Tuffas hallå!
Finns det nån i Tuffas trakter som har lite energi att undersöka var han kan finnas?
Svårt att tänka på att han kan finnas där ute nånstans… lilla vän!
ja det är klart att man undrar vart han finns? Det kanske finns nån annan som kan undersöka detta.
Han ska ju inte behöva gå kvar därute utan mat, vet ju inte nå hur han har det. Blev bara bom tvärtyst.
Catfoot, Tuffas, ska se om jag hittar länken. Här är den
Tuffas trakter är i Tygelsjö. Är själv handikappad just nu pga bruten arm annars gett mig ut och kollat med viss familj. Kontakta kattassen för ytterligare information, det går väl bra kattassen.
Snälla!
Finns det några som läser detta som kan försöka hjälpa Tuffas, jag tycker så synd om honom!
Hade jag bott närmare än de ca 100 mil som skiljer oss åt så hade jag varit ute och letat efter honom vid det här laget!
Upprop: Ni som bor i närheten av Tygelsjö: Hjälp Tuffas!
#4 Problemet är, som jag förstått det, att denne katt inte varit synlig på platsen sedan mitten av januari. Läget ser med andra ord ganska mörkt ut. Tyvärr lyckas det inte alla gånger att rädda alla katter. En följd av att antalet nödställda katter är gigantiskt stort. Sorgligt men sant. :(
Vi får nog lägga vår energi på någon annan av de 100 tusentalet hemlösa katter som finns i landet.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lingboo8, det allra bästa du kan göra, är att höra dig för med KKS. Det är i första hand de, som är engagerade i detta. Nu vet jag inte, hur deras mailserver funkar just nu, har för mig, att den har kraschat, men du kan alltid skriva i gästboken!
JAg är också enig med dig, tycker det är fruktansvärt tråkigt med den lille. nu vet jag inte, när han var synlig sist, har för mig att det tyvärr var ett tag sedan. Vad som helst kan ju ha hänt…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Lena,kommer uppgiften om när Tuffas var synlig sist från anmälaren?

#5 Lena jag rättar mig lite… enligt nedan:
#7 annebeate - uppgiften kan man läsa ut i den ursprungliga tråden. Vi första genomläsning fann jag ingen rapport sedan mitten av jan men vi lite noggrannare läsning så kan man säga att mot slutet av februari slutade rapporteringen i samband med att anmälaren inte längre ville fortsätta infångningsarbetet. Det gjordes infångningsförsök i början av januari och sedan dess visade sig katten mycket sporadiskt kan man utläsa.
Fast allt detta kan ju alla läsa i trådarna själv
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Jag har nu tittat igenom den ursprungliga tråden och anmälaren hade sett Tuffas runt den 8 februari när jag då talade med anmälaren. Hur Tuffas situation är i dag vet vi inget om. Vi vet bara en sak säkert och det är att anmälaren av någon anledning inte vill veta av att vi här på forumet engagerar oss i Tuffas.

#9 Ja så har också uppfattat det.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja konstig person. Alltså ligger ju inte felet hos någo här inne, eller hos KKS, utan hos personen som anmält till KKS. Så ingen skugga må falla över någon här inne, utan i så fall på den personen, som anmält till KKS. Så deet får ju tas med KKS vem det är.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tyvärr inte första gången som en kattmatare agerar irrationellt Många vet inte om/förstår inte att man som kattmatare har tagit på sig ett eget ansvar för den/de katter man matar. (Anmälaren var ju i det här fallet även den som matade katten). Det räcker inte att man ringer till en förening och berättar att katten finns, för att man ska bli fri från det ansvaret. De flesta föreningar/katthem har långa kölistor på hemlösa katter som väntar på att få hjälp. Vi skulle behöva minst 2000 nya katthem för att kunna hjälpa alla dessa hemlösa katter. Katthemmen gör så gott de kan men kan inte göra underverk. Därför behöver många, många hjälpas åt varje gång det dyker upp en hemlös/nödställd katt. Orkar inte den ena kanske den andra orkar osv.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"