Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2850 ggr
catfoot
0

Dräktig katt hemlös...

En svart honkatt som troligtvis ska föda inom det närmsta, går ute, någon som kan ta in henne innan hon får de små..Är nog en lite skygg..Hälsingland är kissen..

Pm,a mig om nån kan hjälpa denna kisse

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Åhhh..så jag önskar att man kunde..så viktigt att kissen får föda inomhus..puttar!

catfoot
0

Ja, det känns lite akut, enl. personen som har katten på sin tomt, är den väldigt rund om magen..

OT/Snyggt ....

tuska
0

Har hon ingen plats åt katten inomhus ??   

Men det är klart alla är vi ju inte kattmänniskor.

catfoot
0

Nej tyvärr så kunde personen inte ta in katten. Av personliga själ…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

putt

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

Åh puttar för den lilla kissen! Någon?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

men oj oj finns det ingen som kan hjälpa denna misse, tittat på djurhjälpen?

catfoot
0

Djurhjälpen??…Hänger inte med som vanligtObestämd..

OT/Snyggt ....

Sidentass
0

Tänk om jag kunde ha henne här inne..som jag hade Lucia förut..men nu är sambon borta när jag skriver detta!Tyst

catfoot
0

Det vore ju helt underbart om hon kunde få bli en Sidentasskisse, tills nått hem dyker upp…..Men vi har ju våra sambos, som inte tycker som ossObestämd..Vet har en själv här som säger att "nu räcker det"…Kanske du lyckas bättre än mig…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#8 nämen heter det inte det, där som jourhem å dylikt brukar ligga på? Det som Parakiss har eller är jag helt ute å cyklar nu..Flört

Ankie
0

Djurhem heter det Glad. Men har du lagt ut det på SKS Catoot?

catfoot
0

Nej, jag har mailat , till Livlinan å Kattsamariten i Hudik..Ska gå in på SKS oxå…

Vad tror du om Bollnäs har dom nån plats??

OT/Snyggt ....

liinah
0

Stackars lilla missen. Jag hade kanske kunnat låna ut köket tillfälligt efter lite samboövertalning, men det är ju inte speciellt bra att förflytta tissemissen långa sträckor i det tillståndet.. (linköping) Hoppas det finns någon i närheten som kan ta in henne!

catfoot
0

Hur långt är det??…Känns lite akut för denna kisse, om det är så som personen sa..

OT/Snyggt ....

liinah
0

ja det är väl runt 50 mil kan jag tänka mig? beror visserligen på var i Hälsingland det är.. men jag tror det är minst 50.

catfoot
0

Ja, det innebär minst 5 timmars bilresa…Lite långt men inte omöjligt…

Skulle du kunna tänka dig att hjälpa denna kisse om inget i närheten dyker upp??

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Bor ju också väldigt långt ifrån, bor ju inte så långt ifrån #14.
Har ju ca 30 mil bara till Stockholm.

catfoot
0

Var bor du??…

Söker verkligen med ljus å lykta för att denna katttjej ska slippa föda ute..

OT/Snyggt ....

liinah
0

ja, det skulle jag kunna göra. sambon protesterade inte alltför mycket! men det kan bara vara tillfälligt (tills ungarna är minst 12 veckor dock) så permanenta hem måste hittas tills dess. fast det är ju flera månader kvar i sådana fall.. har ingen möjlighet att ta in någon mer katt permanent, 3 st på 60 kvm redan!

men som sagt, det är en hemskt lång resväg och det känns helt fel att tvinga på henne en sådan resa.. men samtidigt verkar det vara väldigt akut. Gråter

catfoot
0

Tack va gullig du är, det betyder så mycket att det finns nån som backar upp ..

