Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1280 ggr
Linda
0

Katt Katt

Kattbutiken i Odenplan som Solgläntans ägare har vill jag ge stor eloge!!

Hur många av er brukar handla där?

/MVH Linda stamkund

Lena
0

Alltid trevligt när man hittar en riktigt bra djuraffär/ kattbutik för sina katter och andra djur. I Amsterdam hade vi en jättebra affär som vi alltid gick till. Här Göteborg har jag inte riktigt "hittat hem" ännu vad gäller bra butiker för kattmat och annat. Brukar köpa det mesta på Blå Stjärnans Djursjukhus butik.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Linda
0

Överskottet går ju till kattfonden och det e ju bra!

Sidentass
0

---Är inte riktigt säker på vilken butik du menar..tänkte först på Katt -kattbutiken i sth någonstans som säljer allehanda kattprylar..men det var kanske något helt annat du menade..bor i Småland *L*

essut
0

#3  Det är den affären hon menade.  http://www.kattkatt.se/

Har varit där flera ggr, men tycker det är lite dyra priser på vissa kattsaker. Har anmält mig för att bli vipkund nu, man kan få gå på temakvällar osv.och det kostar inget.

Lena
0

#4 Aha det är en presentaffär för kattfolk! Kul! Vi hade en sådan i Amsterdam också som jag brukade besöka ibland. Jag trodde det var en vanlig djuraffär med kattmat etc. som Linda menade. Men detta var ju lite extra kul.

Tack för tipset!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sessan1
0

Linda, jag ska försöka att besöka den butiken nästa gång jag kommer till Sthlm. Har inte minne att jag har sett ngt om ngn kattbutik där tidigare! Har ju bott i Sthlm i många många år, men inte sett den:( "blind kanske:) Ska som sagt försöka att titta in där vid nästa storstadsbesök.

/Sessan1

essut
0

Sessan. Den affären har funnits sen 1997 där på Odenplan. Kommer ihåg att jag var där när dom öppnade den. Det var den tiden jag bodde i Tumba…

MariannE11
0

jag har varit där ett par gånger…. och första gången var jag där ingen gång….gick runtrunt i evigheter utan att se den….hade förhoppningar att det skulle vara en jääääättestor affär…..men sen har jag hittat den eftersom 4:ans buss kör förbi där….många roliga saker jag skulle vilja ha….synd bara att plånboken inte räcker till..

aha.. VIPkund…. det låter ju fint det…..tack Essut….Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut
0

Marianne, ja Maggan är oxå vipkund där. Du kan anmäla dig på deras hemsida…Sen kan vi alla tre gå på deras temakvällar kul va???

Lena
0

Det låter trevligt med temakvällar om katter! Synd man inte bor i Stockholmstrakten. Det händer så mycket kul däruppe för kattfolk!

//Lena

MariannE11
0

*väntar nu på temakvällen*..

ljusstaken var ju jättefin….Glad

essut
0

Bra Marianne att du väntar..Räcka ut tungan Jag får väl sova över hos Lucas om jag ska med nångång. Så är det när man har flyttat från Stockholm…

essut
0

Lena, händer det inget trevligt hos er i Göteborg?? Du får väl komma upp till Stockholm en dag, sängplats får du hos Lucas han vill gärna ha nån att kela med…eller hur Maggan..Flört.

Jag ska till Göteborg den 8 - 9/12 tänkte gå på julmarknaden på Liseberg, har hört att den ska vara så fin..Har du varit där???

Lena
0

#13 Jo då det händer mycket i Göteborg på alla andra fronter. Men på kattfronten är det lite magert.

Julmarknaden på Liseberg är mycket trevlig. Jag har inte varit där ännu i år men ska försöka komma dit. Har dock sett lite av den på utsidan av Liseberg. Det är julfint i hela stan nu.

Tack för erbjudandet! :)

//Lena

Sessan1
0

jaha essut, sedan -97, året efter flyttade jag  från huvudstaden. Under den tiden var jag inte så mycket runt dom kvarteren! Var evigheter sedan jag var bortom odenplan med flera gator runt omkring där.

essut
0

Lena. Du får tacka Lucas att du får den stora äran att bo hos honom om du kommer upp till huvudstan..Han är världens gulligaste kille eller hur Marianne. HemlisNåja han är lite farlig om man gosar med honom för mycket har jag märkt.. Lucas är Maggans äldsta katt som är 19 år..

Vi får väl se hur julmarknaden är på Liseberg. Ska bli spännande att komma till Göteborg igen. Jag älskar den staden…Glad

essut
0

Sessan, det är dax att åka till Stockholm och kolla Odenplan…Åh har du oxå lämnat huvudstaden? Det känns skönt va??

Sidentass
0

Fick som födelsedagspresent ett år av min sambo en resa från Örebro till stockholm just för att besöka Katt-kattbutiken..åhh..säger jag bara..där finns många frestelser och fler än så att falla för..minns att jag köpte vackra kort, spegel, ljusstake, m.m…

Farligt för tunna plånböcker att gå in där;.-)

Sidentass

MariannE11
0

ja Lucas är en gentleman….. bara hans matte som påstår att han är livsfarlig…så det är nog bara en myt att han har tänder långa som ett par skidor….Flört… nästa gång klipper vi lätt hans klor…. eller hur essut?….Flört jag tittar på och du klipper?… viiiisst?……Glad

essut
0

Marianne..Varför inte tvärt om, du klipper jag tittar på???Du vågar inte eller hur???