtrån när jag gick in i boden.
En del katter vill inte leka med gräset men här brukar det vara populärt hos alla katter att äta gräs.En bukett med gräs som man hänger upp och ned är också intressant att nosa på eller tassa med.
Ibland har jag haft ett gäng med kattungar och ungkatter som har sprungit runt mig i jakten på grässtrået.När någon har fått tag på det är det bara att ta nästa strå.Maja ville inte vara med och springa men hon brukade tugga på stråna så att de blev lagom långa.Det är gräslikt i stugan ibland, men vi har kul.
Allsång på skansen och morden i midsommer förknippar jag med att jag ligger på golvet och katterna jagar grässtrån runt mig och över mig. Nu blir jag nostalgisk här och minns mina älskade små raringar, men jag är givetvis glad över att många har fått nya hem.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.