Vi kämpar först här, å hoppas att denna kisse inte behöver åka så långt…

Jag vill bara att hon å hennes kattungar ska få en lugn miljö att växa upp i…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#13 ja jag tror de har fått ut några katter så ring å fråga djurskyddet du catfoot. Djurskyddet bollnäs ovanåker alltså. Numret har du va?Om de inte har fått nån igen då, det är ju kö ibland….Obestämd

catfoot
0

Ok, jag mailar till dom…Hittade en mailadress på deras hemsida,…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

ja gör det så hoppas vi på tur

Kusten
0

Åh, hoppas tösan hinner komma in i tid! Tack TS och ni som kan tänka er att ställa upp för familjen Kyss

Danielssonsgarden
0

#19 Om det var mig du menade så Åtvidaberg.

catfoot
0

Ja, jag hoppas att det löser sig innan kattungarna är födda..Naturligtvis måste dom in i vilket fall, så inte kattungarna oxå blir skygga för oss människor..

OT/Snyggt ....

liinah
0

ja, vi får hoppas att det finns något närmre alternativ för att underlätta för kattjejen! men krisar det så ställer jag upp för henne, är "hemma" heltid minst 1,5 vecka till så det finns möjlighet för mig att hjälpa till med en eventuell transport.

men det är en hemlösing alltså? så hon inte irrat iväg från sin ägare..

Danielssonsgarden
0

Finns här också om det behövs, kan väl dock inte hämta tyvärr. Men är hemma jämt annars, mammaledig och kommer att vara läääänge till :D

catfoot
0

Transporten brukar lösa sig på nått vis..

Blir så glad att ni är beredda att ta emot denna kisse..

Tack, ni är bara BÄST…/Catfoot

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

JA hoppas det går bra!

catfoot
0

Ska försöka få kontakt med personen som har kissen på sin tomt..Höra hur det är, hur akut läget är…

Hur långt är det mellan Linköping å Stockholm??

OT/Snyggt ....

Ankie
0

#32 har du inte hört nåt från djurskyddet? Hade de inte plats. Hade ju varit bättre med plats på nära håll, att det ska vara så svårt

catfoot
0

Djurskyddet hade överfullt, har inte pratat med Djuromsorgen, men Djurskyddet trodde att dom även hade överfullt..Kattsamariten lika så…Hade en karantänbox, men hade flera katter som stod på kö för att komma in..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

nu vet ju inte jag om Tangfeldt ute på Häggesta tar emot så här. Jag vet att de brukar ta emot katter om polisen ringer å djurkskyddet har fullt. Men det är ju ett pensionat för katter å hundar egentligen

catfoot
0

Är det dom som håller till i Järvsö??..Eller vart ligger det??..Är det pensionat, så betalar säkert polisen för platsen i väntan på ägaren eller nått annat beslut..

OT/Snyggt ....

liinah
0

mellan sthlm - linköping är det runt 25 mil.

Ankie
0

#36 ska se om jag kan länka till adressen

det är i Bollnäs, ligger ute på häggesta

catfoot
0

Tänkte, har en tjej som åker Sundsvall- Stockholm med jämna mellanrum..Men då fattas ändå en lång bit märker jag..

Ser mörkt ut, här hemma…Är så rädd att kissen föder ute..Får veta lite mer i morgon om henne hoppas jag..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Läste nyss att hon åker sträckan den 1 Maj…

OT/Snyggt ....

liinah
0

Jag kan ta mig till sthlm (så länge det inte är mitt i city…Skäms), det är inga som helst problem. det är ju mer missen som måste stå ut i sådana fall…!

Ankie
0

pmar dig adressen Catfoot

Ankie
0

men vart finns katten?

catfoot
0

Fick felmeddelande på Adressen…Testar igen..

OT/Snyggt ....

Ankie
0

men annars kan du säkert ringa

har du hört om Parakiss vet nån som kan hjälpa?

catfoot
0

kan kolla inne hos henne…

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Puttar !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

catfoot
0

Lite nya uppgifter om denna katt..Ca, 1 år, svart långhårig tjej, lite konstigt byggd kropp, kanske inavel någonstans..Upphittaren tror att hon har nån vecka kvar innan hon ska föda..Men var osäker..

