Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1280 ggr
ZimmyQ
0

Efterlyser lilla Elvis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har försökt hitta min bästa väns katt i snart 1 år utan framgång men jag tänkte testa lägga in en efterlysning här.

Elvis är en tigrerad hankatt med vita tecken. Är kastrerad och 6, snart 7 år gammal. Han försvann 8-9 juli 2008 från föräldrarnas hus i villaområdet i Stodene (en bit ifrån Grava kyrka), Karlstad.

Han är en utekatt men var innekatt sina första år, väldigt sällskaps sjuk så han har inte varit borta mer än några timme tidigare. Han är en väldigt "pratig" charmör, världens snällaste och jättegosig.
Han älskar alla människor och hälsar gärna på främlingar och charmar dom. Han har en utmärkande nos, haka och kinder, vi brukar kalla den för "pingisbollsnosen" eftersom den är så rund.

Om någon har sett denna lille kille så snälla höra av er!
Även om ni tror att det skulle kunna vara så att ni råkat köra på honom.
Det känns bättre att veta än att ständigt undra.

Mvh Susanne

ZimmyQ
0

Bifogar två bilder till.

ZimmyQ
0

Hawknestgrove
0

Putt har du lagt detta på KAttpolisen? Det borde du göra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ZimmyQ
0

Nej det har jag inte gjort men jag ska göra det nu.

Tack så mycket för tipset!

annebeate
0

Har ni efterlyst honom  på nätet hos Djurskyddet Karlstad och på Blocket under Efterlysningar? Elvis, villken söt kisse. Jag utgår ifrån att ägaren anmält honom som försvunnen hos polisen.  Ägaren har kanske redan efterlyst honom i någon lokaltidning. Nya lappar med bild på Elvis och försedda med avrivningsremsor med ägarens telnr så man lätt kan ringa kan inte vara fel. Hittelön kan också göra sitt. När man minst anar kan någon plötsligt höra av sig och allt kan förändras.

ZimmyQ
0

Jag har skickat in en efterlysning till dom men den har inte kommit upp ännu. Innan så har dom haft telefonkontakt med dom och de ska höra av sig ifall någon lämnar in honom där. De känner dom sen innan och föräldrarna har en katt därifrån. På blocket så la hennes föräldrar upp en efterlysning men jag vet inte om den finns kvar. Ja han är anmäld hos polisen. Ja jag ska prata ihop mig med min vän och fixa nya sånna, så får hon säga vilken bild hon tycker blir bäst och så. Det är jag som har en skrivare så. Bra idé. Ja jag hoppas på det, jobbigt att se min vän och hennes föräldrar så ledsna. Jag har varit med sen han var kattunge så jag saknar honom också. Världens snällaste katt. Jag hoppas verkligen han kommer hem.. Orolig dock över att han blivit överkörd eller att nått djur tagit honom. Tidigare har min vän, hennes karl och föräldrarna har gått runt i hela området och letat efter honom också. Vid alla vägar och i skogen. Dock så finns det väldigt mycket skog där runt omkring. Men det har inte hittat någon kropp i alla fall så det finns ju hopp.

Bumbis
0

#8, var Elvis id-märkt? Kolla i så fall med SKK att han verkligen är registrerad. Ibland trillar vissa katter ur systemet pga. ovarsam hantering av SKK, eller att inte ägaren betalt registeringsavgiften.

Be ägarna kolla med Djurskyddet Karlstad om och om igen för där verkar det vara så många människor inblandade att risken kan vara att han slinker förbi utan att någon tänker på att han är saknad. Lämna gärna en bild till dom på Elvis med telefonnummer så att de vet att han är saknad.

Hoppas lille gubben kommer till rätta.

miss-starfield
0

puttar

Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.

/Pernilla

ZimmyQ
0

Jag har för mig att han var det. Men jag har tyvärr dåligt minne pga av mediciner just nu och blandar lätt ihop saker ibland, får fråga min vän idag. Okej, tack för tipset! Ifall det stämmer att han är id-märkt så ska jag göra det. Eller så säger jag åt min kompis så hon kan göra det.

Jo det kan lätt bli så vet jag. Men de är där och kollar med jämna mellanrum, det ligger inte alls långt ifrån stodene och grava så. Bild på elvis med telefonnummer har dom också fått.

Ja det hoppas jag också.

Man undrar hela tiden vad som kan ha hänt, vart han kan vara och ifall han mår bra. Hoppas det blir ett lyckligt slut på det här.