Dräktiga Sessan
Nu startar jag upp en tråd om den dräktiga hemlösingen som färdats hela vägen från Hälsingland till Linköping!
Med sitt näpna utseende liknas hon vid en prinsessa och därav namnet Sessan.
Nu följer en spännande tid för både Sessan och hennes tillfälliga(?) matte och husse. Med en mage som släpar i golvet så är det nog inte långt kvar tills ungarna kommer.
Här finns den ursprungliga tråden.
Och här bloggar jag om hennes nya liv.

Åhhhhhh vilken fin kisse!!! Så sa jag högt för mej själv när jag såg bilden…så oerhört söt hon är…vad spännande att följa vad som händer här…kanske får man komma o kika när bebbarna kommit;-)
Bra med en ny tråd :) och en fin blogg att lägga till i favoriterna :).
Hum, jag vet ju hur det där med jour fungerar :) skulle tänka mig att det är kört för dig med sedan
man kärar ju ner sig i kissen man har tagit hem… men vi får se 
Liinah så underbart av dig att du kunde öppna ditt hem för denna prinsessa som är så söt också. Sessan är ett jättefint namn och så härligt för henne att få sina bebbar i trygghet.
När hon så småningom upptäcker hur snäll du är och bara vill henne väl så går nog fräsandet över. Hon behöver bara få lugna ner sig efter allt som varit för henne.
Blir riktigt kul och spännande att följa denna tråden och bloggen.
Tack också till dig Catfoot som ville hjälpa denna kisse.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja, vilket passande namn på denna skönhet…Sessan.. Ja, jag förstår att du blir kär
…Kan man annat….
Härligt att hon smakat maten, hon upptäcker nog snart att hon hamnat i ett himmelrike, där både värme, kärlek å mat finns jämt…
Vilken fin bloggsida du skapat för henne…Den kommer man nog att vara inne på ofta, …….
Kram till dig Lina som hjälpte kissen…Det känns så bra in i hjärteroten…Man blir varm å trygg när men ser hur bra hon fått det..
Det känns så underbart härligt att få äran att hjälpa den här lilla sötnosen!
Jag vet att det bästa är att lämna henne ifred men det är ju så svårt när det enda jag vill göra är att ligga framför och betrakta henne tills ögonen hoppar ut!
Jag ska se om jag inte kan fresta henne med lite skinka senare idag, det funkar ju så bra för dig Malin, med Mamsen. 
Hon är inte så sugen på att ligga i bolådan utan vill kunna kika på oss när vi huserar i köket. Hon är hemskt nyfiken av sig men vill inte att vi ska veta det.
Idag är persiennerna inte helt fördragna och fönstret är öppet med någon millimeter. Hon måste ju få njuta av solen och alla fåglar som kvittrar! Dock ligger hon på golvet och inte vid fönstret men jag tror det uppskattas ändå. 
Tack alla ni för stöttandet, det betyder så hemskt mycket för mig!

Vad kul med en blogg! Jag ska titta in där!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Så kul att det verkar funka. Hon äter nog när hon bir hungrig. HAr själv en sk*tsur dam som nyss installerats i vår husvagn, hon ska kastreras på tisdag kl 9.00. INte mycket til matlust där inte elle sällskaplighet. PAssa bara fönstren….De är otroliga att kunna bryta sig ut om de vill…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#7 Jo, tack, att de kan bryta sig ut är jag alltför medveten om! Har en riktig utbrytarkatt här hemma så jag låser fast fönstren på alla möjliga sätt. Jag har då inte tänkt att se Sessan smita så fönstret är bara öppet korta stunder och då ordentligt fastlåst.
Skinka och falukorv lockade inte damen heller men jag tror att hon har lapat i sig lite vatten, iallafall så satt hon precis intill vattenskålen. Hon har fått det nya torrfodret så jag hoppas att hon snart känner sig hungrig. 
Oh så fin hon är… en liten nalle :)
Ja, en liten nallebjörn!
Har en liten pinne som hon accepterar, iallafall den ena änden. På den smetade jag på lite smör och oh så hon slickade i sig! Fick även i sig en liten skinkbit, då med hjälp av pinnen. Inte ett enda fräs, kunde röra henne med pinnen (dock bara med den ena änden för den andra har en massa fjädrar och grejer..) Kattmyntan nosade hon lite på innan, kanske att det hade en lugnande effekt på henne.

