Kattsamlare igen
Nu är det dags för en kattsamlare igen. Denna gång i Norrtälje, norr om Stockholm. Det jag undar över om det är den kvinna som vi tagit katter ifrån, som polisanmälts, som en f.d. djurhjälpare hållit koll på. Hon har inte kunnat ta sig in i lägenheten, men har alltid haft koll och försökt. Om det är denna dam, så har hon samlat in katter överallt. Även ägda katter. Då har hon återigen, och återigen polisanmälts. Men hörde häromdagen från en annan boende i Norrtälje att det fans ännu en kattsamlare. Jag vet inte. Men oavsett så är det fruktansvärt. Jag blir TOKIG. Hoppas att hon denna gång förbjuds att ha djur överhuvudtaget, samt att hon får vård. För det behöver hon verkligen. Annars kommer hon fortsätta.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,934173,00.html
Afonbladet
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Vad tusan ska man säja.
Det är ju inte klokt alls.
Hon har blivit anmäld flera ggr och ändå händer det inget.
Man blir så förbannad.
Grrrrrrrr
Jenna

Jag blir så trött och besviken på dessa klena lagar när det gäller brott mot djur!! I med hårdhandskarna nån j-vla gång!

Ja här har vi det ypperliga beviset för att våra lagar inte fungerar. Det är en tandlös lag oc ingen bryr sig om den, inte ens de som har till uppgift att den efterlevs bryr sig, så varför ska privatpersoner göra det. Så är det faktiskt, om samhället visar att de ser allvarligt på detta gör privatisterna det också.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Usch, jag får så ont i magen av sådant här.
Vart tog dom överlevande katterna vägen?
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Det här fallet skulle faktiskt kunna undvikas med Jordbruksministerns förslag om särskilt register för personer som vanvårdar djur så att de inte bara flyttar till annan kommun och börjar om igen med sin vanvårdande djursamling.
Sedan krävs det ju att det finns tillsynsmyndigheter som tar sitt arbete på allvar!!!
(Jag har lagt länken i min länksamling, också!)
Soulway

Media publicerar ständigt artiklar om vanvårdade djur, men ändå verkar inte våra politiker få upp ögonen! Usch, jag klarar jag knappt av att läsa det. Mår illa.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Ja det är verkligen vidrigt att myndigheten är flat och färglös som ett glas vatten utan kolsyra! Naturligtvis rör det sig om svårt störda människor och då måste det finnas fungerande skyddsnät som träder in.
#5 Håller med Soulway om att Jordbruksministerns förslag inte är så tokiga ändå.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Förfärlig läsning återigen hur kan det få ske,oaceptabelt Kvinnan var psykiskt sjuk men var då alla i hennes omgivning också psykiskt sjuka vad var i så fall diagnosen?Eller hade ingen kommit i närheten av denna psykiskt sjuka kvinna och kunnat hjälpa katterna från helvetet de befann sej i?Lämnar man bara psykiskt sjuka åt sitt öde liksom katterna som fick svälta ihjäl är det så Sverige fungerar nu.Trots djurskyddsmyndighet och djurskyddsinspektörer plågas djur ihjäl av sjuka människor.Det får inte vara så här säjer lagen och ändå är det så här illa varför ?
#8 Tyvärr är det nog så det blivit i Sverige att man lämnat även de psykiskt sjuka åt sitt öde….. Psykiatrireformen blev inte riktigt vad den lovade.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Här är det en kattsamling till
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=600094
Usch fy säjer jag
Ledsen Jenna
#10 Ett problem är att Sverige är ett så stort och avlångt land med mycket glesbyggd där mycket kan hända innan någon upptaäcker det. Detta parat med myndigheternas flathet att ta tag i saker med hårdhandskarna gör det riktigt illa. I fallet se länk #10 är det underligt att ingen gjort något om de visste att kvinnan höll 50 - 60 katter på platsen. Vi har ju bestämmelser där vi måste ha tillstånd om vi har mer än 9 katter.
Ytterligare ett gräsligt fall! Det verkar dyka upp nya skräckexempel hela tiden….
//Lena