Göteborg - Ystad t.o.r. lördag
Hej alla!
Jag kör Gbg - Ystad tur och retur i morgon lördag - om någon, två- eller fyrbent, vill åka med. Jag har dock dåligt med tid för omvägar och utvikningar längs vägen, det blir E6 och E65 raka vägen dit och tillbaka.
Du åker möjligtvis inte över Lund Grönstedt?
Vet inte - ligger det längs E6:an? Det är väl rätt nära Malmö? Geografi är inte min gren riktigt …
Jag ska kolla. Vet inte om du läst tråden om Guling på rymmen?
Han skulle behöva komma från Lund till Karlstad. Jag kan åka till Göteborg.
När åker du tillbaka i så fall? Blir det väldigt sent på kvällen?
Tror att det är ca 4-5 mil från Malmö
Det är 2,5 mil enkel väg mellan Lund och Malmö.
#3: Jag åker nog från Ystad cirka 16.00-17.00, sedan är det omkring 4 timmar hem till mig. Jag bor en bit norr om Gbg, längs 45:an, så det blir lite närmare för dig. Jag har ett rum där han kan få vara, men det är kanske inte så smart att släppa ut honom och sedan försöka få in honom nästa dag igen?
#6, det går att lösa att han kommer till oss samma dag i så fall, tror jag.
Jag kan kolla om någon i så fall kan möta upp dig i morgon med Guling, för det känns ju fel som du ska behöva åka extra in till Lund.
Menar du i så fall att du kan vara så snäll och hjälpa Guling? Jag vore överlycklig!!!
#7: Jag har ont om tid, så det funkar tyvärr bara om han kan plockas upp längs vägen, så att säga. Det finns kanske någon vägkrog eller liknande i höjd med Lund, där vi kan svänga in på vägen hem?
*håller andan*
#8, det vore supersnällt! Jag har frågat i tråden om någon kan möta upp. Väntar med spänning på svar.
Hoppas du vet att han är okastrerad och stinker….
#10: Det har jag förstått
. Men luktsinnet lär domna efter några minuter.
#11 bra inställning..

#8 Du passerar Lund på vägen norrut från Malmö. Det är inte många minuter in till Lund från E6-an om du måste göra ett litet stopp där. Man ser Lund från motorvägen.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Nu verkar det som fler tillfällen ges för resa till Göteborg, se tråden om Guling. Vad är bäst?
#14: Det beror väl på när de som åker från Malmö kommer till Göteborg, om det blir tidigare slipper ju du köra så sent.
Jag föreslår att vi flyttar hela diskussionen till Gulings tråd, det blir så rörigt med två olika trådar.
#15, jag började bli lite yr mössan av allt skrivande hit och dit…