Jag såg att det har gått bra med den lilla söta silkesapan, väntar med att få titta på bilder av dom små kissungarna när dom har kommit. TACK CATFOOT.
URsöt! Frestat med kycklingfile?Rå?
#12 Tss, jag har så svårt för att tycka att apor är söta, oavsett sort.
Rå kycklingfile alltså? Det har jag inte alls tänkt på.. Då ska jag ta och tina upp en omgående!
Stackars Sessan vet väl inte vad hon ska tycka är gott, så mycket nytt som hon får prova.. Sicket smörgåsbord.
Jag fick för övrigt svar från Livlinan som sa åt mig att skicka över bilder på Sessan och ungarna sen för att lägga ut de på hemsidan. Men då fick jag en klump i magen för jag vill inte alls att Sessan ska härifrån sen… 
Såklart att Sessan ska stanna hos dig Lina
du kan inte släppa taget om henne, för vi är lika varandra :)
Kram
Om det inte vore för min sambo hade hon stannat, utan tvekan. Kanske att jag hade tagit in ännu fler med tiden.. 
Men sambon tycker det är tillräckligt med tre monster och en kanin, iallafall som det ser ut nu. När vi har hus sen, DÅ är det en annan femma!
För om han ska ha plats för sina jäkla golfbagar och skit, ja då kan jag få ha plats för fler pälsklädda vänner!
Däremot, när bebisarna är födda och Sessan fått komma till veterinär och om hon går ihop med katterna här hemma, att man inte märker av för mycket att de är fyra istället för tre, ja då kanske det kan vara lättare att övertyga sambon… För han tycker att hon är hemskt söt…
Nej, jag vill inte spekulera i det för mycket men helt klart önskar jag att hon kan få stanna här.
Tiden får utvisa hur det blir!
Nu har jag stått och diskat och Sessan har legat under stolen bredvid, med en filt som skärmar av. Fortfarande inte ätit något "självmant" och heller inte gått på lådan, men hon ser pigg ut och nyfiken så det går ingen större nöd på HENNE. Däremot oroar jag mig för bebisarna..
YES, maten låg utspridd på tallriken och hon har slickat bort all sås - Sessan gillar Kitekats portionspåsar!
Sprang ut i vardagsrummet och tjoade av glädje. Tänk att något så litet och självklart kan göra en så lycklig. 
Kvälls/natt-uppdatering:
Sessan har ätit både kycklingbitar och mjukmat för kattungar/digivande. Tror att hon även smakat på torrfodret. Pälsen var blöt på halsen så jag tror hon lapat i sig lite vatten. Fick städa ur lådan, både nr 1 och nr 2. Detta hade jag inte väntat mig! 
Tror hon börjar känna sig modigare nu för plötsligt hörde jag lite morrande… Går inte att sträcka fram handen, hon avskyr det - fräser och går nästan till "attack" med tassarna. Men pinnen, den går bra att nosa och tugga på. Kan tillochmed "peta" lite försiktigt på henne med den utan att hon blir arg. Men att närma sig med händer, det går inte.. Inte än iallafall! Måste vara försiktig för jag vill definitivt inte att hon ska bli ilsk och gå till attack. Tänk, jag som var så glad över att jag faktiskt fick klappa henne lite igår… Men det var nog bara en engångsgrej.
Jaja, hon har ju faktiskt gjort stora framsteg under dessa 27 timmar hon varit här. 
Dräktiga katter, kan de vara lite mer på sin vakt och mer lättirriterade överlag? '
Och hur sjutton kollar man till kattungarna sen om hon inte tillåter närmanden med händerna?!
Uppdatering en kvart senare: Sessan håller konsert i köket. Och det svider i hjärtat för så fort jag kommer in i köket så tystnar hon.. Kanske hon tycker det är otäckt att vara ensam på ett helt nytt ställe? Himla söta pipanden är det dock.
Haha, så gjorde Mamsen också, sjöng så vackert att man var tvungen att vara i närheten. Bra att hon har ätit och varit på lådan och gjort både 1 och 2 :) många saker att vara glad över.
Kram till en trött Lina