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Vad menas med lite konstigt byggd kropp då? Låter ju lite konstigt menar jag. Alltså tycker hon att hon ser felproportionerad ut. Om hon bara har nån vecka +- kvar tills hon ska föda så är det ju verkligen akut om hon ska hinna komma in innan!

catfoot
0

ja, jag vet inte, men personen sa att hon hade korta ben å var lite kort i kroppen..Ja, ärligt talat så skrev jag bara vad som sagts,…

Ja, det börjar brinna i knutarna..

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Ah okej, ja det var det jag tänkte på om hon hade sagt nåt. Verkar vara en rätt liten tjej annars då.

Ja verkligen!

Sidentass
0

putt!!

liinah
0

hur svårt kan det bli att fånga in katten? är hon jätteskygg eller skulle det kunna gå att locka in henne i en transportbur? funderar lite på hur en högdräktig katt skulle reagera på att hamna i en fälla!

catfoot
0

Jag har Pm,at dig Liinah…

OT/Snyggt ....

maggan47
0

puttar upp

Maggan47

Danielssonsgarden
0

Hur går det?? Har det löst sig?

catfoot
0

Nej inte riktigt…Men det känns som det kommer att lösa sig snart..Har en tjej som är med inne på sks, som bor i Gävle, vilket är nära denna kisse..transportmässigt är det de bästa…

Men hon vill ha kontakt med Livlinan först, hon vill inte stå där med en kattmamma å hennes barn, å ingen hjälper henne att hitta hem till dom..Livlinan har lovat att hjälpa till..Men tjejen vill ha det bekräftat först…Så jag hoppas att det löser sig snart..

Å skulle inte det funka så är Liinah näst närmast, å hon väntar bara på svar om Gävletjejen kan eller inte..

Å så finns ju även du, om allt skulle spricka, men du bodde väldigt långt ifrån denna katt..Men nöden har ingen lag..

Är så tacksam att ni finns…Hoppas nu att allt löser sig snart så inte katten föder ute, har inget hört, så jag förmodar att hon ännu bär på de små…

Kram Catfoot

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Vad skönt att det finns lite lösningar ialla fall! Nja så långt bort bior jag inte, bor "bara" ca 4 mil ifrån Liinah :-)

Hoppas tjejen får tag i dem på Livlinan så hon vet vad de tänkt sig!

catfoot
0

Jaha, jag fattade som du bodde jättelångt bort…Miss av mig, som är värdelös i geografi..FörlåtSkäms

Ja, jag hoppas att dom får kontakt snart…

OT/Snyggt ....

liinah
0

Inne på sks så verkar det mycket hoppfullt, håller tummarna för att missen ska slippa åka så långt!

Fick ett mail från hon som kan ta med sig katten till Sthlm, men avvaktar med att svara henne tills jag vet mer..

catfoot
0

Ok, va bra…hoppas att det går bra..Hon hade visst körtelfeber tjejen, skrev hon i nått inlägg..Hoppas hon kryar på sig, känns lite akut …Blir orolig att hon ska föda ute å inget har hänt..

Kanske hon som reser med katten kan släppa av henne i Gävle då??…

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Nu verkar det lösa sig..Tjejen från Gävle tar emot katten, nu när hon fått bekräftat att Livlinan hjälper henne att hitta hem till dom sen…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Åh så bra. Du är toppen Catfoot som hjälper denna katttös att få föda inne. Glad

liinah
0

Så skönt att höra. Hoppas nu att hon kan ta med sig katten till Gävle, borde ju inte vara svårare än att ta med sig den till Stockholm.

catfoot
0

#63..Tack Ankie…

#62..Har pm,at henne men inte fått nått svar..Har du kontakt med henne..Skulle så gärna vilja ha klara beslut, så jag kan meddela upphittaren att infångadet av denna kisse måste ske innan den dagen..

Kram

OT/Snyggt ....

liinah
0

Tyvärr, jag har bara fått ett mail av henne en gång, så ingen kontakt.. Har du hennes e-post adress? Kan pm:a dig den annars!

catfoot
0

Ingen mailadress..tar den gärna..

