Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 651 ggr
lailas
0

Måns från kks

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vid 17,30 tiden idag övertog vi måns. han har bott i ett annat hem här i stockhom men inte trivs där, läste om honom på deras hemsida och mitt hjärta blödde av ömhet, han hälldes ut ur kattkorgen av sin förra matte, usch det tyckte jag inte om..han ligger nu i tryggt förvar under soffan dom andra katterna kilar under titt som tätt och kollar.. nu hoppas jag att detta ska fungera..jag har legat på mattan under bordet och pratat med honom och han har kollat inte fräst eller så…

Engla
0

Vad fin han är, Måns. Påminner lite om mina katter, Blixten o Ängla.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tezza
0

ÅÅ vilken goding!!!

Lycka till med honomGlad

modellflickan
0

Ja han är jättefin Lille Måns. Hoppas allt kommer går bra Glad

Sidentass
0

Men han är ju för vacker..man riktigt ser hur mycket kärlek han har att ge under hans vackra päls..vad gott att han fått komma hem till dej..önskar er all lycka tillsammans..:-)

[helenal]
0

va underbar du är som tar hand om honom!!! kommer han fram och äter åså?

Faxlin
0

Vilken tur att du kunde ta honom. Hoppas allt går bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lailas
0

han har säkert ätit i natt, men han har förflyttat sig från under soffan till under badkaret, ska bli intressant och se vad som händer sen,när någon av oss badar eller duchar..men som sagt han får inte så värst lungn och ro av de andra missarna och det verkar gå bra…i går vågade han sig fram en bit medans vi tittade på tv och vi pratar  lungt med honom fast vi inte ser honom..

Lena
0

Vilken fin kisse han är Måns. Påminner om våran Tristan Tåren. Det sak säkert gå bra det där. Om en vecka ska du se att han börjar bli lite tamare och modigare. Fint att ni kunde ta hand om honom. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lailas
0

det går framåt för måns först satte vi maten vid badkaret och han åt sen skulle angie bada och då såg vi ett rött streck komma farande ut, positivt, vi såg honom..nu på kvällen har han vågat sig fram och legat under storarumsbordet och kollat fräst lite åt de andra katterna utan den allra minsta som fick sig en puss..han har även ätit på samma ställe som de andra gör..alllt känns bra..alldeles nyss berättade sambon att han satt och tittade på tv och under soffan  kom en tass och snodde åt sig diverse saker.oo vad glada vi blir

[helenal]
0

hehe gulligt! hur många katter har du?

Lena
0

#9 Det här går ju riktigt bra! Måns gör det ena framsteget efter det andra. Snart är han nog rena rama knäkatten ska ni se! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sessan1
0

Så trevligt det verkar! Det går säkert bra framöver. Så var mina två  första katter innan dom lärde känna varandra, att dom höll sig på avstånd den första tiden. Så jag hoppas verkligen att era katter oxå kommer att bli dom bästa  vänner framöver. Håller tummar och tassar hårt!

Kram

lailas
0

allt är bara positivt,Måns har sin plats under soffan men har nu på kvällen legat länge och väl under bordet bakom karlsson,kanske beror det på att vi matade honom med räkor under soffan , slurp sa det..och vi har fått klappa honom en liten snutt ..jippyyy…. jag blir så glad att det verkar gå så bra

Lena
0

#13 Toppen att höra att det artar sig så bra med Måns! Månd är verkligen lik våra Tristan Tåren. Han har också en fläck vid ögat - det är därför de kallade honom Tåren på Katthemmet.

//Lena

lailas
0

Måns har nu vågat sig fram,äter med de andra missarna och undersöker mer och mer här hemma. är allt lite nyfiken på oss människor också. lägger huvudet på sne och kollar när man pratar med honom. men sover fortfarande under soffan uppe på ribborna tror nog det är mer en tids fråga innan vi har honomi soffan

[helenal]
0

va duktig han är)

Lena
0

#15 Nej men titta så bra det går! Det här var ju trevligt värre att läsa och se på bild. Vilken duktig kisse han är Måns. Tänk att kissarna redan blivit så goda vänner. Jättehärligt!

//Lena

Sidentass
0

Men vilka framsteg Måns gör..o de går undan dessutom..;-) Vad härligt att få ta del av detta:-)))

~Sidentass~

evamojje
0

Va kul at det går så bra man får skynda långsamt och det är en väldigt stilig kisse *L*

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

lailas
0

vet inte vad som händer här hemma just nu..                         men vår gamle katt på 7-år börjar visa svartsjuke tendenser , på nätterna är det en massa bråk. kanske är det rangordningen som ska särställas,de andra katterna går det bra med men hon jagar stackars måns, som gömmer sig.vi försöker ta det lungt och hoppas det kommer att sluta snart..i natt va jag uppe tregånger och sa till henne

lailas
0

haft några dagars bakslag,men det va ju väntat och det berodde på att gamletanten beslöt sig för att stå upp som gängledare ingen alls bra ledare, utan håll er till mej annars åker ni på en smocka. men det är avhjälp med vatten,vilken bra uppfinning i alla fall denna duchflaska, hemska tanke om man sprungit runt med duschslangen här efter henne…men sakta och säkert har lungnet nu lagt sig vi har ännu inte fått klappa honom men skam den som ger sig.tiffany har lekt med en fjädervippa. och då kommer han och leker..massa små framsteg…

Lena
0

#20 Det är nog någon rangordningsfråga som gammelkatten vill göra klart. Det ser alltid värre ut än vad det är. Ibland kan en nykomling vara mer dominant än vad ett människoöga uppfattar. Det förekommer ett för oss mer eller mindra osynligt spel mellan katterna. Men det där ordnar sig alltid om katterna får reda ut det själva.

Vad söt han är Måns när han leker med vippan! :)

//Lena