Hon är ju bara sååå´ vacker…o så gott tecken att hon ätit o varit på lådan..hon påminner också i utseendet om vår älskade Linus som är i regnbågslandet nu…
Tänk vilka vackra bebbar hon kommer att få…man lär nog bli alldeles kollrig av att se bilderna..
Ni får komma hit och titta på de små bebbarna sen. Tänk om de är långhåriga som mamman sin, oj vilka små troll det kommer bli då!
Idag har det skett ytterligare framsteg, står mer om det i bloggen. Lät min Alli följa med in i köket och hon fick verkligen Sessan lugn och snäll!
Ja, jag undrar så när de behagar dyka upp… Tänk vilken chock om jag kommer upp en morgon och hittar en drös med kattungar i köket! Jag är ju mer än väl medveten om att det KOMMER ungar men jag lär väl säkert bli lika chockad för det..
Är spänd på vilka färgkombinationer det kan bli, har ju ingen aning om hur pappan ser ut! Det blir en överraskning!

ja..ohhhhh..så spännande!!
Näää, inga missebebisar ännu.. Så svårt att säga hur lång tid hon har kvar. Har ju ingen som helst aning! 1 dag? 1 vecka? Hon andas ojämnt emellanåt, men inget hon verkar besvärad av.
Hon har hittat sin favoritplats och där ligger hon i princip jämt, ja när jag är i rummet. Funderar på att ställa in en bärbar dator och slå på webkameran en kväll, skulle vara hemskt intressant att se hur hon rör sig i rummet! 
Tror Sessan har skabb i öronen, dock inget jag kan göra något åt förrän hon får komma till veterinär..
Å jag längtar att få se de små…Tänk om dom liknar sin mor, kan man låta bli att puss sönder sådana skönheter
…..
Men hur länge vi får vänta..Hmmm, Sessan lilla nu får det vara time….
Oj, skabb…Då blir det att akta din Alli så kissen inte blir smittad..Men Sessan tycker ju om Alli, synd….
Kram Catfoot
Deet behöver inte smitta. Vår lilla Esther var ju full i öronskabb när hon kom och Arne var ju så förtjust i henne då. Det hände inget. Ok, jag fick ju medicinera Esther, men det bröt aldrig ut på Arne.
Precis, skabben behöver inte smitta. En av missarna här hemma hade öronskabb för ett halvår sen men ingen annan drabbades. Så Alli får vara med i köket ändå men jag får hålla koll på henne så hon inte smittas. Tror att hon är väldigt viktig för Sessans framsteg!
Ja catfoot, det är pirrigt det här med att inte ha någon aning om när det är dags.. Man vill ju så gärna vara förberedd och inte ha jobb uppbokat utan vara tillgänglig under några dagar i sträck.

mmmmmm…bara njuter av att se den här skönheten…tänk så spännande att gå o vänta..!
Det där med webbkameran var allt ingen dum idé!
#34. Så vacker hon är lilla sötnöten :)
Nu ikväll hade vi en liten godisstund, Sessan och Alli. De två andra vågade sig inte fram trots godsaker…
La fram några godisar framför Sessan som Alli dök på. La upp några till som Sessan fiskade fram med tassen, efter att ha sett att de faktiskt gick att äta. Och hennes huvud kom närmre och närmre. Till slut testade jag att hålla en godisbit mellan fingrarna och sträcka fram. Så glad jag blev när hon kom fram och nosade på den! Tyvärr höll det bara i sig i några sekunder, sen kom ett par tassar med klor. Hon glömde nog bort mig för ett litet tag där. 
Vi lekte också en kort stund med fjäderpinnen men hon blir så förbaskat ilsk och slår till med tassen riktigt hårt.. Hon kanske ser den som en fiende? Det ser faktiskt lite otäckt ut. Jag skulle då inte vilja få en sån smäll på handen!
Man blir ju så glad för de små framstegen, det känns som att man kommer ett steg närmre att vinna hennes förtroende. Med sådana här rutiner kan det bara bli bättre! Hon har ju trots allt bara varit här i tre dygn, lilla sötnosen. Jag är såå kär i henne, fastän jag inte får röra henne… Än. 
Godnatt på er alla och tack för att ni kommer med uppmuntrande ord! Så glad jag är att få dela detta äventyr med er andra.