OT/Snyggt ....

catfoot
0

Katten är åter hemlös…Tjejen från Gävle backade ur…Nu är det akut…

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Men attans!! Puttar upp!

catfoot
0

Ja, vad gör man?????….

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Näe men va fanken, åh hur ska det nu gå??????

Puttar då igen för stödhem till missen

Marga
0

Putt!!

Bumbis
0

Hoppas att det löser sig för mammakatt med bebbar i magen!

Danielssonsgarden
0

Vårat hem står öppet som jag sagt tidigare men transport måste ju gå att ordna också. Hade ju varit så mkt bättre för kissen om det fanns någon närmare som kunde öppna sitt hem för henne.

Hawknestgrove
0

Ja usch, men nu är det som det är. Då är det bättre med ett säkert kort än inget alls…..

catfoot
0

Transport finns, om den som är villig att ta emot denna kisse kan möta upp i Stockholm..Hon reser den 1 Maj,,,

OT/Snyggt ....

essut50
0

Synd att jag ska jobba den här helgen..GråterHoppas nån annan kan…??

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Putt för kissen1 Men går hon ute ännu?

liinah
0

catfoot, jag har pm:at dig… fy vilken dålig stil att dra sig ur i sista sekund!

nu får hon komma hem till oss i linköping!!! tänker att det är bäst att åka tåg för det går snabbare och är inte lika skumpigt.

nu ska kissen få komma in i trygghet, punkt slut!

Hawknestgrove
0

Åh så gulligt av dig! Hoppas det går bra nu!

liinah
0

Så fort jag får klartecken från catfoot och vet vilken tid jag kan möta upp missen så bokar jag tågresan.

Hawknestgrove
0

Hållr tummarna att ni får kontakt nu!

Catfoot är inte inloggad nu.

mymlanbus
0

Håller tummarna

catfoot
0

GråterGråter, men nu av glädje…TACK…Danielsson å Liinah…Ni är bäst…Ni finns där när allt är kört, då öppnar ni era dörrar…Kramar till er bägge..

Katten har inte fått de små ännu, men är infångad å finns i ett rum(toalett) hos upphittaren, vi var rädda att smällarna nu sista april skulle skrämma henne, å så skulle hon åka då 1 Maj…Men så avbokade jag allt igår kväll, men katten skulle ändå få stanna inne över denna natt…Men då kanske resan blir ändåGlad, tjejen som reser till stockholm kan ta katten med sig dit..Vilken bra start på dagen efter en dålig natt, har oroat mig för denna katt…

Har pm,at dig Liinah…

OT/Snyggt ....

liinah
0

JA - resan blir av!

Det finns inga oklarheter längre - missen kommer hem till oss imorgon sålänge inget händer med tjejen som ska transportera till Stockholm men det kommer det ju naturligtvis inte göra!

Nu måste jag ta mig iväg och fixa inför det här äventyret.. Blir lite stressigt men då "jobbar" jag som bäst.

Praktiska saker: kissen måste ju få komma till veterinär för undersökning, vaccination, id-märkning osv. Är det bäst att ordna med det efter att bebisarna har kommit?

liinah
0

catfoot - vet du när hon skulle vara i stockholm? platserna på  tågresorna börjar verkligen sina nu inför helgen…. lite panik!

mymlanbus
0

Oh så spännande Lina att få ta hand om en dräktig kisse… :) du får starta en blogg så man kan följa mamman och kissebebisarna sedan :) så spännande!

ossilian
0

#85 Toppenbra!! Vilken tur denna hona har som får komma till dig.

Ja, jag hade väntat med vet.besök tills efter förlossningen.

Lycka till med allt!

liinah
0

Då avvaktar jag med att boka veterinärtid, är ju rätt smidigt om man kan få med sig hela kattfamiljen samtidigt för vaccinationer osv.

