Cleopatra!
Efter en vädjan på KKS sida om att en högdräktig hona gick i Wämöparken i Karlskrona så kände jag mig kallad och nu är hon här Cleopatra som jag döpt henne till. Vilken dag som helst är det dax för nedkomst för damen då det rör sig i magen. Full av loppor och med risk för att få de i hela huset så har jag nu dragit ut sängen i vardagsrummet medan hon fått hela mitt sovrum för sig själv. Väldigt trångt men det gick. Enligt vet så skulle hon vara väldigt ilsken men ännu har jag inte sett några tendenser till detta. Satt bara en halvmeter ifrån henne på golvet och helt plötsligt sluter hon ögonen och tar en liten slummer. Har ätit i natt så jätterädd verkar hon inte. Mera följer när ungarna kommit…

Sååå vacker hon är!! O så skönt att hon får vara inne hos dej och slippa föda sina bäbisar utomhus…önskar allt lycka till med henne och de väntade små liven!
Åh..så liten söt tös 
underbart att hon fått flytta in till dig…även om du fick flytta ut (från sovrummet) 
Tro sjutton hon kan verka ilsk..men vem skulle inte göra det när man är helt livrädd, hon har ju redan visat att hon känner sig lugnare hos dig. Kommer säkert gå bra.
Lycka till!

Några ungar ännu?

Så vacker hon är.
Älskar svarta missar.
Har huset fullt av dom själv.. 
Här är en till som älskar svarta (och svart/vita) huskatter. Hoppas allt går bra med henne och hennes kommande ungar hos dig! 

Nu har bebbarna kommit. Två svarta och två svarttigre´med vitt på huvudet och tyvärr två döda. En av varje kön ser det ut som. Fick åka in akut eftersom en av ungarna fastnade eftersom den var extremt stor sa vet. Alla mår bra nu ca 6 timmar gamla. Födelsevikten var 107 g på de tigre´och 90 resp 99 på de svarta. Stackare Cleopatra som fick efter allt detta xtra vätska och antibiotika. Mamma är nu helt slagen och tillåter mig att ta ungarna utan minsta fräs. Bilder kommer på söndag för i morgon ska jag jobba hela dagen så min son är då kattvakt.
Grattis till de små! Blev det kejsarsnitt för henne? Det är ju dyrt som tusan på en oförsäkrad katt…
(Det kanske inte ens finns avelsförsäkring för huskatter som täcker kostnad för kejsarsnitt?)
Grattis söta mamma Cleopatra. Lycka till med bebbarna

Inget kejsarsnitt som tur var men när vet drog ut ungen så utbrast hon "herregud" Ungen var ca tre cm längre än de andra så det var tur att jag kom hem i tid så jag kunde åka in med henne.
#10 Oj oj, men tur att ni slapp en räkning för kejsarsnitt i alla fall. Har hört att katter kan få olika gamla ungar i samma kull. Kanske det som hade hänt här men en så pass stor kattunge?

Har varit ute för detta en gång tidigare med min ena perserhona som tyvärr dog av inre blödningar efteråt. Där var också den ena ungen mycket större än de andra.

Här kommer bilder på Cleos ungar. De två svarta ser likadana ut. Är helt svarta men med gråa hår på benen som blir allt mera grå ser det ut som. De andra två är också nästan helt identiska dvs tigreé. Det gick bara att ta kort på två av dem eftersom de andra skrek och skulle absolut inte vara still en enda sekund. Så håll till goda…

Grattis till de små.
Hur mår mamman nu?

Cleo mår bra nu hon både äter och dricker. Är väldigt rädd om ungarna. Jag får lov att ta upp dom men om jag kommer in i rummet när hon sitter och äter så hoppar hon genast ner till ungarna i lådan och så kommer ett litet fräs men det går ändå att klappa henne. Tror hon haft dåliga erfarenheter av oss människor så det tar väl lite tid att få tillbaks tilliten kan jag tro. Hennes päls börjar se bättre ut nu eftersom hon var väldigt raggig efter alla loppor.

Har nu döpt ungarna. Den svarta hanen ska heta Thutmosis och den svarta honan ska heta Tefnet. Den randiga hanen ska heta Echnaton och den randiga honan ska heta Neferitis. Alla egyptiska namn liksom Cleopatra. Tyckte det passade bra. Knasigt eller vad tycker ni…