Varje dag när jag sätter på datorn tänker jag på Sessan..Linköpings skönhetsmisse!! Tänk att hon vågade nosa på godisbiten..det är ju ett jätteframsteg!! Tillslut blir nog Sessan en ett riktigt goknippe, bara hon får den tid hon behöver först..och det vet vi ju att hon får:-)
Du kan inte ta i flickan alls? För ibland så kan det faktiskt hjälpa med att torka ur med en tuss med bomull indränkt i vanlig olja.
Tänk så synd, att det preparatet inte finns längre, det hette Canker Powder och tillverkades av Shirleys, de som gör modersmjölksersättning till djur. Det var ett pulver, som man sprutade in i öronen. Superbra!!!!
Inga småttingar än.. Jag börjar fundera på om det inte kan vara minst ett par veckor kvar?
Gunilla - Nej nej, jag kan inte ens peta på henne med händerna.
Hade jag kunnat så skulle jag försökt "städa" öronen lite och kollat över henne lite snabbt men jag kommer inte närmre än ett par, 3 decimeter. Jättetrist, men vad kan jag göra..?
Att tvinga henne känns jättefel, det skulle med all säkerhet radera alla framsteg hon hittills gjort. Och dessutom känns det väldigt riskabelt, både för mig och henne. Vi tar allt i hennes takt, det känns bäst så.
Önskar så att hon insåg att jag bara vill henne väl. Ja det är inte lätt med skyggisar…!
Idag har Sessan suttit i fönstret samtidigt som vi varit i köket. Hon har varit på dåligt humör så jag har valt att låta henne vara ifred ikväll, hoppas på en bättre dag imorgon! Man kan ju inte alltid vara käck och nyfiken!
Oj..så spännande med en ny liten misse i familjen och som dessutom väntar smått 
Jättebra att du kunde ställa upp för Sessan som det var akut med….har precis läst tråden och uppdaterat mig.
Väntar med spänning på fortsättningen…..
Jadu huskat08, vi har undrat när du skulle dyka upp igen!
Välkommen tillbaka!
INGA BEBISAR ÄN.
Men idag har jag sett definitiva bebisrörelser då hon hade lagt sig på "rätt" sätt! Har inte sett så tydliga rörelser innan, jag såg verkligen hur det "sparkades" runt där inne. Då kan jag säga er att hjärtat rusade iväg!!!
Sessan har inte varit på lika dåligt humör som igår men har hållt mig på avstånd nu under eftermiddagen/kvällen. Det blir nog en liten godisstund senare, vägen till skyggisars hjärtan går utan tvekan genom magen. 
Det är jobbigt att vara borta 10 timmar/dag men nu är det bara 3 sådana dagar kvar, sen har jag bara fyra-timmars pass hela maj månad ut och då kommer jag känna mig mycket lugnare..
Inatt pep Sessan bara ett par gånger och då när vi släckt ner och gått och lagt oss. Måste ju bero på att det blir tyst, mörkt och ingen som vistas i köket. Till helgen hoppas jag kunna sätta upp kompostgaller istället för att ha en stängd dörr nattetid.
Kan det kanske vara på gång?
Sessan har varit hemskt lugn ikväll och hon lade sig ner och "bökade" runt med huvudet i golvet och magen i vädret när jag satt framför. Åt godis trots att mina händer var relativt nära och fräste inte en enda gång. Verkligen inget jag sett förut!
Bebisarna lever rövare och magen rör på sig mer och mer för varje timma som går känns det som…
Jag tippade först på 2-3 ungar men 2 känns nog för lite. 3-4 kanske?
Sambon säger 4… Det är ju lite kul med "vadslagning"!
Gissar på 5 bebisar :)