Nu har jag varit och shoppat åt kissemissen. Vet inte alls vad hon fått för mat innan och funderar över vilken mat som är bäst. Pratade med en djurskötare som tyckte att mitt foder som jag har till mina andra katter (royal canin indoor) funkar jättebra för den högdräktiga också men att hon inte ska ha fri tillgång till den maten? Det har jag till de andra men en dräktig katt ska kanske ha ransonerat? Ett par veckor in i digivningen är det tydligen bara till att ösa på med mat och efter ett litet tag försiktigt gå över till kattungemat istället.

Tycker ni det låter rimligt? Jag vill ju bara det bästa för katten.

mymlanbus
0

Låter rimligt… av vad jag har läst på nätet, kattungefoder brukar ju rekommenderas för att de ska ha lite fett att hänga i.

liinah
0

Ja, men då kanske det är lika bra att köpa kattungemat och ge direkt? Hon är ju ändå högdräktig tänker jag..

Josefa
0

Kan det verkligen stämma? Indoors är väl ett magert foder. Ska det ransoneras till en dräktig hona?

catfoot
0

Weaning Royal Canin, kattungemat, även bra vi känsliga magar hos de små…..Visserligen ett torrfoder, men går att blöta upp…

OT/Snyggt ....

liinah
0

Josefa - precis min tanke. Indoor är ju för katter som lever ett lugnare liv inomhus, för att de inte ska gå upp i vikt. Och att ransonera ett sådan foder till en högdräktig katt, det kan väl inte vara särskilt nyttigt för henne?

Crisse-13
0

Hos veterinären finns ett RC foder som heter Queen som är för dräktiga och digivande honor och det ger jag mina 2 här.

liinah
0

Tror djuraffären i stan har Queen i sitt sortiment, åker och handlar det imorgon. Blir bäst så.

Nu är det klart för morgondagen, biljetter bokade osv.

Håller tummarna för att missen inte blir alltför besviken över transporten!

catfoot
0

Å va härligt att höra…Ska ringa å kolla med upphittaren att allt är ok, med kissen..Vilket jag tror..Men är så spänd å glad att detta blir av…Hon får komma in…Tack..

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Lina: när åker du i morgon? Måste skicka massor med tankar till dig då :)

catfoot
0

Har pratat med upphittaren..Allt är under kontroll..Katten mår bra..

OT/Snyggt ....

Hawknestgrove
0

UNderbart!!!!! Så glad jag blir. Nu stänger jag ner. Trevlig Valborg på er!

Danielssonsgarden
0

Härligt att allt ordnar sig och att du kan hämta henne, Lina!
Den enda lilla krångliga biten här just idag. Du kommer få det riktigt mysigt sen med en massa kissungar :)

DesireEsmeralda
0

Vad bra att dte löser sig. Lycka till med resan! =)

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

liinah
0

Visst är det härligt när allt ordnar sig! Ytterligare en katt får komma in och bli omhändertagen.

Ja, det blir en lååååång dag idag men det ska bli spännande. Glad Är så nyfiken på hur missen ser ut dessutom, hon ska visst vara långhårig och vacker.

Om två timmar går tåget och 18:10 går tåget hem igen. Jag hoppas så innerligt att hon väljer att vara lugn och sova igenom resan…

Jag har en till fråga, avmaskning. Ska jag följa rekommendationerna och inte avmaska utan avvakta och se hur hon mår och kanske köpa "kolla masken"? Eller ska jag avmaska henne i dräktigt skick? Ska kattungar avmaskas också eller gäller rekommendationerna även så små ungar?

Många frågor blir det första gången man tar in en hemlösing.. En dräktig sådan dessutom! Cool

catfoot
0

Håller tummarna idag att allt kommer att gå bra…Har lite magpirr, å glad att katten ska få komma inomhus å föda…

OT/Snyggt ....

essut50
0

#103  Dom flesta hemlösa katter jag har transporterat på tåg har sovit hela tiden, lite rädda förståss.

Så vi får hoppas att hon sover hela resan hem..

Lycka till med kissen..

