En flytt - Två katter borta...
Denna veckan har varit väldigt intensiv eftersom vi flyttat till lgh nu från huset på landet. Iza Selma och Elvis flyttade hit andra dagen. iris och tore såg jag inte ens. iris kom efter fyra dgr och då tog jag med henne med. Men igår gick hon ut och har inte kommit hem än. Ja såg henne på parkeringen igår men kunde inte fånga henne då hon va så rädd. Hon kommer säkert snart men man e ju så jädra orolig. Hoppas hon kan se de andra katterna och komma med dom in..
Men nu till Tore… Jag har varit uppe vid huset tre ggr per dag och det är 4 mil fram och tillbaka så det blir mkt körande. Jag har sagt till grannarna och de ska ringa om de ser honom. jag har ställt ut mat men grannens okastrerade katter går där och äter så vet inte om Tore ätit på en vecka. Mår så dåligt över detta…
Han tror ju säkert att jag lämnat honom. Så nu undrar jag om ni kan komma med nåt tips hur ja kan få in honom??? Mina idéer börjar ta slut och inget fungerar. Jag har åkt upp tolv på natten för då brukar han ju alltid vara där men inte att ja ens sett honom. Har funderat på fällan men då går säkert bara grannens katter i den…
JA du…. inte lätt. Du får nog ta fällan i alla fall. För Tore, annars så får du ju inte tag i honom. Det får ju gå, att det kommer in andra kissar. KAn du inte be om hjälp att gillra, om fel katt går i?
Sen är det nog inte så bra,a tt du släppt ut med så kort varsel på nytt ställe. Lätt att säga nu, men du borde ha väntat minst 2 veckor med att släppa ut. Vi släppte inte ut Pyssa här de första 3 veckorna när vi flyttade och Pyssa var den första, som fick åka hit, så hon fick bo in sig i sovrummet ordentligt.
Håller tummarna att det går bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Puttar!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Hur har det gått här då?????
Debattia
Om jag förstått det rätt har katterna försvunnit på stället ni bott på tidigare och nu flyttar ifrån. Katter brukar känna på sig att något är i görningen och kan om det vill sig illa hålla sig undan. Det bästa är därför att inte släppa ut dem dagarna inför själva flytten. I det här läget är det nog bara att vara ihärdig, fortsätta att söka och att be alla grannarna om hjälp. Han och den andra katten håller sig förhoppningsvis i närheten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja hoppas att det löser sig för dig<!

hört elr sett nått av katterna?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag undrar också och är orolig hur det gått med kissarna!
Ni får nog vänta ett tag till med rapport, för jag tror Sofia står utan nät för tillfället ;)
Oj, stackarn….. Hoppas de små kissarna kommit tillrätta.
Nu kan ja äntligen berätta att katterna är på plats :):)
Ja kan inte förklara känslan när Tore kom. Ja tror aldrig ja blivit så glad. Jag trodde hoppet var ute där en stund men skam den som ger sig. 46 fästingar hade han och flera som hade suttit. Han ser ut som en vanvårdad katt just nu men har börjat gå upp i vikt igen… Han e den underbarste katten i världen!! Iris kom hem efter typ 5 dgr men går nu ute och kommer ganska snabbt in igen. De har äntligen börjat känna sig hemma och de har det underbart här. Elvis har t.o.m raggat upp en tjej här idag :)
Oj oj förstår du blev lättat, vilken ångest.
Underbart att kissarna kom tillbaka igen :)
Kram
Så bra med solsken från dig!
Har du alltså katterna som lösa utekatter nu när du flyttat till lägenhet?
Underbar historia !!!! Såna behöver vi flera !!!!!
Debattia