Åhhhh…detta är ju bara för spännande! När de är riktigt nära förestående..brukar bebisarna sjunka ner, till följd av att magen inte ser lika tjock ut som förut..tänkte på er här innan jag satte på datorn..är nästan lite *avis* skulle också så gärna vilja ta hand om en dräktig hona som behöver in i värmen…men..jag har en bromskloss till sådant i huset,
kan man i och för sig förstå när man har kattefullt hemma..men mina känslor rusar iväg ibland.
..tänk om det händer ett litet underverk i Linköping till helgen…o då kanske du är ledig också..när jag har haft kullar har mammorna oftast valt att föda dom nattetid..eller sent på kvällen, men sånt kan förstås variera…späääääänade värre nu med vackra Sessan:-)
Håller med….jättespännande, var längesen jag var med om en katt födelse.
Och så spännande att få se hur dessa små kommer att se ut med en såm skönhet till mamma.
Nääää, inga bebisar blev det inatt och imorse var hon tjurig - morgontrött? 
5 bebisar? Oj oj oj… Tänk att ha 9(!) missar där hemma. Då får man minsann passa sina steg!!
Jag tycker att hennes mage är riktigt nedsjunken, men det är visserligen svårt att se eftersom hon oftast sitter/ligger på "fel" sätt. Imorse försökte hon hoppa upp vid fönstret men då tog magen i och hon trillade ner. Stackars lilla sötnosen. 
Får se hur det ser ut i eftermiddag!

Tack för att du tog hand om Sessan, det var det bästa som hänt henne. Så hon slapp vara ute och föda sina ungar.
#51 Det gjorde jag så gärna, känns underbart att kunna erbjuda en sådan liten ensam misse trygghet!
Försökte igår filma hur bebisarna rörde sig men tror ni inte att när de rörde sig som mest, och då det var som mest synligt för kameran, så tog batteriet slut…. Testar ikväll igen!
Idag är Sessan ensam några timmar då sambon är hos läkaren. Spännande att se om det hänt något när jag kommer hem. Men jag tror inte det..
Och som jag trodde, inga bebisar ännu!
Hon är inte redo än Lina :) vi får tålmodigt vänta :)
Kram
Ja, hon bara blänger på mig på ett sätt som säger "HA! Det trodde du va? Jag tänker knipa in i det sista!"
Men hon är söt, lilla missekatten. Många dräktiga på forumet nu..

och…spänningen stiger här!
Sessan fortsätter att knipa. 

Jag har inte kunnat uppdatera under helgen, mina föräldrar är här och hjälper mig med att näta in balkongen för missarnas skull.
Men nej, inget smått ännu!
Jag tror det händer denna vecka som kommer, vad tror ni?
Man måste ju få slå vad… 

Tror jag också…kanske i mitten eller slutet på veckan! Jag gissar på att det är fyra små ulltussar som väntar på att få komma ut
Jag tror 3 bebisar och dom kommer på lördag strax innan kl 21.00….
Sessan är så vacker…
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Hittills tippas det på mellan 3 till 5 bebisar om jag fattat rätt! Ska bli intressant att se vem som får rätt. 
essut50 - det var mig en rejäl gissning! Så specifikt vågar jag inte gissa, jag skulle bli så nervös…!

