Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 553 ggr
Alexej
0

Info, DV Göteborg

09:21 | lördag 16 februari 2008
Djurens Vänner hade katter otillåtet och i dåligt skick

Djurens Vänner i Göteborg förbjuds att ta hand om fler än tre katter åt gången.
Vid en inspektion i höstas upptäckte miljöförvaltningen att föreningen hade 10 katter i sina lokaler, vilket de inte hade tillstånd för och dessutom var flera av katterna i bedrövligt skick.

Länk

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

huskatt08
0

Fruktansvärt…finner inga ord GråterSkrikandes

de ska inte ha tillåtelse att ha några djur överhuvudtaget!

undrar vad som hände med missen det stod om i reportaget? Gråter

Mettan
0

Har inte DV i Göteborg lagt ner? Tänk att Ekelund fortfarande är kvar. Men det kanske inte stämmer längre, eftersom artikeln publicerades den 16 februari 2008.

DV har ju visat sig vara hur oseriösa som helst. Kollade runt lite på deras hemsidor. Men de verkar inte uppdaterade alls. Detta är en länk till riksorganisationens hemsida http://djurensvannersriks.org/

DV i Växjö är i alla fall nerlagt, det vet jag. Jag har kontakt med en kvinna, vars son köpte en katt där för ca 2 år sedan.

Surfade runt lite på deras hemsidor. Men Malmöföreningen verkar vara nedlagd. Det är kanske ca 2 år sedan som även Borås visade sig vara lika oseriösa som Göteborg.

Kanske vi skulle kunna hjälpas åt att leta artiklar om DV, eftersom de tydligen blir mer och mer oseriösa. Jag ska i alla fall försöka hitta in formation om de olikaDV-föreningarna i Skåne.

Mettan

martdat
0

#2 dv växjö är inte nedlaggt, de har ny styrelse nu och har katterna uppdelade på två ställen, en i styrelsen är en kompis så det har jag koll på och de har nyss hjälpt mig med matboll och vimsan, det var på g att de skulle lägga ned katthemmet lillebo men det blir kvar ett tag till,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

mariva
0

Djurens Vänner i Gbg annonserar flera gånger i månaden i GP: "Herrelösa djur omhändertages dagligen". Senast 15/5.

Lena
0

Inte klokt att det får fortsätta!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

mymlanbus
0

GråterSkrikandes