Jamar
min lilla katt jamar när hon ska bajsa ,det låter som hon har väldigt ont, och jag blir lite orolig, vad kan detta bero på, någon som vet?
Krystar hon? är hon kanske för hård i magen? Då ska man visst kunna ge messmör som gör dem lite lösare och det är ju inte skadligt hellr
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Eller parafinolja från båda hållen.
ja det är också bra. Men det lakar ur om man ger för länge. Sen kan ho ju ha andra problem med lilla rumpAN, DET VET VI JU INTE, vet inte hur det är med analsäckar?

jag kanske borde uppsöka veterinären..
Bra idé med veterinären även om det inte är något farligt är det ju bra att veta eller lära sig om det är något man kan åtgärda själv.
Beror på. Är hon hård i magen? alltså stenhårda korvar? Och ser honn irrirerad ut i lilla rumpan? Vanlig matoja kan man också ge, alltså solros eller soyaolja. Men är hon normal i magen och jämrar sig väldigt och kanske till och med undviker lådan, då är det nåt fel. Annars så har jag en liten gnällpelle här, så fort han ska sätta sig och kissa/bajsa, så ska han låta. OCh det är inget fel alls, han bara skrämmer upp mig ibland.
Tusse min förra katt jamade jämt när han skulle bajsa..Det var inget fel på honom enligt veterinären.
Så det är bra om hon får komma till veterinären..
Lycka till.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"