-Vi ska ha östgöta_träff på torsdag eftermiddag- jag tippar på att Liinah får larm på telefon mitt i mötet
!:-)
Inga missebebisar ännu! Men varje dag är en dag närmre..
Sessan-sötnosen fräser fortfarande och jag får inte komma för nära med händerna.. Lilla, lilla gumman, hoppas hon snart inser att jag inte är så farlig som jag uppenbarligen ser ut att vara. 
Det är såå frustrerande att inte kunna gosa in sig i hennes päls, hon ser så mjuk och len ut.
Tror det blir inatt/tidig morgon 
Vad ligger vadet på??
:) lilla gumman kommer få bebbar precis när mötet är i morgon :) det tror i alla fall jag :)
Kanske lika bra att ändra mötesplats redan nu då 
en kattfödsel vill vi inte missa ju 
Nej, då åker vi till Lina med ljudlösa kameran :) så vi inte får Sessan att knipa ännu mer :)
Kompisarna!
Nu ikväll gick det jättebra vid godisstunden, Sessan stördes inte alls av min hand som var ett par centimeter ifrån. Så glad jag vart!
Mindre glad blev jag när jag skulle försöka säga godnatt till henne, var kanske 30 cm ifrån när hon tog ett steg framåt och "spottade" åt mig..
Tjuris. 
Fortfarande inget smått 
jag som var så säker att de skulle ske inatt/morgon 
Så fina kissarna är tillsammans Lina, bra att det fungerar så Sessan får lite sällskap.
Godisar brukar fungera här med, men skinka eller kalkon gillar de allra bäst :)

Så fina dom är tillsammans..o vad roligt att det fungerar så bra med att ha kompis hos sej…! Som Mymlan säger..skinka o kalkon brukar vara en höjdare..våra blir alldeles tossiga när sånt kommer fram, senast var i förrgår när de var födelsedag, imorrn blir det dags igen när Spirit ska fylla fyra!
Nääni, inga bebbar här inte! Men de sparkar som TUSAN där inne nu, riktigt livliga krabater! 
Skinka och kalkon är favoriter här också fast Sessan är lite avvaktande när det kommer fram och slukar i sig så fort jag inte ser på. Tsss, hon tycker kanske att det är jobbigt att äta med någon stirrandes på henne.. 
SKa försöka lägga upp lite videoklipp på bloggen idag, vete sjutton hur man länkar in dem hit dock…
Sessan har rymt!!
TILL BADRUMMET!
Så orolig jag blev när jag skulle kolla till henne i köket och hon inte var där. Jag blev helt nollställd. Sambon hittade henne under badkaret - vilket härligt ställe…. För där kommer vi inte åt henne.
Kan det vara dags nu tro?
Och hur sjutton ska jag få henne därifrån…….
Ops, där skrämde du mig rejält… den lilla tösen visste var hon skulle få vara ifred.
Kan man inte montera bort fronten på badkaret?
Just det här badkaret brukar rörmokaren svära över för det är just fronten som är besvärlig att få bort. Det är väl typiskt! 
Ska se om sambon kan trixa med det.
Sessan, Sessan.. Hur kom du in dit med magen du har… 
De kan bli smala som ålar de där busarna :)

Blev alldeles förskräckt Liinah när jag läste dina första rader…tur att hon inte lyckats komma ut iallafall, ja..dom är då experter på att hitta dom mest skyddade ställen..o dom kan tydligen bli hur små som helst när dom så önskar!
Det kanske var lite elakt av mig, tihi. Fast det var första tanken - hon har smitit ut på något sätt. Men sen kom hjärnan igång igen.
Ja, fast jag tyckte nog att den där magen var lite för stor för att komma in därunder… Nu sitter hon där och är så nöjd och vi kan inte få bort fronten. Hoppas att hon snart blir hungrig och går ut igen. 
Nu får sambon sköta det där för jag ska ju iväg och träffa lite östgötar!
jahapp. Smart katt…..
HUm…. försöker tänka tillbaka på min badkarstid….Om du försöker föra den där stora frontplåten liskom åt sidan, går den inte att häkta av då? Alternativt, att du ringer fastighetskötaren och frågar hur man gör. Du behöver ju inte förklara, bara säga att du vill göra rent….
Badkarsfronten är helt bedrövlig, man måste skruva och med lite tur får man bort den.
MEN det löste sig så enkelt att jag drog på vattenkranen och ljudet blev lite för mycket för henne så hon sprang kvickt in till köket igen.
Nu kan jag pusta ut och köket får förbli stängt tills ungarna iallafall är födda!
Bra jobbat liinah…och det låg inget smått under badkaret antar jag….
Näääääää… Ingenting. Trodde du det? 
Jag tippar nu på att de kommer…. Under natten?