Ankie
0

Jag håller tummarna

catfoot
0

Oj, va orolig jag blev ett tag..Ringer Lina å surrar så hon förstår inget…

Ja, det blev lite oroligt när katten skulle till stationen, att den inte skulle komma dit i tid, eller om den skulle komma alls, ja saker jag inte kan ta här……

Men får tag i tjejen som reser med katten å hon hade den med sig i buren..Några uppgjagande minuter, men kan bara säga att katten är på väg mot Lina..

JIIIPPPPPIIIII

OT/Snyggt ....

essut50
0

Hurra säger jag att katten är på väg..Spännande att få se bild på henne oxå..

mymlanbus
0

Hurra! Nu väntar vi info från Lina när hon kommer hem med underverket :)

catfoot
0

Lina å katten sitter nu på tåget på väg hem…Pust…

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

#110. Låter himla bra :)

maggan47
0

väntar på uppdateringar , spännande

Maggan47

catfoot
0

Väntar, dom bör snart vara framme..

Åkte från Stockholm runt 18 tiden….

OT/Snyggt ....

mymlanbus
0

Jag väntar med spänning, hoppas så att allt har gått bra :)

catfoot
0

Väntar, vill höra hur katten å Lina mår efter resan…

OT/Snyggt ....

Danielssonsgarden
0

Nyfiken på hur det har gått..

liinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

NU är hon här! Det tog lite tid att installera henne eftersom vi var tvungna att få upp en dörr osv, det blev ju lite bråttom med allt!

Hon är SÅ vacker!!! Kyss Och jag tycker inte hon ser särskilt sliten ut med tanke på att hon varit hemlös (inte nu längre!). Ser rätt så ung ut så hon är förmodligen bara runt året. Tror hon har en hel del tovor, står ut lite päls här och var, men tovorna får vänta tills vi åker till veterinären alt. tills hon är lite "tamare".

Tågresan gick jättebra, hon sa inte ett knyst på hela resan men hon sov inte heller, tittade på mig med sina stooora fina ögon! Skrattande 

När vi kom hem och bolådan var klar så öppnade jag transportburen och jag fick faktiskt klappa henne! DET trodde jag inte. Men, det var ingen lång stund för till slut kom hon på att hon inte alls ville bli klappad och då fick jag en tass med klorna ute. Obestämd

Såg ingen bebismage när hon låg i transportburen men när hon gick runt i köket, oj oj… Magen släpade nästan i golvet så det kan inte vara långt kvar. Visserligen mycket päls men en bebismage var det! Tyckte mig se lite rörelser i magen men, som sagt, väldigt mycket päls så det är lite svårt att se.

Nu är hon jättetrött och la sig på golvet och slumrade samtidigt som jag låg en halvmeter bort och pratade lugnt med henne. Ställde in lite tonfisk, torrfoder och vatten och hoppas på att det är uppätet till imorgon.

Men oh så fin hon är, jag är redan kär i henne så vem vet hur det här slutar… *sneglar lite på sambon* Oskyldig

Som catfoot skrivit så vart det lite kalabalik under några minuter precis när jag kommit till Stockholm men allt löste sig när jag fick tag på tjejen och hon sa att hon hade katten med sig..

Är så trött, ska bli skönt att få sova, men jag tror jag kommer smyga upp och titta till henne om ett litet tag igen.

Mina andra katter var hemskt nyfikna men de fick bara hälsa på henne i transportburen och då var det FRÄS från den nya inneboenden.

liinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemma i Linköping!

mymlanbus
0

Men vilken ljuvlig missa :) hoppas att hon har ätit inatt.

Lycka till nu Lina!

Kraaaaaaaam

catfoot
0

Men vilken skönhet du fått med dig hem…Vilken tur att allt ändå slutade bra..

Hoppas natten varit bra, å att hon ätit…

Sen väntar vi kisseungar hos Lina…Va kul…

Som du skriver så ser hon inte sliten ut, men hon har nog fått mat hela tiden av upphittaren, som är djurvän..Men kan inte ha hand on henne…

OT/Snyggt ....

