Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 856 ggr
Liz-arden
0

Ramses söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min upphittade katt Ramses, som ni kan hitta under upphittade katter, (Svartvit kille upphittad nära Borås) vill ha ett eget hem.

Han har fått flytta hem till min mamma för han ville inte bo ensam på min altan längre. Han vill ha sällskap. Tyvärr kan mamma inte behålla honom längre än till semestern för hon bor utomlands i perioder.

Han har gått från skyggis till världens gosigaste på kort tid. Han älskar alla människor och vill sitta i famnen eller sova i knät hela dagrna.

Han är rumsren och har hittils uppfört sig exemplariskt i mammas lägenhet. Har inte rivit på några möbler och har inte hoppat upp på hyllor eller bord. Det enda han vill är gosa….

Idealhemmet vore någon som är hemma mycket, kanske en kattkär pensionär som vill ha ett troget sällskap som är nöjd med tillvaron bara det finns ett ledigt knä att mysa i.

Han är vaccinerad en gång, och kommer att få grundvaccinering, chip-märkning och han är tidigare kastrerad.

Annons i tidningen är bokad, i hopp om att hitta hand tidigare ägare.

Alexej
0

All lycka till. Annonserad på Blocket och satt upp lappar i eran stad?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Vad underbart av dig att du tagit denna mysiga kisse under dina vingars beskydd. Om inte någon ägare dyker upp så borde det inte vara så svårt att hitta hem till en gosig kisse för det är vad de flesta vill ha.

Det kanske skulle löna sig att sätta en lapp hos en PRO-förening om du har det där du bor. Där kan det finnas personer som är ensamma och kanske vill ha sällskap av en kelig kisse.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

Puttar upp för Ramses! Han verkar ju vara en helt fantastiskt kisse..och ett alldeles utmärkt sällskap åt tex. en pensionär..så fin han är..påminner om vår Lucia..

Liz-arden
0

Idag är hans bild i tidningen och på www.bt.se under tillvaratagna.

Jag hoppas fortfarande att någon vänlig männsika skall ringa och säga att dom saknat honom massor och att han får komma hem.

Annars mår han som en prins just nu hos min mamma. Väldigt tråkigt att han inte kan stanna där men hon bor utomlands i perioder så det går tyvärr inte. Han är jättegosig och vill fortfarande bara ligga i knät. Han uppfört sig som en exemplarisk innekatt också, ville inte ens sitta på balkongen. så om ingen hör av sig lär det väl gå att hitta ett nytt hem till honom men det är synd att han måste flytta runt.