ja..tänk om det blir under natten!!! Vad skönt att hon är i köket igen:-)
Ingen bebis i sikte!
Igår var jag inte hemma utan lät sambon "hålla koll" och var noga med att få honom att förstå att köket MÅSTE vara stängt!
När jag sedan pratar med honom i telefon, ja vad säger han inte då?
"Eeeh… Sessan har stuckit från köket igen. Nu ligger hon under sängen."
Det börjar bli rätt så uppenbart att Sessan tröttnat på köket! 
SÅ när jag kom hem så fick vi försöka mota ut henne till köket igen, lättare sagt än gjort för så fort hon kom fram så sprang hon runt och in under sängen igen. Till slut stack hon till köket.
Men oooh, jag kunde inte låta bli att skratta för det ser så roligt ut! 
Är ju ett gott tecken att hon vill börja utforska "världen" lite.
Men förstår att det är nog bäst att ha henne på ett ställe nu när bebisarna är på väg…..för det är dom väl 
Hon kan konsten att hålla spänningen uppe 
och spänningen stiger ska ja gsäga, inga bebisar ännu
Maggan47

Kanske är det så att hon letar födselplats!!? Spänningen stiger..tänk om det blir nu i helgen!!
Jaaaa…. jag tror att det är 5 bebbar och att det sker natten mellan lördag och söndag :)
Jag börjar tro hon är skendräktig 

ja..om de inte vore för sparkandet…
Ja, jag skulle också trott att hon var skendräktig om det inte vore för all aktivitet i magen - helt klart finns det bebisar där inne!
Jag hoppas att de INTE kommer inatt då det bara är sambon hemma. Stackarn skulle bli hysterisk.
Själv befinner jag mig i GBG (har permanentat håret!) och kommer inte hem förrän imorgon.
Än så länge kniper hon men jag hoppas de tittar fram under morgondagen!
Jag som trodde att hon skulle få för 4 timmar sen.
Så fel jag hade
.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Bebisar?
NEJ!
Har tyckt mig se annorlunda ryckningar i pälsen under dagen och såklart börjar jag tro att det kanske är dags… Men det har jag trott så många gånger nu……..!
Det här med fosterrörelser är ju väldigt individuellt men jag har lusläst min uppfödarbok och det står att det brukar synas i 7:e veckan? Så börjar jag räkna… Sessan har varit här i 2,5 vecka och om det nu är så så borde hon ha gått runt 9,5 veckor.. Och i dagar blir ju det ca 65..
Ok, nu bara måste det vara på gång!
Sessan har legat i fönstret och sett så frånvarande ut. Plötsligt "small" det till, vet inte om hon hostade eller om det var något annat, har förstått att det kan "smälla" till när det startar? Hon andas häftigt emellanåt, dock med stängd mun. Det vibrerar konstant ungefär vid bäckenet och ungarna hoppar omkring som studsbollar.
Jag sa till sambon precis att jag blir förvånad om det INTE ligger en drös med kattungar i köket imorgon… 
Inget ännu.

Nu kommer dom säkert ut snart..!!! Vad spännande detta är!!
Undrar om det blir bebbar idag då? Säger som Siden… spännande! :)
Amora har också lurat mig många gånger… Nutycker jag båda två får ta och klämma ut dem små… Man är ju nyfiken!
Hoppas dina kommer snart iaf!
Även en tusenmilafärd börjar med ett steg.
/Pernilla
Jag tror hon får sina bebisar idag kl 15:30

Imorrn bitti har ni nog fått tillskott i familjen:-)
Det har inte kommit någon bebis under dagen…
Tror ni hon jävlas med mig? 

Sambon försöker luras varje gång han går in i köket "Lina, Lina nu har vi fått ungar!"
Tänk om man kunde klämma ut dem manuellt.. 

