Hur många katter?
Hur många katter tycker ni är maximalt antal att ha på 65 kvm? Förutsatt att de kommer bra överens.

Tja en 3-4 stycken borde väl funka om det kanske finns möjlighet till en nätad balkong och/eller lite koppelpromenader då och då.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Det är så olika vad man själv klarar av och hur katterna är mot varandra, och som personligheter. När jag bodde i min tvåa på 65 kvm hade jag innätad balkong, 4 egna katter och 1-2 stödisar, det funkade iaf sålänge alla kom överens:)
Beror också på inredningen ,en katt kan ju klättra och även vara på höjden. Kan också påverka vad man har för grannar för katter tycker om att busa om nätterna, i alla fall dom jag har. Kolla ifall det är lyhört. Är det ens egna katter kan det vara en kostnadsfråga också, fler kostar ju mer.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Bor man litet så går det jättebra att ha massor av hyllor efter väggarna som goa sovplatser med Bumbisbäddar, några klösträd i hörnen sen är man inneboende hos katter.
En nätad bakong är ju toppen för kissarna.
Jag bor litet med många katter å vi får alla plats och ingen osämja.
#4 Vad är en bumbisbädd?
Får man fråga hur litet du bor och hur många katter du har? Du kan PM:a om du vill ta det privat.
Ett rum å kök på nedre plan med kattgård från köksfönstret,
två rum på övre våningen.
sen har jag stor fristående utegård med massor av mjuka trädgårdsmöbler, där en del katter får gå ut å få frisk luft sommartid.
jag har 8 katter, 5 kattungar på 3 veckor samt två stora hundar.
All min tid lägger jag ner på mina djur (är hemma på dagarna)

Bor på 51 kvm, hade som mest 19 katter, maximalt är nog 6 katter men normalt är nog högst 3 katter, omvandla siffrorna till din lägenhet…
Vi bor på 60m2, bor i marklägenhet så våra egna tama katter får vara ute i trädgården, i sele. Utöver våra två egna har vi två skygga honkatter och deras 8 bebisar. Har gett upp sovrummet till stödkatterna. Har ett klösträd men ska köpa ett stort nu samt håller vi på att göra ett eget med hjälp av hyllplan och rör med siselrep runt. Tycker det funkar bra men hoppas att kattungarna får egna hem när de är tolv veckor, fyra vuxna katter räcker gott och väl.
Tänk om du kunde ta in några av hamnkatterna, de som har det så vidrigt i hamnen i Malmö ??? Dom känner ju varandra redan och kanske har slagits färdigt därute.
Debattia
Jag har tre stycken katter på 59 kvm.. Ibland känns dom dock som 10 så jag känner att tre är aldelles lagom.
Snart får vi en lägenhet på 71 kvm ska bli skönt med extra plats..
Oavsett om man bor i en lägenhet eller om man bor i eget hus på landet så tycker katter om att ha hyllor på väggarna att ligga på eller helt enkelt att klättra och kliva på. I stället för gardinstänger kan man ha en trähylla med tillhörande gardinstång och sedan ett papprör klätt med rep som man fäster i väggen så att katterna kan klättra upp till sina gardinhyllor. Katter tycker också om att få ha översta hyllan i bokhyllor som sina egna spanarställen speciellt om det finns en filt att ligga på.
Vi sågade ner en halvstor rönn som vi skruvade fast på en platta i botten så att trädet kan stå. För säkerhets skull har vi lagt ett par stora stenar på plattan som motvikt till trädet. På en del av grenarna har vi skruvat fast hyllor klädda med jeanstyg över mjuk bordsfilt. Det här trädet älskar mina katter. Alldeles under taket har vi satt upp en trälåda som jag hittade på ett loppis och det är katternas lilla etta där tycker de om att sova i timmar. De klättrar dit via rönnen.
Med lite fantasifulla arrangemang kan du nog ha tre, kanske fyra katter i din lägenhet men det förutsätter att de verkligen går ihop. Men det blir ett evigt tömmande av kattlådor, det kan bli trasiga tapeter och det kan bli tjurigt.
Honkatter är mer lynniga än hankatter men med hankatter finns risken att de börjar markera revir om de tycker att det är trångt.
Jag känner en tjej som hade sex katter i en lägenhet och det gick bra men jag har aldrig sett katter som går så bra ihop. Nu bor hon i en stuga på 40 m2 med åtta katter och en hund men katterna har nu kattlucka och egna uthus.
Intressant det här!
Mina fyra katter delar på ca 45 kvm nu och det går ypperligt. De kommer väldigt bra överens. Så nu kommer de få det lite större snart, förhoppningsvis, men det verkar inte lämna plats åt fler katter.
Aha!!!! Du har redan kissemissar!!! Det var en annan sak.Jag fick uppfattningen du inte hade. Måste fatta dåligt !!!
11. Vilka bra tips !!!!
Debattia
#13 Japp, har fyra goa killar. 1 omplacering och 3 som skulle skjutas/dränkas/kvävas.

#7 19 st!!! ja det kan jag förstå att det känndes för mycket!!!
jag hadde tre i en tvåa och sen hadde jag fyra i en trea och det var min gräns, när kajsa o lisa flyttade in blev de sex i en trea, det var för mycket för mig. men jag var ju inte hemma mycket heller, jobbade hela dagarna, det är nog lite hur var och en har det hur många kissar man mäktar med, men jag vill ha kvalitetstid med mina så jag sa max fyra, och har sex,,,,
fasst nu har vi hus på sex rum och kök så det går bra, hadde 8 st i julas ett tag när jag var kattvakt, storleksmässigt funkade det bra men jag kännde att det fanns inte tillräckligt med tid för alla,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.