Tips på affisher sökes!
hej allesammans! jag skulle vilja tapetsera stan (eller rättare sagt anslagstavlorna) med affisher med information om katters sitatuation och vad man kan göra. nu är det ju snart sommarkatt-säsong så affisher om det vore lämpligt, men söker även affisher om exempelvis kastrering, id-märkning, vaccinering osv.
Affisher som man skriver ut själv/låter trycka upp, eller som går att beställa spelar ingen roll.
några tips på var jag kan hitta?

Djurskyddet har afficher man kan beställa men max 2 st av varge har jag för mig, men de är gratis,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Någon la ut såna fina affischer här för något år sedan. Texten löd: Kastrera din katt! En okastrerad hona föder cirka 120 kattungar under sitt liv. Var tror du de tar vägen osv……..
Och den andra: Har du köpt kondomer till helgen? Åt din okastrerade hankatt. Du vet väl att han hoppar på alla honor oavsett om dom har hem eller inte? osv….
Vet någon vem som gjorde dom? Det stod www.hittekatter.ifokus.se längst ner på lapparna.
Jag tror jag har pdf:erna sparade men vet inte om det är okej att lägga ut dom här om fler vill skriva ut och sätta upp.
Du kan lägga ut dem Bumbis de är till för att spridas
//Pia
Lägg gärna ut dem!! Jag hjälper gärna till att sätta upp dem häromkring!
Håller på att skriva ihop något eget också… hemlösa katter ökar här hemma omkring också!
http://www.djurskyddet.se/images/material/affisch/varttarkattenvagen1.jpg
Man får 4 affischer gratis, beställer man mer får man betala porto.
Kattägare i samverkan har också skrivit ihop lite saker man kan skriva ut, men inget om kastrering.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Här kommer den ena affischen.
http://www.katter.nu/kattstatus/
Det kan finnas fler affischer att skriva ut om du tittar igenom länkarna.
Tidigare har kattfonden haft en affisch att skriva ut där det stod skaffa inte sommarkatt. De hade också en tröja med det trycket.Men det finns inte nu.
Jag hittade nyligen en affisch hemma som jag hade skrivit ut från KKS för flera år sen. Där stod det också skaffa inte sommarkatt och det var bild på 2 upphittade kattungar, där en hade fått operera bort sitt öga.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Såg att dom hade dom här.. Häng upp affischerna på anslagstavlor tex. på arbetsplatser, mataffärer, skolor, bibliotek, zooaffärer eller på stan.
- Älskar du mig fortfarande om 20 år?
- Vad är ett liv värt?
- Har du vaccinerat din katt?
- Kommer Misse hem i kväll?
- Vem ger mig skydd i höst?
ur samma hemsida som ovan..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tack för alla svar!
hittade även dessa affisher hos kattkommando syd http://www.kks.nu/kks_material.html