Ankie
0

Men så fin hon är Glad

hoppas att resten går bra med bebisfödande å allt

liinah
0

Hon har inte ätit något. Gråter Hon fräser åt skålarna och åt de små torrfodersbitarna jag försökt "rulla" iväg till henne. Och inte har hon gått på lådan heller. Lilla missen måste ju få i sig mat! Hon har ju bebisar i magen som behöver näring.

Kanske att jag ska testa något annat i matväg.. Något som ger mycket näring och som hon inte kan stå emot?

Igår fanns det torrfoder i transportburen, de hade skurit av två petflaskor som satt fast i gallret. Sylvassa var de! Rynkar på näsan Så de plockades omedelbart bort. Men jag tror inte hon åt något under resans gång..

Man är väl lite hönsmammig, hon kommer ju äta så småningom, det är jag övertygad om. Men hon måste äta nu lilla missegumman!

mymlanbus
0

Mjau mjukmat, det älskar i alla fall Mamsen, och jag tror att det är okej blötmat, eller?

catfoot
0

Hon är säkert väldigt skärrad efter resan, tar nog nån dag innan hon kommer igång…

Vet inte vad man ska ge för nått för att locka dom att äta…

Kissen är ju mer vit än svart..Tänk va människor upplever katter olika…Jag skulle nog inte kalla den katten svart, som jag fick förmedlat till mig..Tycker hon är mer vit/svart..

Men spelar egentligen ingen roll, hon är i trygghet å det är det viktigaste nu..

Kram

OT/Snyggt ....

liinah
0

Mjau är den bästa mjukmaten, utan tvekan. Har några burkar ståendes i skafferiet så det ska jag prova genast! Tack Malin!

Jo, hon är säkert jätteskärrad men man kan inte låta bli att oroa sig. Det är ju som sagt bebisar i magen och jag har ingen aning om hur de reagerar på att mamma inte vill äta!

Fast, i slutet på dräktigheten brukar de väl normalt inte äta så hemskt mycket med tanke på att det inte får plats? Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej, svart är hon definitivt inte! Hon är vitsvart och mest vit.

Men jag undrar över namn, hon måste ju bli kallad för något.
catfoot, du kallade henne prinsessa i ett sms och jag funderar på namnet Sessan. Snövit är ju också hemskt fint men hon är ju inte helvit..

liinah
0

Även jag har startat upp en blogg om hemlösingar som man kan följa här!

mymlanbus
0

#126. Det går inte att kommentera i bloggen :( Så himla fin den är!

Tack snälla Lina för att du har tagit hand om Sessan :) och jag håller tummarna stenhårt att det ska gå bra med både henne och bebisarna.

Kram

liinah
0

#127 Nu ska det gå att kommentera, massa inställningar jag inte hunnit med ännu. Det tar tid att forma en blogg man är nöjd med, men tack!

Hon är sååååååå himla söt och jag vill bara borra ner mitt ansikte i den mjuka, långa pälsen men det får jag inte för hon fräser om man kommer närmre än en decimeter. Gråter Men med det näpna kattungeansiktet så ser hon bara ännu gulligare ut när hon fräser till.

Nu ställde jag in ett fat med Mjau i hennes bolåda där hon nu ligger och trycker. Ska låta henne vara ensam ett bra tag nu och hoppas att hon vågar röra maten.

Sessan får hon heta!

mymlanbus
0

#128. Nu har jag kommenterat :)

Lilla Sessan, hon kommer snart att äta Lina, oroa dig inte. Vilken resa hon har gjort, många mil och så duktig!

Nu håller vi tummarna för henne och att hon snart blir hungrig, eller vågar provsmaka maten :)

Kraaaam

liinah
0

Tror ni jag blev glad när jag såg att Sessan flyttat från bolådan till ett annat "gömställe" och upptäckte att hon iallafall provsmakat maten för den låg inte på exakt samma ställe som jag lämnade den! Tjohoooo!

mymlanbus
0

HURRA! Du ser Lina, du behöver inte oroa dig (men jag förstår absolut att du gör det).

Kanske att maten duger åt Sessan :)

liinah
0

Sessan har fått en ny tråd. Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.