De kan ju luras nåt så in i sjutton de små rackarna. Många ggr man tror det är dags men när man minst anar det så kommer de :)
Och jag hoppas Sessans kikar ut snart !!
Bebisarna kommer nog när du sover som bäst Lina :) bara för att retas med dig :)

Men Lina, nu när jag är hemma med en gravid sak, hade jag ju tänkt att vi kunde tävla lite, och se vem som får julafton först…… Vi kunde ju utlyst nån slags tävling…. Men som det låter kommer du hinna först. Lillfisen här var inte riktigt så rund som jag hade trott, så det tar nog ett tag….
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Och här händer det…inte mycket *L*
#Mison: Har du fått hem den dräktiga missen nu..redan?

Jag stack i morse. Vi kom hem för någon timme sen. Det tog ju ett tag att köra. Hon ligger i husvagnen och surar, haha. Det kommer nog gå jättebra, tror jag, hon har snälla ögon.. Låter henne vara ikväll, men i morgon ska hon få se min fula nuna och höra min sköna stämma igen….
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Åh..så roligt. Grattis.
Får hon månne en egen tråd så man kan följa henne…se bilder osv
Men jag har pratat med Sessan om att jag inte vill att ungarna ska komma på natten… Måtte hon lyssna på mig!
Mison - med den här kniperskan lär du säkert få julafton först!! Det skulle definitivt inte förvåna mig.
Vad får vinnaren? En kattunge ur kullen? Tsss. 
Idag var Sessan modig nog att kika fram från stolen när jag stod och diskade. Ja, hon är så söt den lilla damen… Jag hoppas verkligen att hon kommer ge med sig när bebisarna har kommit.
Tänker tillbaka när hon kom hit 1:a maj och när jag fick klappa henne en kort stund… Det måste ju varit chocken som gjorde att hon tillät lite mys!

O jag som trodde att det hade kommit ut några småttingar under natten som var…men där hade man visst fel!

Men Sessan, lyssna inte på catfoot
, vi är alla nyfikna på vad som gömmer sig i magen…
Skämt åsido, har det hänt något nytt?
BEBISAR FÖDS!!!!!!!
Pulsen är jätthög på låtsasmatte.
Sessan låter mig inte komma nära men bebben skriker som attan!! 
Fan att jag missade när den föddes, vet inte hur länge den varit ute.. Hur länge ska hon tvätta den?
Oj vilka ynkliga läten!
Sessan har valt att föda på golvet och golvet är ganska så kallt.
Ska jag försöka få henne att välja bolådan eller tror ni det är lugnt?
Vilken upplevelse och det kom som en total överraskning!

Se där nu händer det grejer :D Spännande!! Tippar på 4 st jag :-)
Hon kan tvätta den rätt länge för det kan dröja innan det är dags för nästa, varierar ju nåt enormt, en del får dem snabbt efter varandra medans det kan gå timmar emellen ungarna ibland dvs en väldigt lång nervös väntan!
Oj..jösses…äntligen
…så spännande…
Andas nu Lina…
….
Oh… va häftigt Lina! Jag är inte ett dugg avundsjuk 
Jag gissar på 5 bebisar :)
Jag ska försöka andas.
Det kom verkligen som en chock, skulle bara hämta ett glas vatten och poff, där fanns en unge!
Ingen aning om hur många som kan komma, men det är minst en till!
Har bänkat mig på första plats med noteringsblock och dator. Det var planerat för film med chips men nu vet jag vad jag gör hela kvällen/natten… 
:) för fanken andas Lina så du inte svimmar och missar allt 
Nu har jag lugnat ner mig.
Bebis nr 1 gick galant men bebis nr 2 blev det trubbel med…
Såg inga rörelser när den kom ut och hjärtat brast. Så Sessan lämnade den på golvet utan att göra något och hoppade in i bolådan. Hasade fram till bebisen och såg nog att den rörde sig liiiite! PANIK PANIK! Ropade till sambon "hämta min bok! hämta snöre! hämta papper!" trots att allt låg framme redan. 
Lina fick plocka bort fosterblåsan och avnavla och vips, ungen börjar skrika! Lägger henne intill Sessan (utan massa fräs) och hon börjar tvätta genast…
PUST!
Du är såååååååååå duktig Lina….
och det verkar som Sessan oxå är det…