Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 871 ggr
Tezza
0

Bjässe till katt!

Tezza
0

Jag tycker dock inte att han bara ser stor ut, utan fet oxå! Men det kan ju vara en missvisande bild, vad vet ja. Tycker i allafall att det är djurplågeri, i allra högsta grad, att övergöda sina husdjur.

Lena
0

#1 Håller med dig, den kissen behöver defintivt hjälp att banta ned sig. Just fetma är en av de värsta hälsoriskerna för en katt. Det kan kommer många olika sjukdomar och hälsoproblem av det.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Det där är en vanvårdad katt som borde polisnmälas och anmälas till inspektör. För den katten lider, och kommer inte att leva länge till. Blir så ARG,

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

vanessa
0

Läste sedan att han för light foder, men något annat kryper ner i den där katten. Han behöver genomgå en ordentlig kur så att säga för att gå ner i vikt. Men veterinären de anlitar verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.

Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

Stackars katt! Märkligt att ägaren ens vågar visa upp den i media och skryta med hans vikt!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Lena
0

Lite knäppt egentligen med sådana här rekordreportage.

Det troliga är att han får i sig av de andra katternas mat också eller att de ger honom en massa andra godbitar vid sidan om den vanliga lightfood maten. Då blir det inget resultat tyvärr. Om man ska lyckas med viktminskning av katt måste man vara bestämd och målinriktad. Man får utfodra katterna i olika rum helt enkelt och sedan strikt hålla sig till dietfodret. Det gäller också att tänka på att det är det bästa man kan göra för sin katt om den blivit överviktig och inte tycka synd om den. Däremot är det synd om kissen om den fortsätter att vara överviktig eftersom det leder till mycket ohäloproblem och även förkortar livet på den. 

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tezza
0

Han finns även med i aftonbladet i dag:( Förstår inte att de ens vågar visa upp honom!

Lena
0

#7 Knepigt att tidningarna alltid giller den där typen av reportage så vansinnigt mycket. Ledsen

//Lena

Faxlin
0

Men nu måste jag komma med en annan vinkling av det hela. Jag tror att största boven är hans light foder. Har hört om många katter som blir större, inte mindre i omfång av dessa foder. Bara en liten parantes från mig.

Sedan håller jag med om att det där inte är en katt som mår bra. Just nu får hans lilla (förlåt stora) kropp jobba jättehårt. Allt ansträngs, hjärta, leder, skelett, njurar ja allt. Stackars pisse missen Sune.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#9 Det borde hjälpa med dietfoder, det har det gjort hemma hos oss vid de tillfällen som katterna blivit lite för runda. Men när en katt har så stor övervikt som kissen på bilden då behöver man rådgöra med veterinären eftersom det då alltid är svårare och mer komplicerat med viktminskningen. Annars är lightfodren bra då de innehåller mycket fibrer och gör så att katten blir mätt av det samtidigt som den går ned i vikt. Men som sagt man måste vara konsekvent och inte ge efter med extra godsaker eller ha vanligt foder framme som den överviktiga katten kommer åt. Har man flera katter måste man ändra på rutinerna runt utfodringen för alla katterna.

//Lena