Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2113 ggr
Atiz
0

KATTUTSTÄLLNING

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 18-19 april håller Sydkatten sin internationella kattutställning.

Plats: Europaporten i Malmö

För mer info
http://sydkatten.nu

Som medlem i SydKatten kommer jag givetvis att vara där båda dagarna

martdat
0

var där förra året, hadde jättetrevligt, lögn att hitta dit dock, har bokmärkt så jag tackar för kartan om det blir att jag åker,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Atiz
0

Låter trevligt. Jag kommer själv att tillbringa stor del av tiden i kassan. Vore trevligt att träffa folk från hittekatter där.

Har ställt ut min Fritz (huskatt, hittekatt) två gånger. Han tyckte inte det var så kul så i år slipper han.

Atiz
0

Tre ur SkåneKattens styrelse är medlemmar i Sydkatten. Vi kommer alla vara på utställningen och hjälpa till Skrattande Även vissa av de andra kommer att dyka upp.

kattassen
0

Jag ställde ut Baffe i helgen…. (på altanen i solenSkrattande) Det gillade han!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Atiz
0

HAHA… det förstår jag. Den sortens utställning hade min Fritz oxå gillat. Vi är ute i sele då o då.. han älskar det.

Sidentass
0

#5 Hi,hiiii:-) Ja..sånna jippon gillar dom:-) Har aldrig ställt ut mina..men förstår alla som tycker att det är spännande och roligt med utställningar.

Som jag bruka säga..är jag nog tillställningens tristaste gäst som brukar ge alla missar första pris i mitt stilla sinne..kan inte reglerna..men jag kan älska katter..i alla de former..runda, smala..randiga o rutiga;-)Flört

kattassen
0

#7 Jo men visst är de rutiga häftiga!Flört

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Atiz
0

Vi i SkåneKatten är två som har ställt ut enbart för att visa upp att huskatten är en mycket trevlig katt. Och på så sätt försöka höja huskattens status.

Håller med dej, jag skulle aldrig kunna vara dommare.

[LucyInTheSky]
0

Min Nemo hade dött på fläcken om jag tagit med honom på utställning.. Han har lite svaga nerver den katten =)

Atiz
0

hihi… ja det är ju en speciell situation för katten.

[LucyInTheSky]
0

Ja och Nemo håller på att dö om någon rör sig för häftigt ibland.. Men han är en go katt, lite nervig bara.

Atiz
0

Jaa… nog e det synd att man inte kan ha skyggisar på utställning… många av dem är ju bara undrebara

Lena
0

#9 Det är ett bra sätt att höjja huskattens status tycker jag att ställa ut dem. Det brukar vara effektivt. Men sedan ska man ju helst ha en katt som klarar av det mentalt någorlunda. har väl en som jag tror skulle gilla det, de andra är tveksamt.

Hur gick det för Fritz?

Kommer ihåg en gång när en Huskatt blev Best in Show. Han soppade golvet med alla, en riktigt publikfriare.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Atiz
0

Tyvärr så gick det dåligt. Eftersom han inte tycket det var kul så visade han inte sin vanliga charm och kärlek för människor.

Det är ju jätteviktigt att det är en katt som är stabil och van att bli hanterad av andra människor än bara matte/husse.

Imasy
0

Nu mer blir det alltid en huskatt som blir BIS ;)

Är ju jätteskoj att ställa ut, även om man så kommer på sista plats ;)

Atiz
0

Ja visst är det.

martdat
0

Miss och Baloo är utställda när de var yngre, det gick bra bortsett från att Miss inte gillade resorna, var ganska roligt faktiskt, men jag har glömt alla regler så jag e med en okunnig besökare nu om bara tycker det e kul att se alla katter och träffa kattfolk,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

#8 hi,hiiiFlört

Debattia
0

Det här låter ju spännande. Hur går man till väga ? Ska man annmäla sin katt eller är det bara att komma ? Är det inomhus?

Får man komma och hjälpa till och informera,söka hem till sina egna katter också ??? Nyfiken som bara den???

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Atiz
0

Glad Ja det är innomhus.

Först så måste du vara medlem i en kattförening som är knuten till SVERAK, typ Sydkatten.
Sen måste katten ha en stamtavla eller när det gäller huskatt ett "huskattsbevis"
Vidare måste katten vara kastrerad, vaccinerad, fullt frisk och utan ohyra OCH klorna måste vara klippta.

Sen är det lite olika, på olika utställningar det vanligaste är att det finns assistenter som bär fram katterna till domaren men på vissa får man göra det själv.

Kom till utställningen så förklara vi gärna mer. Det vore kul att traffa dej. Du hittar oss runt kassan och informationen.

Även ni andra är välkomna så klart Glad  hihi, det kan kanske bli lite av guidad tur runt burarna.

Atiz
0

putt

Atiz
0

Debattia

Är du sugan på att ställa ut någon liten kisse?

Atiz
0

Missa inte kattutställningen!

Atiz
0

hoppas månge dyker upp…

Atiz
0

Nedräkningen har startat… Bara två veckor kvar…

Atiz
0

putt

fengshui
0

Väldans vad det var tyst om kattutställningen?…

Hawknestgrove
0

ja hade varit kul att höra lite. JAg var ju väldigt aktiv förr, när vi födde upp HEliga Birmor

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Debattia
0

Puttar upp för kattutställningen ! Undrar om det var  denna utställning dom pratade i radion  om härom dagen ???

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

fengshui
0

Nyheterna är gamla..*L*  men sen kommer reportaget

fengshui
0

Återigen har Sydkatten arrangerat en lyckad utställning. Bara synd att inte alla katthemsföreningar härnere fattar det.

Lena
0

#34 Trevligt med en kattutställning! Även kul att det blev en lyckad sådan. Det är med andra ord bara att grattulera arrangörerna till den lyckade tillställningen. Var det möjligen några huskatter som placerade sig bra i tävlingen?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

fengshui
0

Huskatter ställer upp i en egen grupp.

fengshui
0

Tyvärr är det inte lika intressant att rapportera om som årets tema som var Bengaler.